De laatste weken worden ik en diverse vrienden gebeld door onbekenden uit Marokko, Tsjaad, Zwitserland, Roemenië, Hong Kong e.d. Als je opneemt, wordt de verbinding meteen verbroken. Niet alleen vervelend, maar ook heel verdacht. Alsof men alle nummers in kaart tracht te brengen. Wie heeft dit nog meer meegemaakt? Heeft iemand suggesties voor wat dit te betekenen heeft? (Voor de goede orde: nee, ik zit niet op obscure sites, en nee, ik geef niet zomaar ergens mijn telefoonnummer op).
Scams voor dure servicenummers, als je terugbelt wegens gemiste oproep gaat de meter lopen!!
Is ook op de TV geweest in Opgelicht of Radar...
Is ook op de TV geweest in Opgelicht of Radar...
Ik ga deze even volgen, zit zelf met hetzelfde problem (al heb ik nog nooit opgenomen, mede doordat het vaak 's nachts is). Notabene betreft het bij mij een zakelijk nieuw telefoonnummer (Vodafone), wat pas sinds Maart actief en ik nog nergens op een contactform etc. heb ingevuld (slechts enkele telefoontjes gepleegd tot op heden).
Hier ook vodafone, vanochtend toen ik de auto uitstapte gebeld door onbekend nummer. Uit gewoonte terug gebeld en meteen gezien dat het een nummer uit Tsjaad betrof. Heb meteen opgehangen maar hoop dat ik op tijd was 
Schijnt dat vodafone vooral getroffen is.
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Hier KPN, maar voorheen ( aantal maanden geleden ) Vodafone. Ook vooral uit Marokko en Roemenië gebeld. Gebeurd zo eens in de paar weken, iPhone's geven direct aan dat het om een buitenlands nummer gaat, goed om te weten wat dit echt is.
Zou er een appje mogelijk zijn dat bij dergelijke nummers automatisch direct naar voicemail stuurt, of opneemt en op mute zet? Hun verdienmodel werkt ws. alleen omdat door veel mensen niet wordt opgenomen en zij ophangen voor de voicemail komt, zodat het ze geen geld kost.
Ik heb dit overigens alleen op mijn vaste lijn gehad. Mijn oplossing was de stekker van die foon er uit laten, ik bel er toch niet mee.
Ik heb dit overigens alleen op mijn vaste lijn gehad. Mijn oplossing was de stekker van die foon er uit laten, ik bel er toch niet mee.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Kom net van een chat af met een vodafone medewerker:
Hij zegt dat dergelijke nummers geblokkeerd worden/zijn voor uitgaande oproepen. Ze komen dus nog wel binnen maar grote kans dat als je uit nieuwsgierigheid terug wilt bellen dat je een: nummer-niet-in-gebruik melding krijgt.
hij verwijst me ook naar : dit topic
Maar ondanks dit vragen ze toch om dergelijke nummers te melden bij de servicedesk.
het is voornamelijk heel erg irritant maar verder tja.....
Hij zegt dat dergelijke nummers geblokkeerd worden/zijn voor uitgaande oproepen. Ze komen dus nog wel binnen maar grote kans dat als je uit nieuwsgierigheid terug wilt bellen dat je een: nummer-niet-in-gebruik melding krijgt.
hij verwijst me ook naar : dit topic
Maar ondanks dit vragen ze toch om dergelijke nummers te melden bij de servicedesk.
het is voornamelijk heel erg irritant maar verder tja.....
[ Voor 5% gewijzigd door PaRaDoX4 op 21-04-2016 08:55 ]
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Hier ook Vodafone en toevallig laatst 2x vanuit Burkina Faso gebeld. Ik nam uiteraard niet op en heb het nummer direct geblokkeerd in m'n telefoon.
[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 21-04-2016 09:01 ]
Lol wut? Hoe zie je dat voor je? Dat ze alle Nederlanders gaan bellen en dan namen erbij zetten in een Excel sheetje?erikbijkerk schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:28:
Alsof men alle nummers in kaart tracht te brengen.
