Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een nieuwe telefoon voor maximaal 250 euro

Wat is je budget?
250 +- 10%

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Standaard applicaties draaien, heb wel graag een groot scherm, minimaal 5 inch.

Wat heb je zelf al gevonden?
OnePlusOne 16 GB is verkrijgbaar voor 249 en lijkt me een vrij goed toestel. Huawei P8 Lite is een andere optie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crankthisup
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 17:02
P8 lite lekker laten liggen, de (huawei) Honor 5X is een stuk beter qua snelheid en batterij: https://www.vmall.eu/nl/honor-5x-16gb-grey-287385/
Check wel even of je tegen de software van Huawei kunt, die is nogal ... heftig.

OnePlus X is ook tof, maar de camera is niet zo goed als die van de Honor. Hij draait wel een meer stock-achtige-versie van Android.

Voor iets meer dan 250€ heb je nu een Nexus 5X, dan heb je stock Android én een goede camera. Nadelen zijn de behuizing die wat 'gewoontjes' is en het feit dat er geen SD-kaart ingaat voor extra multimedia-opslag.

Nog wat algemene tips als je er in ieder geval twee jaar mee wil doen:
- Neem niks met een Snapdragon 410 processor of langzamer, die is niet future-proof
- Minimaal 2 GB RAM
- Minimaal Android 5.1 (hoger is beter)
- Minimaal 720p (HD) resolutie beeldscherm
- Minimaal 16GB opslag (bij 8GB is er vaak maar 3 - 4 GB beschikbaar voor de gebruiker)

[ Voor 66% gewijzigd door crankthisup op 21-04-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

Ik heb zelf al een tijd motorola in gebruik dit bevalt mij altijd goed. De apps die zijn meegeleverd zijn alleen een aantal apps van google en nog wat apps zoals een camera, agenda en rekenmachine. De android versie is ook een stock versie. Dan zou dit evt wat voor je kunnen zijn.

pricewatch: Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Sony Xperia C4 is ook wel een mooi toestel voor die prijs. ;)

Maar als je gaat vergelijken, dan komt OnePlusOne er wel beter uit.

http://tweakers.net/pricewatch/compare/484839;445566;381859/

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 18:31
http://www.gsmarena.com/s...il_2016-review-1429p4.php

Staan wel een paar goede opties tussen!

Heb je daarnaast wat meer informatie?
- Hoeveel geheugen heb je nodig?
- Hoe belangrijk is batterijduur voor je?
- Voorkeur voor 5"/ 5,5" of 5,7" inch?
- Is bestellen via aliexpress een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bestel het liefst bij een NL webwinkel (vanwege declareren). 16GB is voldoende, ik ga het toestel gebruiken als werktelefoon, dus weinig foto's/video's. Lange batterijduur is wel een pre. Geen voorkeur voor schermgrootte, behalve dat het minimaal 5'' moet zijn.
OnePlusOne wint het op specificaties, behalve op 4G. Ik zit op KPN netwerk en die ondersteunen 4G niet op 800 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-09 15:35
Ik zou gewoon een Nexus 5x nemen, meest futureproof en past in t budget.
Ontgrendelen van het toestel met vingerafdrukscanner werkt feilloos en lekker stockrom.
Verkrijgbaar voor 280 euro (16GB) of 320 (32GB), verder als je keuze maakt nog een tip.
Koop via internet, dan val je onder de Wet Koop op afstand en kun je binnen 30 dagen retourneren mocht het toch niet aan je verwachtingen voldoen. Fysieke winkels doen hier vaak moeilijker over en zo kun je toch kijken of het toestel echt bij je past.

[ Voor 51% gewijzigd door Purehz op 21-04-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 18:31
Purehz schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:09:
Ik zou gewoon een Nexus 5x nemen, meest futureproof en past in t budget.
Ontgrendelen van het toestel met vingerafdrukscanner werkt feilloos en lekker stockrom.
Verkrijgbaar voor 280 euro (16GB) of 320 (32GB), verder als je keuze maakt nog een tip.
Koop via internet, dan val je onder de Wet Koop op afstand en kun je binnen 30 dagen retourneren mocht het toch niet aan je verwachtingen voldoen. Fysieke winkels doen hier vaak moeilijker over en zo kun je toch kijken of het toestel echt bij je past.
Ik sluit me hierbij aan. Het klinkt alsof je gewoon een degelijke telefoon zonder poespas nodig hebt.
De Nexus 5x lijkt me hierbij het meest geschikt. Zelf zou ik voor de 32gb versie gaan, op die manier heb je iets meer marge en is je toestel wellicht meer 'future proof'.

De batterijduur is het enige minpuntje. Mocht het geen probleem zijn om een oplader of powerbank op het werk te hebben, dan zou ik zeker voor de Nexus 5x gaan. Ander zou je nog eens naar de Oneplus one of Xperia Z3 kunnen kijken...

http://www.gsmarena.com/lg_nexus_5x-review-1338p3.php
reviews: LG Nexus 5X Review: goede allrounder en waardige opvolger

reviews: OnePlus One: Nexus-concurrent van Chinese nieuwkomer
reviews: Sony Xperia Z3: zoek de verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:02:
Wat heb je zelf al gevonden?
OnePlusOne 16 GB is verkrijgbaar voor 249 en lijkt me een vrij goed toestel. Huawei P8 Lite is een andere optie.
De OnePlus One zou ik persoonlijk niet meer kopen vanwege de leeftijd van het toestel. Ik kan je de OnePlus X wel aanraden, zelfde specificaties als de OPO, maar dan een kleiner scherm, maar nog geen half jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lastig....OnePlus X is nieuwer dan OnePlus One maar wint het op geen enkel terrein van OPO. Batterij is ook een stuk slechter. MicroSD is wel een voordeel. Nexus 5x schijnt een dramatische batterij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:10:
Lastig....OnePlus X is nieuwer dan OnePlus One maar wint het op geen enkel terrein van OPO. Batterij is ook een stuk slechter. MicroSD is wel een voordeel. Nexus 5x schijnt een dramatische batterij te hebben.
Heb de OnePlus X toch gekocht voor mijn vriendin, omdat die opzoek was naar een scherm van 5" of kleiner. Voor die prijs is het in ieder geval echt een toptoestel!

De OPO 16GB versie zou ik overigens niet kopen, maar zou altijd kiezen voor de 64GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:59
Ik haal zelf wel 5 uur minimaal uit de Honor 5X. Dan ben ik continu aan het Appen en doen op social media. Op een normale schooldag kom ik met ruim 50-+% thuis. Opladen kan wel 3 uur duren. Ik zou zelf een 2 ampère/10-15watt ladertje van de action halen de meegeleverde is vrijwel het zelfde als die van Apple alleen is hier de acccu 3x zo groot.
Pagina: 1