Win7 upgrade naar 10 - wat gebeurt er met win7 code?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Hi,

Ik heb mijn windows 7 geupgrade naar windows 10. Nu vraag ik mij af : Blijft mijn oude windows 7 gewoon geldig? kan ik met andere woorden die op een ouder bakje zetten hier? Of gaat dan mijn windows 10 miepen?

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
majic schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:10:
Blijft mijn oude windows 7 gewoon geldig? kan ik met andere woorden die op een ouder bakje zetten hier? Of gaat dan mijn windows 10 miepen?
Je Windows 7 licentie blijft geldig voor zover ik weet. Alleen denk ik niet dat je die zomaar kan overzetten. Je Windows 10 is officieel een upgrade. Voor de geldigheid blijft die afhankelijk van de licentie van je vorige Windows versie.

Overzetten kan ook lastig zijn als het een OEM versie betreft. Die mag je licentie technisch niet op andere hardware overzetten.

Je kan ook Microsoft bellen met dit soort vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-10 12:45
Ook zonder de upgrade naar Windows 10, kun je die Windows 7 niet op een andere PC gebruiken. Zodra een Windows geactiveerd is, wordt de productkey aan de betreffende PC/moederbord gekoppeld. Doordat je nu geupgrade hebt naar WIndows 10, is dat een tweede reden waarom je productkey niet hergebruikt kan worden. Hij is immers nu helemaal onlosmakelijk verbonden aan die PC. Wel kun je Windows 10 er af gooien en Win7 op die PC opnieuw installeren of Win10 opnieuw installeren. Daarmee wordt de koppeling key-PC niet verbroken.
Er is een uitweg, hoewel niet strict legaal: Heb je een Windows 7 die met een algemene OEM key is geactiveerd dan is die algemene key ook gebruikt voor de upgrade. De code op de COA sticker, mits ongebruikt, is dan technisch gezien vrij want ongebruikt. Maar juridisch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Volgens mij mag je wél een dual boot maken op dezelfde machine met je Windows 7 OEM-key.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:41

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik kwam er laatst wel achter dat als je een PC met Windows 10 met een Win7 key geactiveerd hebt, je niet nog een Windows 10 pc met diezelfde key kunt activeren (Key is al gebruikt). Let daar dus op.

[ Voor 7% gewijzigd door CAP-Team op 21-04-2016 15:15 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X