Advies nieuwe ATX Case

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Ik zoek een?
ATX Case

Wat is je budget?
Tot maximaal 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het liefst een kleine, stille ATX case dat tevens geschikt is voor een game-setup. Hierbij komt de nodige hitte vrij met mijn overgeclockte i5 2500K en GTX 780.

Hallo,
na lang en veel zelf te hebben gezocht en uiteindelijk altijd maar teleur gesteld te worden omdat de case uiteindelijk niet bleek te voldoen heb ik uiteindelijk besloten dit als open vraag hier te plaatsen :
Ik ben op zoek naar een kleinere en stille behuizing dat mijn huidige (Antec P180) kan vervangen. Daar heb ik een aantal eisen voor, enwel :
- ATX mobo
- stil (aangezien ter vervanging van de P180 die oud is maar echt wel stil)
- volume van maximaal 45 liter (ik ben uiteindelijk op zoek naar iets kleiner)
- aansluitingen aan de voorkant (behuizing wordt waarschijnlijk onder mijn bureaublad gehangen)
- degelijke kabelmanagement
- ruimte voor een degelijke videokaart (heb nu een GTX 780 van 30cm)
- stoffilters / ventilatorregelaar is een pre
- een 5'25 slot vooraan voor een DVD drive is ook een pre
- ruimte voor 4 hd's + 1 SSD

Als er nu toevallig bij het lezen van dit lijstje bepaalde modellen bij je opkomen hoor ik dat graag !
Ik had namelijk een maand geleden na uitvoerig onderzoek een Cooltek Antiphon Airflow besteld, nogal onbekend maar voldeed volgens de reviews die ik heb gelezen aan al mijn eisen alleen blijkt deze EOL en niet meer leverbaar :(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
thanks,
die hebben al allemaal de revue gepasseerd...
De NZXT S340 vond ik erg mooi enzo maar dus geen 5'25 inch ODD en knopjes/aansluitingen zitten aan de bovenkant...
Define S idem dito en groter dan de P180 die ik nu heb... Helemaal hetzelfde geldt voor de NZXT h440...
De Carbide Quiet 400Q heeft ook alle aansluitingen bovenaan, en te weinig 3'5 inch HD plekken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Waarom vul je niet deze eisen in bij 'pricewatch'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
robogeeka schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:51:
Waarom vul je niet deze eisen in bij 'pricewatch'?
Been there, done that...
Zoals ik al aangeef heeft er al een extensief onderzoek plaatsgevonden... Ik had een winnaar (Cooltek Antiphon Airflow) maar die is niet meer leverbaar :(
Dit heeft dus niets te maken met luiheid (letterlijk een goede tiental uren in gestoken met reviews lezen, daarom post ik hier ook geen lijst van de kasten die het niet hebben gehaald) maar meer met de ervaring van tweakers zelf...
Als iemand deze lijst doorneemt en bij hem/haar opkomt van hey deze is wel goed en voldoet overal aan dan hoor ik het graag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
misschien iets als deze? pricewatch: In Win 503
mooi ding vind ik zelf ;)

mocht ie voor jouw smaak wat the "flashy" zijn kan het ook wat simpeler: pricewatch: Corsair Carbide 100R Silent Edition

[ Voor 41% gewijzigd door kgd92 op 21-04-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
De In in had ik inderdaad ook al gezien alleen zijn daar dus echt enorm weinig reviews van... De paar die er zijn vinden het een goede kast alleen geen enkele heeft het over geluidsmeting of geluidservaring :(
Het feit dat er maar een enkele 3.0 USB aansluiting zit aan de voorkant neem ik dan gewoon voor lief....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
TIGER79 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:08:
De In in had ik inderdaad ook al gezien alleen zijn daar dus echt enorm weinig reviews van... De paar die er zijn vinden het een goede kast alleen geen enkele heeft het over geluidsmeting of geluidservaring :(
Het feit dat er maar een enkele 3.0 USB aansluiting zit aan de voorkant neem ik dan gewoon voor lief....
Zal niet de stilste kast zijn, dan moet je niet voor windows etv. gaan. De corsair die ik hierboven heb gelinkt is in ieder geval wel stil.