Het is gewoon een scam. M'n vader is ook gebeld door zo'n buitenlands nummer. Gewoon negeren en melding maken bij je provider.
Dit is wel een vervelende scam. Ik weet nog wel die tijd dat mensen uit India gingen bellen voor dat virus om zo geld over te laten maken. Toen kon je gewoon hard door zo'n fluitje blazen zodra ze belde, ze hingen in no time op met mogelijk gehoorschade :-D
- uit gewoonte direct teruggebeld .... dan moet je zeker je rekening maar eens terugkijken, kans is groot dat je een aardige 'toeslag' erbij krijgt.PaRaDoX4 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:40:
Hier ook vodafone, vanochtend toen ik de auto uitstapte gebeld door onbekend nummer. Uit gewoonte terug gebeld en meteen gezien dat het een nummer uit Tsjaad betrof. Heb meteen opgehangen maar hoop dat ik op tijd was
VF zal, hoe coulant ook, je die niet kwijtschelden.
De terugbellers is waar ze naar hengelen, je krijgt gewoon een bandje aan de lijn, en betaalt de hoofdprijs.
- Niet persé VF is getroffen, ik zit bij KPN, maar met een meegenomen VF-nummer, ik krijg ook deze telefoontjes.
Ik ben dus bang dat jouw gesprek met de VF medewerker niet helemaal 'compleet' is, want VF kan dat nummer wel blokkeren, maar hoe doen andere providers dat ?
Waar is de bewijslast, je kan je uitgaande nummer maskeren ( ander terugbelnummer ) dan het echte nummer waar je mee belt. ( onze organisatie stuurt storingsmeldingen via een simkaart, maar het 'verzendende' telefoonnummer is onze meldkamer ( vaste lijn )
Tele2 die onze voiplijnen levert kan elk uitgaande nummer voor ons aanpassen naar elk ander nummer waar nodig
Leuke actie dat VF dus nummers gaat blokkeren, van misschien onschuldigen ?
Voor mij is het relatief eenvoudig, ik ken niemand in het buitenland, dus alle buitenlandse nummers worden automatisch genegeerd.
Niet in een excel direct, er hangt een systeem achter wat de Nederlandse callcenters ook gebruiken bij coldcalling.B00st3r schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:35:
[...]
Lol wut? Hoe zie je dat voor je? Dat ze alle Nederlanders gaan bellen en dan namen erbij zetten in een Excel sheetje?
Het is gewoon een scam. M'n vader is ook gebeld door zo'n buitenlands nummer. Gewoon negeren en melding maken bij je provider.
Er worden series nummers in de diallers gezet, in dit geval Nederlandse nummers, van 06-10000000 -t/m 06-19999999 ( voorbeeld ) en die worden door de bel-robot in hoog tempo aangekozen.
Bij een buiten-gebruiktoon gaat het nummer uit die lijst, bij een voicemail en niet opnemen op een re-call lijst, en is het nummer dus al "lauw"
Deze laatste gaan dan naar de spam-caller, die de verzamelde nummers gewoon wederom één voor één afbelt, in de hoop dat er mensen zijn zoals @PaRaDoX4 .. die 'automatisch even terugbellen'
Toevallig heeft opgelicht van 19-04 er een item over in de uitzending ...
http://opgelicht.avrotros.nl/dossiers/detail/10471/8/
Terugkijken op http://opgelicht.avrotros.nl/
[ Voor 12% gewijzigd door FreshMaker op 21-04-2016 10:23 ]
Ik ben ook begin april gebeld, maar heb ivm dure roaming in ver buitenland niet opgenomen. Mijn nummer is ex-Orange, maar inmiddels bij Vodafone.
+212689006218 = Marokko
+23590873355 = Tsjaad
Als ik de nummers in Google zoek dan kom ik inderdaad enkel scam tegen. Lijkt voornamelijk gericht op Nederlandse mobiele nummers.
+212689006218 = Marokko
+23590873355 = Tsjaad
Als ik de nummers in Google zoek dan kom ik inderdaad enkel scam tegen. Lijkt voornamelijk gericht op Nederlandse mobiele nummers.
