XP installeren mislukt steeds, 0x00007b

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 19:35
Ik probeer al een paar dagen windows xp te instaleren op een HP 6730s alleen dit wil niet en ik begin het punt te bereiken waarop ik het rotding uit het raam wil gooien.

Ik heb inmiddels 3 harde schijven en 4 windows dvds en een usb stick geprobeerd maar ik blijf of een bsod krijgen of de bios crasht. Tijdens het vastlopen knipperd de capslock key (dit kan de dode accu zijn)

De code is 0x00007b voor alle dvd's en de usb.

Wie weet wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 15:19
IDE MODE van AHCI afhalen en op IDE zetten in je bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 19:35
oeps

*gaat zich in een hoek zitten schamen*

hartstikke fijn dat jij wel oplet

[ Voor 5% gewijzigd door mission op 21-04-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Doe jezelf een plezier en ga minstens Windows 7 draaien, bij voorkeur nog Windows 10. Windows XP is zwaar verouderd en niet veilig voor internet gebruik.

Indien je geen geld hebt voor een Windows licentie kijk dan of Linux een alternatief is. Maar kies een OS wat nog supported is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En wat als je nou een oud bakje hebt om off-line wat oude spelletjes te gaan spelen? XP is prima, zolang je er maar geen serieuze dingen mee wilt gaan doen en al helemaal niet online.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er werd een Vista licentie meegeleverd, maar ondertussen is ook Vista uit support en dus volkomen onveilig.

Volledig offline (dus netwerkkaarten uitschakelen) zeker als je oude games komen van andere bronnen dan de winkel zou best kunnen. Het OS is zo lek als een mandje en er kunnen bij offline gebruik ook geen uptodate malwarescanner of tools op staan.

Maar voor puur gamen oid en puur offline, kan het op zich wel - bij gebrek aan beter.

(Titel is aangepast: nog even los van de spelfout, is 'Kan geen OS instaleren' niet volledig, het gaat alleen om XP).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
F_J_K schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 08:55:
Er werd een Vista licentie meegeleverd, maar ondertussen is ook Vista uit support en dus volkomen onveilig.
Vista is nog tot 11-4-2017 in support voor security updates voor de Extended Support. Het is dus wel verstandig om Vista uit te gaan faseren maar volkomen onveilig is onzin.

@TS: Met een driver disk zou je ook de drivers voor de AHCI controller tijdens installatie kunnen laden. Andere manier is slipstreamen van die drivers in je installatie medium. Op die manier kan je toch profiteren van de verbeterde interface op AHCI mode ipv IDE mode.

[ Voor 25% gewijzigd door redfoxert op 22-04-2016 09:06 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Oh ja, 2017 :$

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1