Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pain_E
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07 18:57
Ik zoek een nieuwe smartphone, android of windows
Zoals de titel aangeeft, ben ik op zoek naar een smartphone met een goede accu die lang meegaat. Ik heb momenteel een Samsung Galaxy Nexus (de allereerste!) en die raakt aan het einde van zijn latijn. Vooral het laden en schakelen tussen apps gaat enorm langzaam

Wat is je budget?
Tussen de 400-500 euro, eventueel uitschietend naar 600 euro als het echt het verschil maakt

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mobiele games en andere apps die visueel sterk zijn en daarom veel eisen van een gemiddelde smartphone. Het liefst eentje met 3gb of meer RAM, zodat ik snel en makkelijk kan schakelen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb niet een voorkeur voor een specifiek merk, maar wil wel graag een windows of android phone (geen voorkeur tussen die twee). Ik zat te denken aan de Samsung S6, maar ik las dat daar de accu niet geweldig is. De S7 heeft wel alles wat ik zoek, maar is weer veel duurder. Ik zat ook aan de Huawei Nexus 6P te denken, maar mijn moeder heeft slechte ervaringen met Huawei. Weet iemand daar meer van?

Alvast bedankt voor jullie input. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 718373

Zelf onlangs een Huawei Mate 8 gekocht. 6" scherm, 3gb 32gb opslag (uit te breiden).
Batterij van 4000 mAh. Bij matig gebruik gemakkelijk 2 dagen. Snellader.
Werkt zeer snel.
Er zeer tevreden over, echt top.
http://tweakers.net/produ...i-mate-8-3gb-ram/reviews/

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 718373 op 21-04-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 21:16
Erg netjes dat je zolang met een toestel hebt gedaan. In jouw geval is het daarom misschien toch te verantwoorden om de duurdere S7 te kopen. Dat toestel heeft alles dat jij nodig hebt en daarom denk ik dat je er weer lang mee zal doen.
Mocht je voor een 'net niet' toestel gaan, ben ik bang dat je spijt krijgt en altijd stiekem naar de Samsung S7 zal blijven kijken.
Mijn advies in jouw geval: Koop geen alternatief, maar ga voor de Galaxy S7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pain_E
Wat zijn de voorspellingen m.b.t. eventuele prijsverlaging voor de S7?
Zijn er eventueel ook windows phones die aan mijn eisen voldoen? Ik heb er zelf helaas weinig informatie over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is de Microsoft Lumia 950 XL. 5,7" Amoled QHD scherm. Windows 10. 3gb systeem geheugen, 32GB opslag uit te breiden.De camera is een 20 MP, f/1.9, 26mm, Carl Zeiss optics en OIS.Sensor is 1/2,4". Batterij 3340 mAh. Geen fingerprint scanner, maar wel een iris scanner.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 718373 op 23-04-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:54
Anoniem: 718373 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:23:
Er is de Microsoft Lumia 950 XL. 5,7" Amoled QHD scherm. Windows 10. 3gb systeem geheugen, 32GB opslag uit te breiden.De camera is een 20 MP, f/1.9, 26mm, Carl Zeiss optics en OIS.Sensor is 1/2,4". Batterij 3340 mAh.
Hoewel ik er zelf ook een heb en er erg tevreden mee ben, moet TS wel goed kijken of de apps die hij gebruikt ook beschikbaar zijn voor W10M. Verder moet TS dan nog overwegen of hij zijn eventueel betaalde apps kan missen of opnieuw wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 01:01
Pain_E schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:32:

.....

Ik zat ook aan de Huawei Nexus 6P te denken, maar mijn moeder heeft slechte ervaringen met Huawei. Weet iemand daar meer van?[/i]

.....
Uiteraard weten wij niets over de slechte ervaringen die jouw moeder had met Huawei :X

Slechte revaringen kunnen onstaan door een product wat vaak stuk is of juist doordat mensen moeite hebben om te wennen aan iets nieuws. Het eerste geval, een toestel wat vaak stuk gaat, is niet merkgebonden. Dit kan met elk toestel gebeuren als je toevallig een "verkeerd" exemplaar treft.
Het laatste is nogal persoonlijk: gun je het een kans of niet?

Ik persoonlijk heb juist erg goede ervaringen met Huawei (zowel telefoon als smartwatch). Je geeft in je post ook niet aan watvoor slechte ervaringen ze had. Huawei maakt tegenwoordig erg goede telefoons en de Nexus 6p is daar zeker een van. Ik gebruik zelf naar alle tevredenheid een Huawei Mate 8.

Met een Samsung zit je ook safe, betaal je echter wat meer en zal de accutijd wel wat minder zijn. Zo zal ieder merk zijn voor en nadelen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pain_E
Dat klopt inderdaad, het is merk gebonden. Zij had een Huawei die constant problemen gaf en kapot ging.
Ik heb even alles op een rijtje gezet en de Mate 8 komt het beste uit de bus, vooral door de erg goede accu. Die gaat het worden.

Iedereen bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pain_E schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:35:
Dat klopt inderdaad, het is merk gebonden. Zij had een Huawei die constant problemen gaf en kapot ging.
Ik heb even alles op een rijtje gezet en de Mate 8 komt het beste uit de bus, vooral door de erg goede accu. Die gaat het worden.

Iedereen bedankt voor jullie hulp.
Goede keuze, prachttoestel.
Pagina: 1