[ Voor 9% gewijzigd door Napsju op 21-04-2016 10:26 ]
Lekker!
Wat ik mij dan afrvaag, hoe komen ze achter je nummer? Heb jij die dan ergens ingevuld ofzoiets?
Signature
Lijkt me niet heel moeilijk he, gewoon een geautomatiseerd systeem 1 voor 1 nummerreeksen af laten bellen zoals hier boven ook reeds beschreven.
Dit:mimang schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:30:
Wat ik mij dan afrvaag, hoe komen ze achter je nummer? Heb jij die dan ergens ingevuld ofzoiets?
Altijd prijs, tegen hele lage overhead kosten.Er worden series nummers in de diallers gezet, in dit geval Nederlandse nummers, van 06-10000000 -t/m 06-19999999 ( voorbeeld ) en die worden door de bel-robot in hoog tempo aangekozen.
Verwijderd
Kom op...mugenmarco schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:05:
Dit is wel een vervelende scam. Ik weet nog wel die tijd dat mensen uit India gingen bellen voor dat virus om zo geld over te laten maken. Toen kon je gewoon hard door zo'n fluitje blazen zodra ze belde, ze hingen in no time op met mogelijk gehoorschade :-D

Voor de mensen met een Xiaomi toestel: in de lijst met gemaakte/gemiste oproepen kan je een nummer blokkeren en tevens aangeven als spam/scam. Vooral blijven doen, deze nummers verschijnen op Xiaomi's centrale blacklist en worden automatisch geblokkeerd. Zelf heb ik slechts één keer last gehad van zo'n inkomende oproep terwijl ik volgens de blacklist wel veel vaker ben gebeld.
Ja ik werd toen elke dag meerdere malen gebeld en werd er helemaal gestoord van. Een maat van mij kwam toen op dat idee, en sindsdien werd ik niet meer gebeld.
hard times call for hard measures
Van wat ik hier zie en op andere fora kan je dit concluderen.FreshMaker schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:18:
[...]
- Niet persé VF is getroffen, ik zit bij KPN, maar met een meegenomen VF-nummer, ik krijg ook deze telefoontjes.
De meeste meldingen komen van mensen die in de database van Vodafone hebben gestaan. Of dit nou een nummer is:
- dat over is genomen door andere providers,
- overgenomen is door VF van andere providers
- een ander VF nummer.
maakt niet zoveel uit.
Zou me niks verbazen als iemand een database van vodafone te pakken heeft gehad.
Dit zijn echter ook allemaal speculaties van mij en een hoop ander volk. Niks is met zekerheid te zeggen.
Ik heb iig geluk gehad en er wordt niks aangerekend bij mij.
Erg vervelend inderdaad. Als je terug belt lijkt het alsof de telefoon overgaat. Echter is er dan al opgenomen en hoor je een bandje met een toon zodat het lijkt alsof deze blijft overgaan.
Ik kan inkomende oproepen gewoon blokkeren op mijn telefoon? (HTC One m7)
Het nummer komt in de History lijst te staan (gemiste oproepen) .. als je het dan vasthoud krijg je een context menu en daarin staat bij mij 'Block contact'. Heb dit bij enkele andere nummers gedaan en sindsdien nooit meer wat van gehoord.
Het nummer komt in de History lijst te staan (gemiste oproepen) .. als je het dan vasthoud krijg je een context menu en daarin staat bij mij 'Block contact'. Heb dit bij enkele andere nummers gedaan en sindsdien nooit meer wat van gehoord.
*sowieso
Als je niemand hebt die je uit Marokko belt, dan kun je het beste gewoon alle nummers uit dat land blokkeren.
Op android kan dat standaard.Nu worden oproepen met deze landscode geweigerd, als je dan gebeld word gaat de telefoon niet over, maar zal er wel in de oproepenhistorie staan dat er een oproep geblokkeerd is.
- paradox4, Ik heb dit nummer nooit bij Vodafone gehad, toch ben ik gebeld.
