Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen internet wifi op telefoon/tablet via 2.4 GHz

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Dag,

Ons netwerk hier bestaat uit de ziggo modemrouter en daarachter een drietal routers die allemaal Lan to lan zijn geïnstalleerd waarbij ik de DHCPs heb uitgeschakeld en de lan ip adres heb ingesteld op resp 192.168.178.2-4 (3 routers + ziggomodem 192.168.178.1) zodat ik altijd toegang heb op de routerpagina.

Probleem is dat ik met een aantal toestellen geen internet heb via de wifi op een van de routers (wel verbinding geen internet). Router is: AC750 Wireless Dual Band Router. Deze heeft een 2.4GHz en 5 GHz band. Met mijn samsung s5 heb ik internet op de 5 GHz band maar geen internet via de 2.4GHz band. Via een ander telefoon heb ik wel weer internet (op 2.4GHz). Het is dus random, ene kan er op andere weer niet.

Ik heb inmiddels meerdere kanalen geprobeerd, op 20MHz band ingesteld maar wil niet baten.

Wat is hier het probleem? Waarom werkt het bij de ene toestel wel en de andere niet?

Alle reacties

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-11 16:56

XallaX

Meow

Zijn de SSID's voor 2,4GHz en 5GHz hetzelfde?
Wijzig dit eens?

• Kakulukia
Nee, de SSIDs zijn verschillend val elk router, ook van de dualband router (_5G staat bij de 5ghz band).

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-11 16:56

XallaX

Meow

Wat ik er vreemd aan vind is dat het ene apparaat wel werkt en de andere niet.
Hoe vol zitten de 2.4Ghz kanalen?
Als dit druk is proberen de router handmatig op een ander 2.4Ghz kanaal zetten.

• Kakulukia
Ik heb verschillende kanalen geprobeerd ( 1- 5-6- 13). Het is relatief druk op de 2.4 ghz band maar dan snap ik niet waarom die het bij de ene doet en bij de andere weer niet.

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-08 00:18
Kijk eens bij je advanced Wifi settings, daar kan je je frequency-band kiezen. Die staat niet op '5GHz only'?

Nu lijkt het me niet zo'n groot probleem. Op 5GHz heb je normaal gezien een snellere en stabielere verbinding dan op 2.4GHz.

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kun je met je Samsung wel op andere 2.4Ghz netwerken internetten?

• Kakulukia
Ik kan met me samsung op alle routers hier (2.4GHz) behalve dus deze ( en nog tweetal andere tablets die er niet op willen).

Wat me opvalt op de wifi analyzer is dat er 2 signalen zijn die op elkaar zijn, dus de ssid tplink775 (probleem router), laten we zeggen -30 db, en pal eronder -40 db zonder ssid. als ik van kanaal verander schuift ie mee.
is dit normaal?

niet alle toestellen hier hebben 5ghz dus heb het graag opgelost :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A6O8e0j.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Kakulukia op 21-04-2016 13:03 ]

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Klinkt misschien stom...hoewel dhcp op disabled staat....
enable DHCP, vul even de gateway in (192.168.178.1)...en disable DHCP pas daarna.
Afbeeldingslocatie: http://www.tp-link.com/Resources/UploadFiles/image003(8).png

Wil nog wel eens helpen...

• Kakulukia
Geprobeerd helaas geen succes.
Is het niet dat wanneer je dhcp uitzet the default gateway ook wordt geoverride door de lan ip adres?

in ieder geval heb ik inmiddels ook geprobeerd:

geen beveiliging (open) , hetzelfde, ligt dus niet aan de beveiliging.

Wat ik opmerkelijk vind is dat ik als ik wifi aan uit zet heb ik paar seconden internet en vervolgens niet meer. Dit op verschillende toestellen dus het is echt iets met de router (of modem?). Ergens een instelling staat niet goed. wie o wie :D

[ Voor 58% gewijzigd door Kakulukia op 21-04-2016 17:00 ]

• Kakulukia
kickje

Vandaag ben ik erachter gekoment dat het probleem alleen is bij toestellen met android 5 erop. met de oudere 4.4 versie heb ik het niet.
Pagina: 1