Na Windows10 update worden verbindingen verbroken slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pfe83
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-05-2021
Hallo allen,

Sinds gisteren maak ik gebruik van Windows 10 op mijn HP ProBook 450 Laptop.
Wat mij opvalt is dat alle verbindingen (zowel met mijn Logitech K810 Bluetooth toestenbord als mijn bedraade ethernet verbinding, als het opladen van een telefoon via USB) wegvallen zodra ik de computer blokkeer als ik bv even mijn werkplek verlaat. Tevens gebeurd dit na enkele minuten inactiviteit wanneer het scherm iets in helderheid afneemt. Ik heb de instellingen via configuratiescherm al gecontroleerd en dit staat allemaal goed. Wat opvalt is dat dit gedrag alleen gebeurd wanneer de laptop op netstroom staat. Dit gedrag ervoer ik niet met mijn vorige windows (7) versie. Daar gebeurde dit pas als ik echt langere tijd niet actief was.
Weet iemand hier of dit wellicht een in te stellen optie is binnen Windows10?
Alvast bedankt voor de reactie.
Peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke instellingen heb je gecontroleerd?
In configuratiescherm/energiebeheer kan je alle geavanceerde instellingen nalopen.
En herstellen alle verbindingen zich weer wanneer je het systeem weer gaat gebruiken? En hoe blokkeer je de computer? ik lees in je titel slaapstand, maar dat is geen manier van blokkeren.
Vergrendelen is dan een optie met een wachtwoord.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2016 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pfe83
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-05-2021
Beste Erik,

Bedankt voor je reactie. Ik ben inderdaad de geavanceerde instellingen nagelopen. Hier heb ik oa de timer wanneer het systeem in de slaapstand moet schieten op 15 minuten gezet, voor zowel op batterij als op netstroom. Je hebt gelijk dat dit anders is dan het locken van de PC. Dit zou ik gewoon via de windows toets + L. IN beide gevallen (dus slaapstand door inactiviteit en locken van PC) worden de bestaande verbindingen via USB, bluetooth en ethernet verbroken. Dit dus alleen als ik op netstroom zit.