Op android kan dat standaard.Nu worden oproepen met deze landscode geweigerd, als je dan gebeld word gaat de telefoon niet over, maar zal er wel in de oproepenhistorie staan dat er een oproep geblokkeerd is.
- edit: bij mijn telefoon moet ik ook bij zwarte lijst op het 'tandwieletje' (instellingen) drukken en dan jokertekens inschakelen, dat zorgt dat het * op het einde werkt.
- *hier kan je ook uitschakelen dat de oproep in de oproepenhistorie komt te staan. [url=http://static.tweakers.net/ext/f/1glIsEMyoHlUmyz6fYLenPys/full.png][img=100,75,,,"afbeelding5"]http://static.tweakers.net/ext/f/1glIsEMyoHlUmyz6fYLenPys/thumb.png[/img][/url][url=http://static.tweakers.net/ext/f/fmkhnpGVssvMrJeSLQ8f1kAn/full.png][img=100,75]http://static.tweakers.net/ext/f/fmkhnpGVssvMrJeSLQ8f1kAn/thumb.png[/img][/url]
- paradox4, Ik heb dit nummer nooit bij Vodafone gehad, toch ben ik gebeld.
[ Voor 55% gewijzigd door IplugNplay op 21-04-2016 12:11 ]
Vanochtend nog gebeld uit Togo. Niet opgenomen (ging ook maar kort over) en meteen geblokkeerd natuurlijk. T-mobile, eerste keer ook, zullen er nu wel meer volgen vrees ik.
Ik heb het ook zo nu en dan, En gister dan ook weer een uit Tsjaad.
Ik vind dat providers zelf onderhand deze oplichters eens mag gaan tegenhouden.
Ik wil niet weten hoeveel mensen al de lul zijn door deze praktijken.
Ik vind dat providers zelf onderhand deze oplichters eens mag gaan tegenhouden.
Ik wil niet weten hoeveel mensen al de lul zijn door deze praktijken.
De nummerreeksen zijn verdeeld over providers, deze zijn gewoon openbaar.PaRaDoX4 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:53:
[...]
Zou me niks verbazen als iemand een database van vodafone te pakken heeft gehad.
Dit zijn echter ook allemaal speculaties van mij en een hoop ander volk. Niks is met zekerheid te zeggen.
Daar hoeft helemaal geen database van een provider voor ingezien te worden, dus jouw speculatie is erg over the top.
Zoals ik al in een eerdere post aangegeven heb, zijn het geen mensen die bellen, maar bel-pc's die 100'en nummers per minuut aansturen.
Was het nummer al buiten gebruik toen jij belde, want anders kost het alsnog wel iets
Verder hoop ik ook echt dat je niet aangerekend wordt voor dat telefoontje, maar als VF dat zou toestaan ( hoe lullig dan ook ) zou iedereen aankloppen met deze reden, en gaat het de providers veel geld kosten.
[ Voor 10% gewijzigd door FreshMaker op 21-04-2016 12:47 ]
Dus laat me het even samenvatten .....nst6ldr schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:53:
Voor de mensen met een Xiaomi toestel: in de lijst met gemaakte/gemiste oproepen kan je een nummer blokkeren en tevens aangeven als spam/scam. Vooral blijven doen, deze nummers verschijnen op Xiaomi's centrale blacklist en worden automatisch geblokkeerd. Zelf heb ik slechts één keer last gehad van zo'n inkomende oproep terwijl ik volgens de blacklist wel veel vaker ben gebeld.
Jij legt jouw communicatie in handen van een ( Chinees ) bedrijf ?
Jij laat AL jouw contacten screenen door een andere partij ?
Jij laat bepalen welke nummers je kan bellen, of jou laten bellen ?
Ja, dat is dé oplossing ... maar wat nu als je die nummers aangeeft, en je wisselt van telefoon ?
Sorry, maar dat vindt ik een beetje "eng"
zoiets dacht ik ook aan!
PaRaDoX4 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:53:
[...]
Van wat ik hier zie en op andere fora kan je dit concluderen.
