Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.Bas.Bas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-07-2023
Dit lijkt een domme vraag die je in 20 seconden kan googelen. Maarrrrr: elke vacature bank die ik probeer is vervuilt met alleen maar recruiters. Ik ben bijna afgestudeerd met een HBO diploma software engineering op zak, en ik richt me op .NET development.

Je zou denken dat er veel vraag is naar meer software ontwikkelaars. Je zou ook denken dat er bedrijven zijn die zonder tussenkomst van recruiters hun vacatures plaatsen. Maar Monsterboard, de Vacaturebank, Indeed, etc lijken geen van dit soort vacatures te hebben.

Mijn vraag: welke vacature sites hebben nuttige vacatures waar je zonder tussenkomst van een recruiter op kan reageren?

[ Voor 7% gewijzigd door Bas.Bas.Bas op 21-04-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Die algemene sites zijn inderdaad overspoeld met recruiters.
Ga zoeken op de sites bij bedrijven in de buurt, de meeste bedrijven zetten hun vacatures nog steeds op hun eigen site.

[ Voor 34% gewijzigd door Ernemmer op 21-04-2016 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:15
Heb je een Linkedin profiel? Via linkedin kan je ook zoeken naar vacatures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Als je niet vermeld welke website je al hebt bezocht, moeten wij blijkbaar gokken welke je al hebt gehad.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.Bas.Bas
Fietsbel schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:24:
Als je niet vermeld welke website je al hebt bezocht, moeten wij blijkbaar gokken welke je al hebt gehad.
Misschien eerst de post lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bas.Bas.Bas schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:25:
[...]

Misschien eerst de post lezen. ;)
wow, 3 hele websites. :z

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:49
bij nationalevacaturebank.nl kun je filteren op 'direct door werkgever geplaatst'

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:23
Wat hebben dit soort reacties voor toevoeging op de vraag?

Ik zou overigens LinkedIn gebruiken. Let er wel op dat als eenmaal het balletje begin te rollen je waarschijnlijk ook daar overspoelt wordt met recruiters, zeker met jouw achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Laatst online: 02:27
De meeste werkgevers huren recruiters in: Bedrijven kleiner dan (pak 'em beet) 200 personeel kunnen geen interne recruiter veroorloven, en bedrijven groter dan (zeg) 500 zijn weer te log en hebben liever de flexibiliteit van een klein bureau.

M.i. kan je beter vragen hoe je goede van slechte recruiters onderscheidt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:08
Waarom beginnen bij het (makkelijke) aanbod in plaats van je wensen en behoeftes?

Waarom niet eerst eens nadenken over de 20 meest aantrekkelijke bedrijven, de 5 meest interessante sectoren, bedrijven die bekend staan om hun techsavviness, etc.

De start van je carrieren is een serieus en bepalend iets. Als jij iets met ruimtevaart wilt doen dan moet je niet naar de NationaleVacaturebank, maar naar de ESA in Noordwijk :+

De meeste bedrijven zetten altijd nog vacatures op de eigen site. En als je je eigen shortlist hebt dan ben je 1 a 2 belletjes of emailtjes verwijderd van uitsluitsel of er mogelijkheden zijn voor iemand met jou profiel.

Dit is het grote voordeel van een hoger diploma hebben in de informatica richting: jij kunt kiezen. Benut dat ten volle. En ja, dat is iets meer werk.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 21-04-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.Bas.Bas
Rukapul schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:32:
Dit is het grote voordeel van een hoger diploma hebben in de informatica richting: jij kunt kiezen. Benut dat ten volle. En ja, dat is iets meer werk.
Meer werk doen om werk te vinden is geen probleem, ik had me alleen nog niet gerealiseerd dat ik mij in een betere positie verkeer dan ik zelf dacht. Goede tip, dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-05 23:35
Moet ik als koekenbakker nu http://www.itbanen.nl gaan noemen?

:+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 11:44

EMP

Krulloos!

Ik heb altijd veel aan intermediair gehad. Het blad, maar tegenwoordig dus de website... het kan in de afgelopen 10 jaar wat veranderd zijn ;)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Pagina: 1