Sony Vaio VGN-AR71s windows update werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 19:56
Beste tweakers,

Ik heb een probleem: Op mn Vaio stond Vista, waarna ik een officiele Win7 heb gekocht bij paradigit. Deze middels een clean install geinstalleerd, tot nu toe alles prima. Alleen werkt windows update niet. Ik kreeg foutmeldingen over land en keyboard instellingen. Dit nagekeken, Fix it gedaan, services nagekeken, maar echter blijft het balkje update draaien. Uiteindelijk gekozen om Microsoft te bellen. Deze dame uit India heeft een uur lang besturing gehad en vanalles geprobeerd (wat ik zelf ook al had gedaan) Zelfs higher level experts erbij, maar zonder resultaat. Ze zouden nog terugbellen, maar doen dit niet. Afgelopen weekend een bevriende ICTer erna laten kijken...opnieuw clean install, echter weer geen windows update mogelijk. Getracht te upgraden naar windows 10, alleen blijft die in het Zoeken naar updates ook hangen :-)
Uiteindelijk getracht mijn illegale Win7 Ultimate erop gezet, maar ook die vertikt het windows te updaten.
Paradigit verwijst me naar MS....ik ben ten einde raad....
Welke held hier weet wat ik fout doe....het lijkt aan de hardware te liggen (gezien win7, win10 of illegale win7 alleen perfect installeren maar vertikken te updaten) Dit terwijl Vista wel update....terug naar Vista is geen optie, gezien de clean install
Wie o wie heeft een nieuwe onderzoeksrichting voor me? Alvast bednakt voor het meedenken, groet

[ Voor 4% gewijzigd door Honingimker op 20-04-2016 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Lastig dit....

Soms werkt tussendoor rebooten en dan weer een paar updates doen en dan weer rebooten, maar dan moeten de updates het wel doen....

Deze al geprobeerd?:
downloads: WSUS Offline Update 10.6.1

Dat programma geeft je de mogelijkheid om de updates te downloaden en offline te installeren.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
Bedankt alvast albino71, ik ga het proberen...had via Microsoft Download Manager al enige updates gedownload maar die blijven ook hangen op : Zoeken naar updates...kga WSUS proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:44
Algemeen bekend dat bij een nieuwe installatie het 1e keer zoeken naar updates erg lang duurt.
Maar microsoft heeft daar een oplossing voor: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3102810

Het kan zijn dat de opbouw van de pagina door een script

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
ivo1969 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:31:
Algemeen bekend dat bij een nieuwe installatie het 1e keer zoeken naar updates erg lang duurt.
Maar microsoft heeft daar een oplossing voor: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3102810

Het kan zijn dat de opbouw van de pagina door een script
Klopt, dit was ook mijn ervaring, maar na 3 nachten wachten en 0 geinstalleerd vond ik ietwat vreemd. Ben nu bezig met de offline install tip van albino71 en het lijkt alsof er updates geinstalleerd worden. Uiteraard even wachten wat daarna gebeurd, maar in de diep duisternis gloort een lichtstipje...tbc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

En? Al verder gekomen?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
Nee, de WSUS tool blijft hangen op het checken van de lijst met ontbrekende updates, wel zie ik dat de intel ich8m-e lpc interface controller 2811 in system properties als ongeinstalleerd staat....en probeer die driver maar eens te vinden :-) help:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als in Windows 7 de updates het niet doen dan kan je dat oplossen in het Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Probleemoplossing.
Je klikt dan op "Problemen met Windows update oplossen".
Dat heb ik al veel vaker gehad. Werkte altijd.

Drivers vind je HIER wel denk ik.
Hoe heb je de updates eigenlijk ingesteld?
Je kan het beste eerst alle beveiligingsupdates van Windows 7 installeren, dan die van framework, en dan eventueel van IE.
Met zo veel updates kan je die beter gescheiden installeren om foutmeldingen te voorkomen.
Niet dat het erg is hoor stel er mislukt een update, die kan je dan erna nog wel installeren, maar de kans op mislukte updates is dan kleiner.