De meeste meldingen komen van mensen die in de database van Vodafone hebben gestaan. Of dit nou een nummer is:
- dat over is genomen door andere providers,
- overgenomen is door VF van andere providers
- een ander VF nummer.
maakt niet zoveel uit.
Zojuist ook gebeld door een buitenlands nummer. +44 20 7702 1777, uit (zogenaamd) het Verenigd Koninkrijk.
Het klonk als een Indiaas persoon en heb maar gewoon opgehangen en het nummer geblokkeerd.
Ik heb ook Vodafone. Zou het inderdaad een databaselek zijn zoals anderen in dit topic al aangeven?
Het klonk als een Indiaas persoon en heb maar gewoon opgehangen en het nummer geblokkeerd.
Ik heb ook Vodafone. Zou het inderdaad een databaselek zijn zoals anderen in dit topic al aangeven?
Ik heb de telefoon niet eens aan mijn oor gehad.FreshMaker schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:41:
[...]
Was het nummer al buiten gebruik toen jij belde, want anders kost het alsnog wel iets
Verder hoop ik ook echt dat je niet aangerekend wordt voor dat telefoontje, maar als VF dat zou toestaan ( hoe lullig dan ook ) zou iedereen aankloppen met deze reden, en gaat het de providers veel geld kosten.
Volgens service desk VF heb ik nog opgehangen voordat er connectie werd gelegd. Kan ook best kloppen meteen toe ik Tsjaad zag opgehangen.
Er is niks kwijtgescholden ik heb gewoon geen kosten gemaakt schijnbaar.
And so it starts ....b0123405 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:56:
Zojuist ook gebeld door een buitenlands nummer. +44 20 7702 1777, uit (zogenaamd) het Verenigd Koninkrijk.
NEEN .....
Dit is geen databaselek, omdat het simpelweg GEEN database is.
Het zijn nummer-reeksen die elke simpleton op internet vrij kan inzien, en met de juiste programma's kan laten bellen.
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/30/nummerreeksen
Lol, oke. Dan geen lek. Het is wel opvallend dat het vandaag (veel) erger lijkt te zijn.FreshMaker schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:02:
[...]
And so it starts ....
NEEN .....
Dit is geen databaselek, omdat het simpelweg GEEN database is.
Het zijn nummer-reeksen die elke simpleton op internet vrij kan inzien, en met de juiste programma's kan laten bellen.
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/30/nummerreeksen
Tja, en morgen is de 06-53XXXXXX reeks aan de beurt, dan zijn het voornamelijk KPN klanten ( en gemigreerden )
Overmorgen de 06-80 100 000 - 06-80 199 999 -> dan is UPC aan de beurt ...
Als ik het nummer Google blijkt dat in sommige gevallen de beller de (achter)naam van de gebelde kent. Oprechte vraag: hoe zou je dat kunnen verklaren? Zouden ze alle nummers die ze bellen ook eerst Googlen?FreshMaker schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:05:
Tja, en morgen is de 06-53XXXXXX reeks aan de beurt, dan zijn het voornamelijk KPN klanten ( en gemigreerden )
edit: typo
Eerder genoemd tros programma noemt dit Wangiri fraude.
Handig vond ik de link naar deze android app Mr. Number-Block calls & spam.
(Er zijn ook apps voor andere OS-en.)
Handig vond ik de link naar deze android app Mr. Number-Block calls & spam.
(Er zijn ook apps voor andere OS-en.)
Ik zie hier eigenlijk wel een taak voor de providers in om het blokkeren van inkomende telefoontjes per werelddeel of per land mogelijk te maken in de instellingen. Dit gaat ook niet alleen om mobiel maar geldt ook voor vaste nummers.
Best irritant als de huistelefoon midden in de nacht afgaat. Laatst ook anderhalve week dagelijks (soms meermaals) gebeld door een nummer uit India. Die belden alleen niet in het weekend dus duidelijk callcenter.
Best irritant als de huistelefoon midden in de nacht afgaat. Laatst ook anderhalve week dagelijks (soms meermaals) gebeld door een nummer uit India. Die belden alleen niet in het weekend dus duidelijk callcenter.
