Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[excel]Verschillende tekstwaarden vergelijken

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:58
Ik heb een excelbestand met 650000 regels. Hierin zitten twee kolommen die mij een overzicht geven met aantallen.als.
Nu wil ik weten of de waarden achter de aantallen.als > 1 verschillend zijn.

Alleen heb ik geen idee hoe ik dit eenvoudig aan zou kunnen pakken. De andere kolommen zijn tekst, dus helaas kan sommen.als / aantallen.als niet.

Ik moet de waarden op de een of andere manier in een array krijgen en deze array vergelijken. Maar hoe?

Door het ontbreken van de juiste termen is het ook lastig zoeken dus mijn GoogleFu houdt snel op...

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Paultje3181 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:49:

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Eerlijk gezegd totaal niet. Twee kolommen geven jou overzicht met aantallen.als(), waarden achter aantallen.als>1 verschillend, aantallen.als is niet mogelijk want tekst? Dan ben je mij kwijt.

Dan moet je de waarden in een array krijgen? Dat staan ze al... Waarom staan die 650K regels niet in een database?

Om te voorkomen dat anderen moeten gokken wat je bedoelt en dat jij dan niet meer reageert gaat deze dicht. Probeer het rustig opnieuw, maar dan graag meer relevante informatie en post enkele regels uit het sheet.

[ Voor 3% gewijzigd door Lustucru op 20-04-2016 20:09 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.