Optionele updates installeren zou ik pas doen als je naar Windows 10 wil of problemen ondervind met bepaalde onderdelen die los staan van de veiligheid waar je dan een oplossing kan zoeken tussen de optionele. Er zijn updates die je naar Windows 10 willen brengen, de vraag is of jij dat wil.

PS, heb je een goeie AV?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2016 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:03:
Als in Windows 7 de updates het niet doen dan kan je dat oplossen in het Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Probleemoplossing.
Je klikt dan op "Problemen met Windows update oplossen".
Dat heb ik al veel vaker gehad. Werkte altijd.

Drivers vind je HIER wel denk ik.
Hoe heb je de updates eigenlijk ingesteld?
Je kan het beste eerst alle beveiligingsupdates van Windows 7 installeren, dan die van framework, en dan eventueel van IE.
Met zo veel updates kan je die beter gescheiden installeren om foutmeldingen te voorkomen.
Niet dat het erg is hoor stel er mislukt een update, die kan je dan erna nog wel installeren, maar de kans op mislukte updates is dan kleiner.

Optionele updates installeren zou ik pas doen als je naar Windows 10 wil of problemen ondervind met bepaalde onderdelen die los staan van de veiligheid waar je dan een oplossing kan zoeken tussen de optionele. Er zijn updates die je naar Windows 10 willen brengen, de vraag is of jij dat wil.

PS, heb je een goeie AV?
In de probleemoplossing blijft het balkje uren lopen in het zoeken van Problemen vaststellen-->Online naar updates zoeken...
Op de pagina van sony met win7 drivers heb ik alle al gedownload en getracht te installeren...sommigen werken anderen niet..
De AV scanner heb ik tijdens dit alles nog niet geinstalleerd....uiteraard ook met getest..Norton 360 betaald...bescherming aan of uit maakt niet uit....
Denk na een week lang trail and error dat dit toch echt specifiek Vaio probleem lijkt te zijn....als deze laptop niet van een klant was die hem zsm terug wil zou ik nog willen testen of een andere HD iets gaat uitmaken...puur om erachter te komen....wat een misery..:-((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Vista er weer op, upgrade naar 7, upgrade naar 10?

Als 10 eenmaal geactiveerd is kun je een clean 10 install doen.

Tijdelijk een ssd erin en daarmee dat ding naar 10 helpen?

Dan image maken en op de hdd schoppen.

Heb je al eens 10 clean geïnstalleerd?
Kan ms die niet gewoon activeren?

[ Voor 81% gewijzigd door albino71 op 23-04-2016 01:17 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eerder dat het aan de update servers van Microsoft ligt.
Ik kreeg vandaag ook een paar keer slecht verbinding toen ik probeerde in te loggen op de servers van Microsoft.
Het updaten blijft zoeken omdat die geen verbinding krijgt met de servers van Microsoft.
Probeer nooit zo maar iets zelf te bedenken, dat kan bij een computer niet.
Je moet altijd uitgaan van waar een probleem zich bevind. En je probleem is alleen dat Windows nu niet up wil daten.
Wanneer er andere zaken niet ok zouden zijn, zoals hardware, of dat je gaat denken dat het wel aan die Vaio ligt, daar kan je niks mee, en geloof me, zo werkt het met computers niet.
Wanneer de servers van Microsoft niet direct reageren, gewoon kalm blijven.
Het is een klant? Doe je dit beroepsmatig dan?

geduld hebben en morgen verder gaan, de wereld vergaat niet.
Gewoon die legale Windows 7 schone install morgen weer proberen.
Een illegale Windows 7 ultimate heeft al helemaal geen recht om te updaten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2016 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
Hieronder het mailverkeer met de firma Paradigit, die geen oplossing kunnen/willen/durven bieden aan het bij hen gekochte product, maar wel erg graag en makkelijk de oplossing willen weten :-) Benieuwd naar de reactie!