Als je maar genoeg geld uitgeeft, dan krijg je in plaats van een cold list, een warm lijstje.b0123405 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:25:
[...]
Als ik het nummer Google blijkt dat in sommige gevallen de beller de (achter)naam van de gebelde kent. Oprechte vraag: hoe zou je dat kunnen verklaren? Zouden ze alle nummers die ze bellen ook eerst Googlen?
edit: typo
Daarin staan bestaande nummers, desnoods met meer gegevens.
* FreshMaker heeft niet alle antwoorden, maar om direct hoog te spelen en een "database hack" te veronderstellen bij de provider is ver over the top.
Ik ben ook gebeld, uit Marokko en Belize volgens mijn logs.
Maar aangezien ik alles buiten +31 en +32 ( NL en BE ) ongezien blokkeer, heb ik er geen last van.
Het maakt niet uit met welk nummer ze bellen; het gaat er om dat het dure nummer dat ze willen dat je terug belt geblokkeerd is. Dat zal vast en zeker het nummer zijn dat ze als afzender meesturen.FreshMaker schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:18:
[...] je kan je uitgaande nummer maskeren ( ander terugbelnummer ) dan het echte nummer waar je mee belt.
[...] Leuke actie dat VF dus nummers gaat blokkeren, van misschien onschuldigen ? [...]
edit: Kan iemand het volgende even hoog in de boom bij providers neerleggen:
Als er iets anders dan het normale tarief in rekening word gebracht, eerst een goedkeurings melding met het te betalen tarief die bevestigd moet worden en anders niet doorverbinden?
En voor de politiek: dit lijkt erg op de al bestaande tariefmelding bij betaalnummers; is dat hier niet net zo verplicht? En anders niet heel makkelijk verplicht te maken? Technisch absoluut mogelijk.
Voor de implementatie: eis de tarieven op voor het maken van de verbinding, als dat niet haalbaar is (niet meer dan standaard bedrag vergoeden, moet je zien hoe snel het in orde is) en de tariefgegevens niet van te voren worden gemeld: hou van ieder telefoonnummer bij wat het tarief de laatste keer(en) was en meld dat in de acceptatietekst. Tarief van een nummer onbekend? Laat de provider het eerst bellen... en meld de klant dat de tariefen worden opgevraagd. Allemaal goed te doen, zeker in nationaal verband.
edit2:
Dat zou wel moeten, hij moet het jou toch in rekening brengen. En zeker bij prepaid wel meteen.IplugNplay schreef op donderdag 21 april 2016 @ 18:00:
[...]
Weet de provider hier dan ook vanaf het moment dat jij een nummer belt wat dat nummer gaat kosten per minuut?
[...]
[ Voor 60% gewijzigd door onetime op 23-04-2016 09:37 ]
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Hier ook. KPN, meerdere malen vanuit Afganistan volgens m'n Nexus. Alle binnenkomende oproepen vanuit Afganistan geblokeerd.
goeie tactiekmugenmarco schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:05:gewoon hard door zo'n fluitje blazen zodra ze belde,
Wie gaat dat betalen ?onetime schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:00:
[...]
Het maakt niet uit met welk nummer ze bellen; het gaat er om dat het dure nummer dat ze willen dat je terug belt geblokkeerd is. Dat zal vast en zeker het nummer zijn dat ze als afzender meesturen.
edit: Kan iemand het volgende even hoog in de boom bij providers neerleggen:
Als er iets anders dan het normale tarief in rekening word gebracht, eerst een goedkeurings melding met het te betalen tarief die bevestigd moet worden en anders niet doorverbinden?
En voor de politiek: dit lijkt erg op de al bestaande tariefmelding bij betaalnummers; is dat hier niet net zo verplicht? En anders niet heel makkelijk verplicht te maken? Technisch absoluut mogelijk.
