Ik denk dat luidheid geen probleem gaat zijn, mits je een sub kiest met poort. Iets wat de meeste subjes in deze prijscategorie zullen hebben.
Daar hoef je je in deze prijscategorie niet zo druk om te maken. Waarschijnlijk is er geen enkele subwoofer die goed onder de 35hz duikt. Zuiver zal het al helemaal niet zijn. De bouwkwaliteit is gewoon niet goed genoeg. Ongecontroleerd bonken (hetgeen wat de meesten zullen associëren met een subwoofer), dat kunnen ze meestal wel goed.
Er staat normaal gesproken toch wel ergens een typenummer? Gezien je eerdere spec-opgave "LG home cinema set van 300 watt" denk ik dat het de LG DH3130S betreft.
Daar kom je denk ik alleen maar achter door het te proberen. Het is gewoon niet de manier waarop je een subwoofer hoort aan te sluiten, dus zal er maar weinig ervaring mee zijn. Je kunt het ook nooit goed integreren op deze manier, dus de kans is groot dat het gewoonweg slecht zal klinken. Bij een losse receiver kun je meestal een programmaatje laten draaien wat alle beperkingen van de ruimte zo goed als mogelijk corrigeert. Bepaalde frequenties zullen luider klinken dan andere, dit programmaatje probeert het zoveel mogelijk gelijk te trekken. Plus het corrigeert vertragingsverschillen tussen de speakers en subwoofer, welke altijd optreden.
Die is volgens mij niet meer te koop, althans ik kan geen winkels vinden met een voorraad?
Zover als ik weet, heeft elke receiver deze mogelijkheden. Waar je alleen op moet letten is dat je terughoudend bent met de volume-knop. Meestal hebben de speakers van dergelijke setjes een niet al te hoge gevoeligheid, wat betekent dat er relatief veel vermogen ingestopt moet worden om tot een bepaald volume te komen. Meestal heb je niet meer dan 1 á 4 watt nodig, maar dat kan bij deze speakers zomaar minimaal 10x zoveel zijn. Ze kunnen maximaal 45 watt verdragen, dus daar zit je waarschijnlijk sneller aan dan je denkt.
Hier staat een niet-compleet lijstje van verschillende subwoofers met een prijs-indicatie. Klipsch scoort volgens mij niet slecht in reviews. Jamo is volgens mij vergelijkbaar. Philips, Sony, Pioneer zouden niet mijn eerste keuze zijn.
Wil je meer weten over subwoofers, kijk dan eens in de link hieronder.