Toon posts:

Ellendig Swiftech Mc462 blok!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van de week bij OC-shop een Swiftech MC462 met Alpha 80HP fan gekocht om te kijken of ik nog wat meer uit m'n Athlon kon halen.

goed, wil ik vanavond de boel er in zetten en merk ineens dat er een condensator in de weg zit zodat 't blok niet op m'n A7M266 past... 'Nou ja, lekker boeie, ff met een ijzerzaagje een hoekje van dat blok afzagen'

Ondertussen kan ik je dus vertellen dat koper behoorlijk hard spul is... Maar na lang zwoegen en zweten toch dat hoekie eraf gekregen... >:)

Dat koelblok heeft dus geen clip mechanisme waarmee je de koeler op de socket klikt maar maakt gebruik van een nieuw systeem waarbij je 't koelblok bevestigd d.m.v gebruik te maken van de 4 schroefgaatjes die modernere Athlon mobo's hebben rondom de socket. Mijn A7M266 heeft deze gaatjes dus, alleen kwam ik erachter dat de backplate van de Aopen HQ08 GEEN voorgeboorde gaatjes heeft om de standoffs onder de gaatjes van 't mobo te plaatsen... :( :( :(

Nu kan ik dus lekker gaan proberen om zelf die gaatjes in de backplate te monteren... Ben ik weer lekker mee :(

Verwijderd

Je hoeft helemaal geen gaatjes in je backplate te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk :)

Had 't niet helemaal goed gedaan maar hij zit er nu op :)

't is alleen balen dat OC-shop mij die oude revisie van 't blok heeft geleverd, anders had ik niet hoeven te zagen...

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op zaterdag 23 juni 2001 23:30 schreef Pierce21 het volgende:
Je hebt gelijk :)

Had 't niet helemaal goed gedaan maar hij zit er nu op :)

't is alleen balen dat OC-shop mij die oude revisie van 't blok heeft geleverd, anders had ik niet hoeven te zagen...
en hoe bevaltie ?

ik wou dat ook eerst kopen en ook een a7m maar heb toen toch wel voor deze gekozen
http://www.spire.nl/products/5e34b3.htm

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 23:36 schreef funkflex het volgende:
en hoe bevaltie ?

ik wou dat ook eerst kopen en ook een a7m maar heb toen toch wel voor deze gekozen
http://www.spire.nl/products/5e34b3.htm
Spire koelers zuigen echt keihard.

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op zaterdag 23 juni 2001 23:36 schreef iefje het volgende:

[..]

is maar voor testen de fan ligt er al af :)

en er komt een papst 92mmop :) gewoon zo een fanguard erop en die schroef je aan de sink vast :7

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Ik heb dat blok LOOD al een hele tijd ging meteen goed makkelijk te monteren en perfecte performance heb mn FAn op 5 Volt staan en nog blijft TEMp redelijk als die op 1500Mhz draait wordt die stressed 50C

Met fan op 12Volt 40C

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op zaterdag 23 juni 2001 23:36 schreef iefje het volgende:

[..]

die copper spire valt anders best mee. (heb 'm op me Celly600@1009) :)

Verwijderd

Topicstarter
Er werkt iets toch niet lekker blijkt... Nadat ik dat Swiftech blok erop had gezet starte heel m'n pc niet meer op :?

Een rare lucht kwam eruit die koeler dus ik was bang dat ik m'n cpu had verbrand...

M'n coolermaster 6I11 er toen weer opgezet en toen gingie weer... CPU dus toch nog goed.. Was waarschijnlijk dan de Artic Silver die warm werd die ik rook...

Nou ja.. morgen zal ik maar eens proberen om dat ding er nog eens op te zetten, ik houd 't nu voor gezien (Blijkt maar weer dat je niet met pc's moet gaan rommelen als je ziek bent) :)

't zou kunnen dat m'n geheugen er niet helemaal lekker in zat ofzo, dat heb ik er weer uit gehaald en opnieuw erin gezet toen ik m'n 6I11 er weer op zette...

En wat maakt die Delta 80HP trouwens een ongeloofelijk takke herrie... Ik had wel verwacht dat 'ie herrie zou maken maar dit is wel erg overdreven zeg :( Boeing zou jaloers zijn als ze dit horen...