Vraag blijft natuurlijk: wat ervaar jij als stil? Met een goede procesorkoeler en airflow is een kast al snel onhoorbaar, zeker als deze onder een bureau staat en al helemaal als er geluid aanstaat ivm muziek/gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
daar heb je helemaal gelijk in hoor ! Alleen ben ik nu verwend met een van de stilste kasten ooit dus ik ervaar al snel dat iets luidruchtiger wordt... Van de andere kant je went er ook aan als het geen enorme sprong is...
Bij gamen heb ik trouwens het geluid nooit echt hard aanstaan, meer hoorbaar dat je nog specifieke geluiden hoort maar bijna niet te horen in aanliggende kamers...
Processorkoeler heb ik ook een van de stilste : pricewatch: be quiet! Shadow Rock Top Flow SR1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JortJwz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 17:02

JortJwz

VW golf MK II avance 1987

mag ik vragen waarom je een 5'25 bay wilt voor dvd? je kan toch ook een externe dvd speler gebruiken als je die echt nodig hebt? dan vergemakkelijk je je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
Een externe DVD speler moet ook weer aangeschaft worden, hangt dan aan de PC en ziet er dus allemaal minder strak uit, en als laatste reden ik hang al met regelmaat met een externe harde schijf aan de PC dus nog een externe apparaat zit ik niet echt op te wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JortJwz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 17:02

JortJwz

VW golf MK II avance 1987

TIGER79 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:25:
Een externe DVD speler moet ook weer aangeschaft worden, hangt dan aan de PC en ziet er dus allemaal minder strak uit, en als laatste reden ik hang al met regelmaat met een externe harde schijf aan de PC dus nog een externe apparaat zit ik niet echt op te wachten :(
duidelijk! is een mastercase niks voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
Dat zijn op zich inderdaad erg handige cases die Mastercase serie ! Mooi vindt ik ze niet maar daar zou ik nog mee kunnen leven...
Alleen zijn ze dus veeeels te groot (volume van 66 liter) en de aansluitingen zitten niet recht vooruit maar onder een hoek... Als ik deze dan onder mijn bureau zou hangen dan moet je de kast wel een stuk naar voren/buiten laten komen...
Maar eigenlijk is de grootste nono letterlijk de grootte van de case :(
Wel hartstikke bedankt voor het meedenken !
Tot dusver zit ik te kijken of ik een mooie deal kan krijgen voor de oudere Cooltek Antiphon die blijkbaar nog wel leverbaar is, die 100R is misschien ook een optie, hetzelfde geldt voor de InWin waar ik anders stille koelers in kan hangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Kijk eens bij phanteks goeie kasten met een uitstekende bouw kwaliteit.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TIGER79 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:00:

Zoals ik al aangeef heeft er al een extensief onderzoek plaatsgevonden... Ik had een winnaar (Cooltek Antiphon Airflow) maar die is niet meer leverbaar :(
Je zult vast een shortlist gehad hebben waar de Cooltek voor jou als beste uit de bus kwam. Welke kasten stonden er nog meer op die lijst? Als nummer één niet leverbaar is dan neem je toch nummer twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
Ik zou graag antwoorden krijgen op de daadwerkelijke vraag...
De eisen staan er, dus gewoon een merk roepen heeft geen nut, ik ken de merken...
Als je geen case hebt om aan te bevelen dan zou ik graag zien dat je je algemene mening voor je zelf houdt, het heeft namelijk geen toegevoegde waarde !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 13:50
Al naar de Corsair Obsidian 450d gekeken? Voldoet aan je wensen alleen is de inhoud iets groter.

[ Voor 41% gewijzigd door theman36 op 22-04-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
TIGER79 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 08:25:
Ik zou graag antwoorden krijgen op de daadwerkelijke vraag...
De eisen staan er, dus gewoon een merk roepen heeft geen nut, ik ken de merken...
Als je geen case hebt om aan te bevelen dan zou ik graag zien dat je je algemene mening voor je zelf houdt, het heeft namelijk geen toegevoegde waarde !
Volgens mij heeft acb net iets nuttigs gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
robogeeka schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:19:
[...]

