please select proper boot device

Pagina: 1
Acties:

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik zit met een vaag probleem namelijk dat ie niet wil opstarten en komt met de melding please select proper boot device.
Aangezien ik het vermoeden had dat dit nog weleens door de hdd zou kunnen komen heb ik deze vervangen en heb ik er een nieuwe installatie op gedaan.

Nu na een paar dagen zonder problemen krijg ik met een nieuwe hdd en een schone installatie dezelfde melding. Wederom kan ik er gewoon een installatie op uitvoeren en werkt alles weer.

wat extra info:

hdd wordt wel herkend in bios
kabels omgewisseld
schone installatie gedaan
hdd is getest met de ibm strestest

specs
wd 1tb
win 7

heeft iemand een idee?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Te weinig info.

Maar omdat hetzelfde probleem optreed bij een nieuwe hdd, is mijn eerste gok dat het niet aan de HDD ligt.

Wat blijft er dan over? Brak moederbord, brakke kabel, rare software, brakke voeding, brakke sata poort, wellicht nog andere mogelijkheden.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025
please select proper boot device.
Dit betekend dat er geen boot apparaat gevonden wordt.

Dus is hd in bios zichtbaar?
In de bios de boot volgorde aanpassen, werkt het dan wel weer, opnieuw installeren zou niet nodig moeten zijn.
Als boot volgorde steeds wijzigt? veranderen ook de andere instellingen, misschien batterij die vervangen moet worden van het moederbord.

• Zeropaid
  • Niet online
jan99999 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:08:
please select proper boot device.
Dit betekend dat er geen boot apparaat gevonden wordt.

Dus is hd in bios zichtbaar?
In de bios de boot volgorde aanpassen, werkt het dan wel weer, opnieuw installeren zou niet nodig moeten zijn.
Als boot volgorde steeds wijzigt? veranderen ook de andere instellingen, misschien batterij die vervangen moet worden van het moederbord.
De hdd wordt gewoon gedetecteerd en zelfs wanneer ik via f8 forceer om van de hdd te booten dan blijft de melding naar voren komen.
nu doe heb ik een herinstall gedaan en werkt het weer, geen idee voor hoe lang.

hdd is denk ik wel uitgesloten, moederbord is al onderweg a 200 euro maar dit is gelukkig een demo model dus heb 30 dagen om hem eventueel retour te sturen.

• Zeropaid
  • Niet online
Na lang zoeken blijk ik niet de enige te zijn: http://serverfault.com/qu...-update-kills-boot-sector en http://www.mcseboard.de/t...er-boot-device-windows-7/

Ik heb namelijk hetzelfde mobo, de asus x79 pro. Mijn vraag is nu of er nog meer mensen zijn met ditzelfde probleem en welke update dit mogelijk veroorzaakt?

[ Voor 13% gewijzigd door Zeropaid op 25-04-2016 21:19 ]