Toon posts:

IR in GigaByte BXE mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een GigaByte BXE moederbord in mijn computer zitten. Ik ga binnenkort een nokia 6210 telefoon met infrarood erop kopen, en nu wil ik d.m.v. een infrarood oogje of zoiets dergelijks een verbinding van gsm naar pc maken. Ik heb al op het moederbord gekeken, daarop zit inderdaad een IR- connector. Wat voor ding moet ik dan kopen? Ik had bij Alternate al een 'Infrarood adapter ACT-IR210L' gezien. Deze kost fl 59, piek. Iemand hiermee ervaring, gaat deze gedetecteerd worden met mijn moederbord? Ik kan wel zo'n extern serieel ding aanschaffen, maar als het via mn mobo kan is het natuurlijk nog mooier :)
Thx,
Joost

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik denk dat voor wat jij er mee wil gaan doen een data-kabel een veel betere oplossing is!

Ik heb zelf een motorola via IR gelinkt aan een laptop en de functionaliteit is minimaal. Met een data-kabel kun je veel meer. Ook moet je dan iedere keer je telefoon achter je PC gaan leggen, ook niet echt handig lijkt me. Data-kabel leg je gewoon naast je monitor weg.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de verbinding gebruiken om beltonen en logo's over te pompen, maar ook om te syncen met outlook. Dus een datakabel is beter dan infrarood, moet je telefoon echt naast die ontvanger liggen om verbindin te krijgen?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ja, hij moet "zicht" hebben. Ik weet ook niet of je al die dingen ook met IR kan doen, veel software (v.n. hack software) werkt alleen via een datakabel...

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 16:52 schreef GA!S het volgende:
Ja, hij moet "zicht" hebben. Ik weet ook niet of je al die dingen ook met IR kan doen, veel software (v.n. hack software) werkt alleen via een datakabel...
bedoel je dat hack software tegen mij wordt gebruikt via IR?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

nee, dat veel software om bijvoorbeeld je telefoon te "unlocken" e.d. alleen via een datakabel werkt en niet via IR.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
oooow ik snap je:)
dan ga ik toch maar een datakabel erbij kopen :9
zijn die er nogsteeds alleen maar serieel of tegenwoordig ook al USB?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Aangezien dat bijna allemaal zelfbouw dingen zijn is dat gewoon serieel.

de betaler vervuilt

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Ik heb ook een 6210 en ik heb daarvoor een infrarood oogje gekocht die je zo kunt aansluiten op je mobo (koste mij 39,- bij een electronica hobby zaak).

Draadje gewoon via een van de uitbreidings sloten aan de achterkant naar buiten gehaald en het printplaatje (waar het oogje op zit) op de kast gelegd.

Nu hoef ik alleen maar de telefoon op de kast te leggen en de verbinding wordt gemaakt. As easy as that.

Hou er wel rekening mee dat een data kabel erg duur kan zijn (vooral de orginele)

Good goan

Pagina: 1