Dag Tweakers,
Ik heb net een nieuwe server gekocht, alleen ik kan niet kiezen welke hypervisor ik het beste kan kiezen. Vandaar mijn vraag:
Welke hypervisor (VMware, Xenserver e.d.) zou ik het beste kunnen nemen.
De server:
Ik wil het systeem gaan gebruiken om een aantal kleine websites en servertjes (ark/minecraft e.d.) te draaien. Ik wil ze makkelijk kunnen beheren en er op een makkelijke manier snel een nieuwe VM te kunnen maken.
Ik wou in eerste instantie VMware nemen alleen die support geen mobo raid, en ik weet niet zeker of het kopen van een enterprise schijfcontroller het waard is. Ik heb namelijk 2 non-enterprise hardeschijven in een chasis zitten wat betekent dat de schijven kapot kunnen trillen. Voor redudancy will ik graag raid 1 gebruiken. maar dat kan dus niet met VMware zonder pci schijf controller.
Daarom vraag ik naar jullie advies.
Wat ik verlang van de hypervisor op rijtje:
- Ik kan windows en linux VM's maken
- Hij moet met de mobocontroller mijn 2 schijven in raid kunnen draaien,
- Goede API
- Enigzins goede beveiliging
- Op afstand te besturen zijn met GUI (de VM's), dus niet alleen met commands.
Ik neig naar VMware maar daarvoor zou ik een controller moeten aanschaffen.. Is dat het waard?
Mvg
Dany
Ik heb net een nieuwe server gekocht, alleen ik kan niet kiezen welke hypervisor ik het beste kan kiezen. Vandaar mijn vraag:
Welke hypervisor (VMware, Xenserver e.d.) zou ik het beste kunnen nemen.
De server:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Xeon E5-2630 v3 Boxed | € 689,49 | € 689,49 |
1 | Supermicro X10DRi-T Single | € 547,50 | € 547,50 |
2 | WD Black SATA 6Gb/s WD7500BPKX, 750GB | € 62,- | € 124,- |
1 | Supermicro SuperChassis 213A-R740LPB | € 852,25 | € 852,25 |
1 | Supermicro SNK-P0048AP4 | € 33,95 | € 33,95 |
2 | Samsung M393A2G40DB0-CPB | € 85,50 | € 171,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.418,19 |
Ik wil het systeem gaan gebruiken om een aantal kleine websites en servertjes (ark/minecraft e.d.) te draaien. Ik wil ze makkelijk kunnen beheren en er op een makkelijke manier snel een nieuwe VM te kunnen maken.
Ik wou in eerste instantie VMware nemen alleen die support geen mobo raid, en ik weet niet zeker of het kopen van een enterprise schijfcontroller het waard is. Ik heb namelijk 2 non-enterprise hardeschijven in een chasis zitten wat betekent dat de schijven kapot kunnen trillen. Voor redudancy will ik graag raid 1 gebruiken. maar dat kan dus niet met VMware zonder pci schijf controller.
Daarom vraag ik naar jullie advies.
Wat ik verlang van de hypervisor op rijtje:
- Ik kan windows en linux VM's maken
- Hij moet met de mobocontroller mijn 2 schijven in raid kunnen draaien,
- Goede API
- Enigzins goede beveiliging
- Op afstand te besturen zijn met GUI (de VM's), dus niet alleen met commands.
Ik neig naar VMware maar daarvoor zou ik een controller moeten aanschaffen.. Is dat het waard?
Mvg
Dany
[ Voor 11% gewijzigd door peize9 op 21-04-2016 18:07 ]
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke