Toon posts:

TB 1200, gummy of koelprut???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi luitjes,
Ik heb vorige week een TB 1200 in elkaar gezet met daarop een Coolermaster EP-6l11 erop.

Met kast open en stressed wordt ze nu ong. 48 graden MET dat roze spul ertussen. Ik heb ze een hele poos achter elkaar laten draaien en ze bklijft zeer stabiel (en de temp. blijft ong. 48 a 49 graden stessed), dus ik neem aan dat de core volledig contact maakt.

Het vreemde is: de coolermaster wordt nu niet bepaald warm, ze blijft eerder wat aan de lauwe kant.

Is koelprut beter of moet ik ze direct (koud) tegen de coolermaster plakken want ik ben nog van plan om de megahertzen nog wat omhoog te schroeven.

De koelblok van mijn hoofdpc (een p2-266) wordt gloeiend heet als ze stressed is. Dit is een goed teken omdat de koelblok dan de hitte "eruit" trekt, toch?????

Graag reakties en ervaringen.

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 10:54

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

ik zeg , gummy eraf ( kun je met wat nailpollish remover of wasbenzine doen ) en koelpasta er op .. bij mij scheelde het wel een paar graadjes.
Nooit zonder pasta of andere koelprut eropzetten ..

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Op zaterdag 23 juni 2001 23:02 schreef CyCLoNe het volgende:
ik zeg , gummy eraf ( kun je met wat nailpollish remover of wasbenzine doen ) en koelpasta er op .. bij mij scheelde het wel een paar graadjes.
Kan er niets meer op zeggen ;)

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:15
Op zaterdag 23 juni 2001 23:02 schreef CyCLoNe het volgende:
Zeg nooit nooit want deze koeler heb bij mij ook zonder koelpasta gedraaid en het maakte maar amper 3 graden uit

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het niet vreemd dat de koelblok van de coolermaster niet echt warm wordt. Je zou haast zeggen, hoe warmer de koelblok, hoe koeler de processor wordt.

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 10:54

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

tja tis een kwestie van warmte overdracht, en dat gaat beter als je onffenheden opvult om zo het grootst mogelijke raakoppervlakte te creeren.

Mijn coolermastertje wordt behoorlijk warm zeker als de cpu stressed staat , maar niet zo warm dat je hem niet kan aanraken

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 10:29 schreef FdB het volgende:
Maar is het niet vreemd dat de koelblok van de coolermaster niet echt warm wordt. Je zou haast zeggen, hoe warmer de koelblok, hoe koeler de processor wordt.
Een lauw of koud koelblok kan ook betekenen dat je fan de warmte gewoon goed afvoert.
Maar probeer het maar eens met wat koelpasta, scheelde bij mij een beetje.
Pagina: 1