Automatische USB stick backup in externe HD / NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• EnToen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-05-2025
Sinds enkele dagen is mijn werk overgegaan op de meer virtuele (onpersoonlijke) werkplekken waarop je geen enkel programma mag installeren. Remote access vanuit thuis kan, maar is omslachtig en onhandig (inloggen op mijn mac naar Windows en alle bijbehorende ellende).

Nu werkte ik altijd op Dropbox maar dat kan ik nu schudden. Als alternatief heb ik bedacht om dagelijks op een USB stick te werken (mijn map is 1-2GB). Nu wil ik hiervan wel dagelijks een backup op een externe HD thuis, zodat ik geen gegevens kwijt ben als ik de USB onverhoopt kwijt raak of hij kapot gaat.

Mijn vraag is dus: bestaat er een NAS of externe HD waar ik mijn USB in prik, waarna hij zelf een backup maakt (dus voor elke dag een ander mapje)?

Ik heb gegoogled en de sites van de NAS lui bekeken, maar zie er geen direct antwoord op. Een alternatief idee voor deze situatie is natuurlijk ook welkom.

Dank!

Alle reacties

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:05
Ook al zullen er vast nog wel moraalridders reageren met het vraagstuk of je zo moet omgaan met data van je werk, toch eve neen antwoord op je originele vraagstuk:

Ja, er zijn NAS'sen die dit ondersteunen. Heb zelf hier een Zyxel NSA320 staan met een USB poort en een knopje op de voorkant. Op die USB poort kunnen storages worden aangesloten. Voor het knopje valt in te stellen wat deze doet. Eén ervan is een complete kopie maken van de USB storage en deze opslaan, in een aparte map per backup. En zo zullen er ongetwijfeld meer zijn.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Denk dat je gewone hd's moet verbinden aan een map in je virtuele omgeving, zodat je op je eigen hd werkt, is ook sneller, dit zou je bedrijf moeten doen, en normaal is dit ingesteld, kijk eens goed.
Een backup naar een nas met goede beveiliging en file version is ook een goed idee, maar dan wel via het netwerk.

Op een usb stick werken is niet goed, deze gaan snel defect, en als ik hier mee werk(usb stick), dan laat ik altijd een kopie op een hd staan.

[ Voor 3% gewijzigd door jan99999 op 21-04-2016 11:18 ]

• EnToen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-05-2025
Dank voor jullie antwoorden! Ga er nog maar eens voor zitten wat de beste optie is.

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:14
Ik vermoed dat je met citrix werkt of met een VDI desktop. Dit zou geen probleem moeten zijn als je deze vanaf je Mac gaat benaderen. Mocht dat wel zo zijn, dan zou ik contact opnemen met de ICT afdeling.
Je kan beter je bestanden op het netwerk van je werk opslaan. Deze heeft een veel betere backup dan wat je nu wil doen. Als het goed is zouden ze ook rekening moeten houden met brand.
Mag je trouwens van je werk wel bestanden op een USB-stick opslaan?