Voor de implementatie: eis de tarieven op voor het maken van de verbinding, als dat niet haalbaar is (niet meer dan standaard bedrag vergoeden, moet je zien hoe snel het in orde is) en de tariefgegevens niet van te voren worden gemeld: hou van ieder telefoonnummer bij wat het tarief de laatste keer(en) was en meld dat in de acceptatietekst. Tarief van een nummer onbekend? Laat de provider het eerst bellen... en meld de klant dat de tariefen worden opgevraagd. Allemaal goed te doen, zeker in nationaal verband.
De beller niet, die betaald een minimaal bedrag ( connectie naar jouw nummer )
Neem je niet op, dan kost het niets.
Beltarieven in het buitenland NAAR NL zijn niet zo hoog als hier andersom.
Je wil de politiek inschakelen ?
Die kunnen niet eens controleren of een gezin met 7 kinderen in Marokko of Kroatië bestaat, dus keren ze het kinderbijslagbedrag maar 'gewoon' uit.
Als je zou weten hoe hoog daar de fraude mee is ( kinderen die niet eens bestaan )
De provider verantwoordelijk maken ?
Naar het verhaal van Paradox is VF heel goed bezig, spamnummers worden geblokkeerd met 'onbereikbaar' ik vind dat een goede zet ( mits goed geïmplementeerd )
Maar de rest van de voorstellen, een provider zal de kosten willen terugverdienen.
Ben jij bereid om 5€ p/m meer te gaan betalen, eigenlijk "voor niets"
Want ze zullen niet de werkelijke kosten gaan rekenen, maar de kosten vóór behandeling inclusief dé behandeling + BTW en ziektekosten, verlichting ( je snapt de berekening vast wel
Aaaarrrrghggh.FreshMaker schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:25:
[...]
Wie gaat dat betalen ?
De beller niet, die betaald een minimaal bedrag ( connectie naar jouw nummer )
Neem je niet op, dan kost het niets.
Beltarieven in het buitenland NAAR NL zijn niet zo hoog als hier andersom.
Je wil de politiek inschakelen ?
Die kunnen niet eens controleren of een gezin met 7 kinderen in Marokko of Kroatië bestaat, dus keren ze het kinderbijslagbedrag maar 'gewoon' uit.
Als je zou weten hoe hoog daar de fraude mee is ( kinderen die niet eens bestaan )
De provider verantwoordelijk maken ?
Naar het verhaal van Paradox is VF heel goed bezig, spamnummers worden geblokkeerd met 'onbereikbaar' ik vind dat een goede zet ( mits goed geïmplementeerd )
Maar de rest van de voorstellen, een provider zal de kosten willen terugverdienen.
Ben jij bereid om 5€ p/m meer te gaan betalen, eigenlijk "voor niets"
Want ze zullen niet de werkelijke kosten gaan rekenen, maar de kosten vóór behandeling inclusief dé behandeling + BTW en ziektekosten, verlichting ( je snapt de berekening vast wel)

Het probleem is voornamelijk hoge kosten van terugbellen.
Bij Nederlandse betaalnummers krijg je dan van te voren verplicht het tarief te horen.
Verplicht dat ook bij (afwijkende tarieven van) buitenlandse nummers.
Probleem opgelost. Er hoeft niets geblokkeerd te worden. Geen onderhoud meer aan die blokkade.
Klantenservice hoeft niet meer achter deze oplichting aan want die is niet meer mogelijk.
Voor iedereen beter behalve voor de oplichters.
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Ik begrijp je wel, en ben het met je eens, alleen is het geen makkelijke oplossing.
Het is niet bekend welk nummer wat kost.
Samenwerking van (concurrerende) bedrijven onderling is al niet optimaal ( de provider van het betreffende nummer krijgt ook centen hiervoor )
Je kan vanuit buitenland geen 0900 / 0800 nummer naar NL bellen, dat is iets wat beter gereguleerd moet worden inderdaad, op wereldwijd niveau.
Maar aangezien er vanuit die landen op de topposities meer corruptie is, dan hier zal dat er helaas niet inzitten.