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:28

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 23 juni 2001 23:42 schreef InterCC het volgende:

[..]

die copper spire valt anders best mee. (heb 'm op me Celly600@1009) :)
Jah, ik wil mijn nieuwe P3 750@1000+ krijgen ermee :)

5E34B3
http://www.spire.nl/pics/products/5E34B3.gif
http://www.spire.nl/pics/products/5E34B3_2.gif

Maat van me heeft zijn AXIA 1200 (266) @ 1590 ermee gekregen voor ie te warm werd, dus het moet wel een knappe zijn :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op zondag 24 juni 2001 01:27 schreef nigelator het volgende:

[..]

Jah, ik wil mijn nieuwe P3 750@1000+ krijgen ermee :)

5E34B3
http://www.spire.nl/pics/products/5E34B3.gif
http://www.spire.nl/pics/products/5E34B3_2.gif

Maat van me heeft zijn AXIA 1200 (266) @ 1590 ermee gekregen voor ie te warm werd, dus het moet wel een knappe zijn :)
ik heb hem hier voor me liggen , ik wacht op mijn ddr systeempje met tb 1.2 :7

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp er niks meer van...

Zodra ik dat Swiftech MC462 blok met Delta 80HP fan erop zet doet m'n pc de raarste dingen... op standaard settings (cpu op 1.333 en DDR op Cas 2.5/3/3) werkt alles perfect. Echter zodra ik m'n CPU op 10x150 zet en m'n DDR op Cas 2/2/2 gaat 't fout.. M'n pc blijft hangen bij 'detecting IDE devices'

Als ik m'n Coolermaster 6I11 er weer op zet en 'm dan op 10x150 en Cas 2/2/2 zet werkt 'ie perfect... Ergens zit er iets dus niet goed met dat koelblok :( :( :(

Verwijderd

Trek je niet teveel stroom weg met die Delta Fan???

Kan ook nog zijn dat je memory dicht bij t coolblok zit, hij is vrij groot en stoot veel warmte af, kan zijn dat je MEM. daardoor te heet wordt, hou is je kast open probeer het dan weer, of een fan op je geheugen

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

hard koper?
hmm..mijn koper was juist zacht. En dat maakt het ook irritant om te zagen, het loopt erin vast.
verder heb ik je nix nuttigs te melden

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 18:19 schreef -KOD- het volgende:
Trek je niet teveel stroom weg met die Delta Fan???

Kan ook nog zijn dat je memory dicht bij t coolblok zit, hij is vrij groot en stoot veel warmte af, kan zijn dat je MEM. daardoor te heet wordt, hou is je kast open probeer het dan weer, of een fan op je geheugen
Teveel stroom wegtrekken zou inderdaad een verklaring kunnen zijn ja...

Het blok zit inderdaad maar een paar millimeter van 't geheugen vandaan maar 't geheugen is uitgerust met heatsinks, met kast open maakt 't niks uit...

Ik ga vanavond nog eens proberen om dat blok erop te zetten... De artic silver heb ik eraf gehaal en ga ik er eventjes opnieuw opdoen... Misschien had ik 't er ietsjes te dik opgedaan...

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Als je er echt teveel Arctic Silver op had gedaan, dan had je dat bij je CoolerMaster ook wel gemerkt, toch?

Verder zou voeding inderdaad wel eens een probleem kunnen zijn. Haal je modem/netwerkkaart en de geluidskaart en eventueel andere insteekkaarten er eens uit. En haal de powerkabels uit de CD-Rom drives. Hopelijk komt hij dan wel verder. Dan ben je nog steeds niet echt blij, want je mag toch verwachten dat de voeding van een HQ08 dat aankan. Maar aan de andere kant: je weet dan wel waar het probleem zit....... Succes ermee!

sigloos

Verwijderd

En ik heb helemaal pech, mijn ASUS MOBO gaat maar tot 1,85V, daarmee krijg ik hem stabiel tot en met 1530MHz, en mijn Crappie Kingston Geheugen wil max tot 139Mhz op 2-3-3 stabiel lopen :(

Is er geen software matige VOlt-tweak??? heb namelijk geen zin om me garantie te verneuken

Verwijderd

Topicstarter
Nu start 'ie zelfs met m'n Coolermaster niet meer op... Zo te zien heb ik m'n 1.333 gefrituurd :(

Nou ja, jammer dan... Kopen we lekker een 1.4 :)
Pagina: 1