Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

internet via tethering naast netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
Mijn vraag

Voor een plek waar ik tijdelijk werk, gebruik ik mijn mobiel voor internet via tethering wifi op mijn laptop.
Nu moet ik daar ook een netwerkje opzetten en heb daarvoor een eenvoudige router / wifi aangeschaft.
Het liefst heb ik op mijn laptop in elk geval ook internet, maar ook tegelijk een netwerkverbinding met 2 andere machines. die andere machines hoeven niet op internet.

Hoe zou ik dit kunnen aanpakken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
laptop is windows 7, lenovo, andere machines draaien ubuntu

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
ik hoopte dat ik het zo kon instellen dat de router kon werken als een soort brdige op mijn mobiele wifi hotspot, maar in mijn android mobiel kan ik verder niet veel instellen.

een mogelijke oplossing zou nog zijn miscshien dat ik tethering via usb zou doen en gewoon via wifi of bedraad met de andere machines in het netwerk zit.

[ Voor 22% gewijzigd door Zandor op 21-04-2016 00:12 ]

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Beste antwoord (via Zandor op 21-04-2016 16:26)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 23:20

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

De eenvoudige router instellen als Wi-Fi client (verbinding laten maken met je mobiele hotspot op je telefoon), de andere devices hierachter aansluiten en zorgen dat je in hetzelfde IP subnet zit en bij de devices welke geen internet benodigd hebben de default-gateway leeg laten? (dirty maar werkt wel).

Over welk merk/type 'eenvoudige router' hebben we het btw :P ?

www.google.nl

Alle reacties

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je laat het denk ik ingewikkelder klinken dan nodig. :p

Wat probeer je precies te bereiken? Kunnen die Ubuntu machines niet gewoon bedraad aangesloten worden?

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
Ok:
- Ik heb internet via mobiel tethering, maar ik heb ook netwerkverbinding nodig met twee machines.
Hoe doe ik dat tegelijkertijd?
Die 2 machines hoeven niet op internet.

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • Beste antwoord

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 23:20

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

De eenvoudige router instellen als Wi-Fi client (verbinding laten maken met je mobiele hotspot op je telefoon), de andere devices hierachter aansluiten en zorgen dat je in hetzelfde IP subnet zit en bij de devices welke geen internet benodigd hebben de default-gateway leeg laten? (dirty maar werkt wel).

Over welk merk/type 'eenvoudige router' hebben we het btw :P ?

www.google.nl

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
...El Cheapo tp-link 1043 met gargoyle/openWRT hoop ik? Werkt rete stabiel...

Andere oplossing is om je telefoon via de USB met de router te verbinden.

Als dat lukt heb je verbinding zodra je de telefoon aansluit.

En sluit je de resterende apparatuur via kabel/wifi aan op je el-cheapo router.

[ Voor 59% gewijzigd door kwakzalver op 21-04-2016 15:59 ]