( het heeft een reden dat ze in die landen zitten, en niet in Oostenrijk of België )
Samenwerking van (concurrerende) bedrijven onderling is al niet optimaal ( de provider van het betreffende nummer krijgt ook centen hiervoor )
Je kan vanuit buitenland geen 0900 / 0800 nummer naar NL bellen, dat is iets wat beter gereguleerd moet worden inderdaad, op wereldwijd niveau.
Maar aangezien er vanuit die landen op de topposities meer corruptie is, dan hier zal dat er helaas niet inzitten.
( het heeft een reden dat ze in die landen zitten, en niet in Oostenrijk of België )
Van deze reactie begrijp ik in ieder geval het verband met mijn posting. Maar ik ben het niet met je eens dat het geen makkelijke oplossing is. Dat is het nm wel. Maak het helemaal makkelijk: meld bij ieder niet standaardtarief gesprek het (minimum) gesprekstarief. Dan is bv meteen duidelijk dat je internationaal belt.FreshMaker schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:10:
Ik begrijp je wel, en ben het met je eens, alleen is het geen makkelijke oplossing.
edit:
Kijk nog even bij mijn vorige posting, daar staat bij implementatie de oplossing. Nee geen functioneel ontwerp.
[ Voor 5% gewijzigd door onetime op 21-04-2016 17:26 ]
Weet de provider hier dan ook vanaf het moment dat jij een nummer belt wat dat nummer gaat kosten per minuut?onetime schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:22:
[...]
Van deze reactie begrijp ik in ieder geval het verband met mijn posting. Maar ik ben het niet met je eens dat het geen makkelijke oplossing is. Dat is het nm wel. Maak het helemaal makkelijk: meld bij ieder niet standaardtarief gesprek het (minimum) gesprekstarief. Dan is bv meteen duidelijk dat je internationaal belt.
edit:
Kijk nog even bij mijn vorige posting, daar staat bij implementatie de oplossing. Nee geen functioneel ontwerp.
Ps. pagina terug heb ik uitgelegd hoe landcodes kan toevoegen aan de weigerlijst ( je zou bijv: +1* +2* +4* +5* etc kunnen blocken, dan hou je alleen de +3.. reeks over)
Hier is het bij mij vooral de telefoonnummers van het werk, de zakelijke abonnementen dus. En altijd rond 3/4/5 uur snachts. Wat volgens mij wel strategisch is, mensen in een rem slaapje dus automatisch terugbellen. Kaching.
Vervelend wel, bij ons moet het wachtdienst telefoonnummer daardoor dus worden veranderd.
Vervelend wel, bij ons moet het wachtdienst telefoonnummer daardoor dus worden veranderd.
Of blokkeer de netnummers van de landen waar de telefoontjes vandaan komen, zoals al eerder verteld.Annie1980 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:39:
Hier is het bij mij vooral de telefoonnummers van het werk, de zakelijke abonnementen dus. En altijd rond 3/4/5 uur snachts. Wat volgens mij wel strategisch is, mensen in een rem slaapje dus automatisch terugbellen. Kaching.
Of je wacht tot iemand anders er iets aan doet, succes!
Dat zou wel moeten, hij moet het jou toch in rekening brengen. En zeker bij prepaid wel meteen.IplugNplay schreef op donderdag 21 april 2016 @ 18:00:
[...]
Weet de provider hier dan ook vanaf het moment dat jij een nummer belt wat dat nummer gaat kosten per minuut?
[...]
Gewoon met VoipBlazer enkele nummers gebeld om te zien wat ze kosten en daar kom ik nier hoger dan €0,20 per minuut. Zal dus allemaal wel mee vallen.
Lekker!
Kijk, dit is nou tweaken! Hilarisch en creatief.
mugenmarco schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:05:
Volgens mij is het verhaal van het fluitje behoorlijk bullshit. Worden zulke hoge tonen er al niet uitgefilterd? En vaak in callcenters hebben ze een volumeregelaar die het netjes balanceert. Of dat in India ook zo is, weet ik niet. Creatief is het wel, maar effectief... dat moet nog maar blijken
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Pagina: 1