Beste Lieke,

Ik waardeer je betrokkenheid en het feit dat jij hebt meegedacht in oplossingen. Het feit dat je echter van je leidinggevenden een ‘garantie tot de deur beleid’ moet uitvoeren vind ik minder sterk van je manager bij Paradigit. Ik heb uren en nachten lang achter deze PC gezeten, zoekend naar een oplossing. Van bellen met Microsoft, een bevriende ITer die een avond heeft getracht de officiele Win7 SP1 te installeren, tot het doorlezen van tig draadjes op het WWW en het openen van een topic op Tweakers. Uiteindelijk is het wel gelukt Windows Update aan het draaien te krijgen. Ik mega blij, de klant nog blijer!:-) Ik wil deze oplossing ook graag met jullie delen, maar hiervoor mag je manager ook een duit in het zakje doen. Ik stel voor dat Paradigt me een waardebon van 100euro geeft, waarna ik de oplossing deel. Ik hoor graag wat jullie (tegen)voorstel is. Groet Victor

From: Lieke Mouthaan (Paradigit.nl) [mailto:support@paradigitnl.zendesk.com]
Sent: Friday, May 13, 2016 1:47 PM
To: Dhr. Toebosch
Subject: Paradigit.NL wacht op terugkoppeling (ticket 196280)

##- Typ uw reactie boven deze regel -##
Uw aanvraag is in behandeling, wij hebben echter meer informatie nodig om uw vraag te kunnen beantwoorden. Wij verzoeken u om binnen 7 dagen te reageren op dit e-mailbericht.

Verzoek:

Geachte Dhr. Toebosch,
Lieke Mouthaan (Paradigit.NL)
13 mei 13:47
Graag hoor ik van u wat de oplossing is die geboden is vanuit tweakers. Dan kunnen wij dit hier ook bekend maken en dit soort problemen in de toekomst zelf makkelijk oplossen voor de klant.

6 mei 12:57
Graag hoor ik van u wat de oplossing is die geboden is vanuit tweakers. Dan kunnen wij dit hier ook bekend maken en dit soort problemen in de toekomst zelf makkelijk oplossen voor de klant.

22 apr. 08:47

Dhr. Toebosch
20 apr. 21:06
Maar de versie die bij paradigit is gekocht heeft sp1 aan boord. Ik heb zelf ook een draadje geopend op tweakers en er gloort wat hoop...hopelijk geen nachtwerk:-) bedankt voor het meedenken ik hou je op de hoogte. groet victor toebosch
Verzonden vanaf mijn Samsung-apparaat
-------- Oorspronkelijk bericht --------
Van: "Lieke Mouthaan (Paradigit.nl)" <support@paradigitnl.zendesk.com>
Datum: 20-04-2016 20:41 (GMT+01:00)
Aan: "Dhr. Toebosch" <victor@toebosch.eu>
Onderwerp: Paradigit.NL wacht op terugkoppeling (ticket 196280)

20 apr. 20:41
Ik heb op de site van tweakers gevonden dat Windows 7 geen ondersteuning meer krijgt. Zie hiervoor onderstaande link:
nieuws: Microsoft beëindigt ondersteuning Windows 7 zonder Service Packs
Wellicht dat dit het probleem verklaard. Hiervoor dient u dan toch echt contact op te nemen met Microsoft. Mijn excuses voor het ongemak.

Dhr. Toebosch
19 apr. 17:55
Beste mevrouw Mouthaan,
zoals afgesproken de gegevens van de klant:
XXXXX
factuurnummer 1XXX0
artikel nummer 20078627
Hopelijk kan er inderdaad toch een oplossing komen, of via jullie
coulance, of via die van Microsoft. Ik hoor het graag. MVG Victor Toebosch

19 apr. 16:03
Zoals zojuist telefonisch besproken functioneert het Windows update bij bij Windows7 niet. U heeft reeds contact met Microsoft gehad en zij konden u ook niet helpen. Ik heb u in dit geval gevraagd of u voor mij het factuurnummer van de aankoop heeft. Dit zodat ik kan kijken wat wij in dit geval nog kunnen.
Tevens heb ik u aangeraden om met de laptop langs te gaan bij ons filiaal te Eindhoven. Deze zijn gevestigd aan de Beemdstraat 2.
http://www.paradigit.nl/p...20beemdstraat/winkel.aspx
Ook heb ik het gehad met u over Microsoft fixit
http://windows.microsoft....ing-updates#1TC=windows-7
Ik zal hier nog bespreken of iemand nog een oplossing heeft. Mocht ik meer weten breng ik u direct op de hoogte.

Heeft u nog vragen? Ga naar ons Helpcenter. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.
Met vriendelijke groet,
Servicedesk Paradigit.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Ik heb helaas dezelfde ervaring met een HP laptop, Windows update duurt uren, op een bestaand systeem wanneer er maar een paar updates geïnstalleerd worden. Svchost draait bijna continue op 50% processor gebruik. Het is een simpel AMD E-450 dualcoretje dus er blijft niet veel over om nog iets te doen met de laptop.
Als ik kijk in broncontrole zie ik dat 2 verschillende draadjes van svchost op elkaar zitten te wachten. En windows update maar zoeken zonder iets te vinden...En die server is gewoon bereikbaar hoor, handmatig updates downloaden is geen probleem. En wsus werkt natuurlijk ook, dat is een acceptabele oplossing om na een schone installatie te doen, maar ik heb daar niet iedere maand bij ieder update rondje zin in.

Alle voor de hand liggende zaken geprobeerd, rebooten en opnieuw proberen,winupdate repair, fixit, sfc /scannow. In het verleden heeft winupdate repair/probleemoplosser bij mij altijd dit soort problemen opgelost. Nu niet.

Na de zoveelste keer dat ik voor een paar updates dat ding de hele nacht aan heb laten staan was ik het zat en dacht ik laat ik eens een schone installatie van win7 sp1 proberen. Iets dat een jaartje geleden voor het uitkomen van win10 nog prima werkte, al duurde het natuurlijk wel even voordat je 200+ updates geïnstalleerd hebt, deze updates werden tenminste snel gevonden.
Maar de problemen begonnen natuurlijk meteen opnieuw na de installatie....50% processor gebruik door svchost. En na een halve dag zoeken naar updates nog niks gevonden.

Dus ik heb gisteren er win10 opgezet, iets dat direct na het uitkomen een ramp was op deze laptop door beroerde drivers maar dat is nu opgelost. En windowsupdate werkt ook weer normaal. Er waren updates geïnstalleerd voor ik er erg in had.

En als windows 10 installeren een goede oplossing is dan zal Microsoft niet zo gemotiveerd zijn om een andere oplossing te bieden om het maar eens voorzichtig te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 14:43

nhanssen

QVL is non-tweakers

Het laatste jaar al verscheidene keren gehad hier.
Download de KB3102810 zoals hierboven beschreven, kill het process svchost.exe welke 50% cpu kracht gebruikt en het meeste geheugen. kill ook het process trustedinstaller.exe en voer de KB-update uit.
Vervolgens NIET herstarten, hoeft ook niet als het goed is. En zet in Windows update het op de instelling "Wel downloaden maar ik bepaal wanneer de updates geïnstalleerd moeten worden". Laat hem een uurtje ratelen en zal uiteindelijk je de updates geven.
Wanneer je ze binnen hebt, laat ze installeren bij het afsluiten van Windows. Dit zou moeten werken.

Oorsprong van het probleem is de verouderde Windows update service van Windows 7. Deze komt in een soort loop terecht.

Spec's PC

Pagina: 1