Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit al een tijdje te spelen met NFC tags en leer steeds meer handige manieren om deze te gebruiken. Sinds kort ben ik benieuwd of ik een NFC tag zo kan "programmeren" (voor zover het programmeren is), dat deze een actie binnen een app uitvoerd. Tot nu toe is het mij alleen gelukt een app te laten starten, dit is niet moeilijk. Maar kan de tag ook binnen een app een actie starten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Voor het instellen/programmeren van NFC tags is veel informatie beschikbaar en zijn er verschillende apps die helpen met het instellen. (bijvoorbeeld NFC Tools en TagWriter)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Voor mijn vraag heb ik nog niets relevants gevonden, vandaar mijn vraag hier ;).
Ik heb google geraadpleegd, maar heb hier niets kunnen vinden.

Het lijkt mij erg leuk als iemand zou weten of dit mogelijk is en hoe dat dan zou moeten!

Alvast bedankt.

Jesse

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-04-2016 10:16)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:57

Standeman

Prutser 1e klasse

Als je zelf de app bouwt is dat niet zo moeilijk. Je kan een payload op de chip wegschrijven waar je app dan op reageert. En verder wat Slider zegt..

[ Voor 10% gewijzigd door Standeman op 21-04-2016 15:47 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:34
Als je wilt dat de tag iets uitvoert in een App moet je naar mijn weten de App maker vragen om NFC functie te implementeren. Ik denk niet dat je zomaar vanaf "buiten" dmv een NFC tag de behaviour van een app kan beïnvloeden als die er niet voor gemaakt is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:57

Standeman

Prutser 1e klasse

Als je zelf de app bouwt is dat niet zo moeilijk. Je kan een payload op de chip wegschrijven waar je app dan op reageert. En verder wat Slider zegt..

[ Voor 10% gewijzigd door Standeman op 21-04-2016 15:47 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke het is dus alleen mogelijk wanneer ik een app zelf zou maken, begrijp ik. Bedankt voor jullie reacties. Dan ga ik mij wat meer verdiepen in het maken van apps.