Volgens mij heeft acb net iets nuttigs gevraagd?
Ik denk dat daar de meningen over verdeeld kunnen zijn. Wat hij vraagt is een logische vraag die ik natuurlijk zelf al geruime tijd geleden heb bedacht en uitgevoerd. Als ik tevreden was geweest met de tweede optie had ik die al besteld en was deze topic logischerwijze niet opgestart.
De insteek is dat ik misschien een (paar) kast(en) over het hoofd heb gezien en middels deze topic deze opties genoemd kan krijgen en al helemaal als het uit een persoonlijke ervaring van een mede-tweaker...
Na een grondige onderzoek heb ik jammer genoeg geen case gevonden die volledig naar tevredenheid is, dus als laatste redmiddel vraag ik om advies over de mogelijke kandidaten. It's that simple !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
Je zet hier dus neer dat je ze allemaal gezien hebt? Maar laat ons nog naar al de cases zoeken? Plaats even de kandidaten die JIJ het mooist/leukst vind, dan kunnen wij er verder op reageren. Iedere tweaker kan nu leuk al jouw informatie gaan invoeren op pricewatch, en dan plaatsen wij A hier, maar vind jij deze niet mooi. Dus kies er een paar uit, dan kunnen wij verder helpen(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je bereid bent om je moederbord om te ruilen naar een mATX krijg je wellicht meer opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
mATX is bewust geen keuze door de bijkomende kosten (nieuwe mobo met naar alle waarschijnlijkheid nieuwe CPU en mogelijkerwijze nieuwe koeler). Dus ATX is echt wel een vaste eis.

@robogeeka : hoe zou je dat vorm willen geven ? Een lijst met de cases die ik heb overwogen en waarom ze het niet zijn geworden ? Dat zou namelijk het enige zijn wat ik kan leveren, als ik goede openstaande kandidaten zou hebben dan zou ik aan de hand van bestaande reviews al een keuze gemaakt hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
(jarig!)
Is de pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart niet de perfecte keuze? Ja hij is iets duurder als 100 euro, en ja hij heeft wat meer volume (54 liter). Maar verder voldoet hij aan al je eisen. Je zult toch ergens op moeten inleveren / accepteren dat er geen perfecte case is voor jouw specifieke eisen. Dan zal je er zelf een moeten gaan ontwerpen en bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
De Define vindt ik erg mooi daar niet van, alleen is deze praktisch niet kleiner dan de P180 (54 liter vs 56 liter)...
Ik heb nu een offerte aangevraagd voor een Carbide R100 Silent Edition met als extra's een tweetal pricewatch: be quiet! Pure Wings 2, 140mm
Daarmee dek ik de meeste wensen in, en hopelijk gaan de harde schijven niet vibreren zoals in sommige reviews aangekaart wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:25
Waarom offerte aanvragen? vermoed je echt dat je korting krijgt als 1 kast en 2 fans koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
TIGER79 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:20:
De Define vindt ik erg mooi daar niet van, alleen is deze praktisch niet kleiner dan de P180 (54 liter vs 56 liter)...
Ik heb nu een offerte aangevraagd voor een Carbide R100 Silent Edition met als extra's een tweetal pricewatch: be quiet! Pure Wings 2, 140mm
Daarmee dek ik de meeste wensen in, en hopelijk gaan de harde schijven niet vibreren zoals in sommige reviews aangekaart wordt...
Tegen het vibreren zou je rubberen rondjes kunnen gebruiken, omdat ik gestoord werd van het geluid van mijn schijven heb ik dit toen gedaan, en ze vastgezet met rubber fan mounts, retestil nu :)

Terugkomend op betrefd de cases, als jij er niets tussen zag.. Hoe moeten wij dit dan wel doen? De lijst die i pricewatch staat zal niet voor ons veranderen..

Om kosten te drukken zou je zelf de fans kunnen instaleren? De gebruikelijke pc winkel hier in de buurt vraagt een tientje voor de simpelste modificaties..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER79
@loki504
Ik heb de mogelijkheid om een offerte (en korting) te krijgen gezien de webshop na 6 weken wachten toch de bestelde en betaalde case (die Antiphon Airflow) niet kon leveren.

@robogeeka
De fans installeer ik uiteraard zelf :P Configureer en monteer mijn PC's al meer dan 20 jaar dus dat komt helemaal goed :D
Pagina: 1