• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01 09:17
Hallo,

Ik heb een Ziggo modem in brugmodus, dan met een cat 6 kabel een Airport Extreme laatste model eraan en daaraan weer een Synolgoy DS213+ met een cat 6 kabel.

Ik gebruik de Synology om mijn website te hosten en om via Cloudsync al mijn bestanden tussen mijn verschillende apparaten te syncen. Tevens kan ik als ik in het buitenland ben voor mijn werk gemakkelijk via mijn iPhone of iPad bij grote bestanden.

Sinds kort, ik denk sinds de DSM6.0 update is de externe verbinding naar mijn Synology verschrikkelijk traag. Mijn website is traag en als ik een bestand vanaf mijn website download gaat dit met 4-6kbps... Ook DS File vanaf mijn iPhone gaat vreselijk traag en inloggen op de Synology DSM via de browser lukt niet eens.

Ik heb een DHCP reservering ingesteld voor de Synology en diverse poorten geforward naar dit adres. Het werkte eerder perfect en begon zonder reden opeens traag te worden. Iemand een idee?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Treedt dit alleen op als je via Internet verbonden bent?
Of merk je de vertraging ook als je op je lokale netwerk verbonden bent?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:03
Hoe druk is je nas? Het hoeft niet persé de netwerk verbinding te zijn als de nas 100% cpu gebruikt dan blijft er geen kracht meer over om andere dingen te doen DSM hosten bijv of bestanden overdragen.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welk protocol gebruik je om te verbinden met de NAS? Is dat intern en extern hetzelfde (bijv SFTP) of wordt er intern gebruik gemaakt van een onveilige (FTP) en extern een veilige (SFTP)?

Soittakaa Paranoid!

• maXXzz
lier schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:20:
Treedt dit alleen op als je via Internet verbonden bent?
Of merk je de vertraging ook als je op je lokale netwerk verbonden bent?
Ja, heb zojuist vanuit m'n hotel even met ARD (Apple Remote Desktop) ingelogd op mijn Mac Mini. Dan is de snelheid een stuk beter. Maar het gekke is, dit is ook het geval als ik de Synology via het externe IP of m'n domeinnaam benader. Het lijkt wel alsof het vanuit het buitenland problemen geeft.

• maXXzz
Axewi schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:21:
Hoe druk is je nas? Het hoeft niet persé de netwerk verbinding te zijn als de nas 100% cpu gebruikt dan blijft er geen kracht meer over om andere dingen te doen DSM hosten bijv of bestanden overdragen.
Niet druk. Balkjes van de widget taakbeheer staan altijd 15-20%

• maXXzz
dion_b schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:38:
Welk protocol gebruik je om te verbinden met de NAS? Is dat intern en extern hetzelfde (bijv SFTP) of wordt er intern gebruik gemaakt van een onveilige (FTP) en extern een veilige (SFTP)?
Ik gebruik geen FTP. Gewoon http en https via poort :5000 of 5001
Of 5005 en 5006
En Quickconnect op m'n iPhone. Alles wat extern is, is traag.

• maXXzz
Het zou eigenlijk ook nog wel eens in mijn router of modem kunnen zitten. Remote Desktop naar mijn Mac Mini is ook verschrikkelijk traag...

Edit: Net eens met Teamviewer gedaan en dat loopt hartstikke goed. Veel beter dan ARD. Vreemd.

[Voor 26% gewijzigd door maXXzz op 20-04-2016 23:37]

• maXXzz
Iemand een idee?

• hippy3000
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 00:07
Ooit een oplossing gevonden? Ik heb het zelfde probleem.

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 09:43

Step

step@tweakers.net#

maXXzz schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:30:
[...]

Ik gebruik geen FTP. Gewoon http en https via poort :5000 of 5001
Of 5005 en 5006
En Quickconnect op m'n iPhone. Alles wat extern is, is traag.
Had net nog ergens gelezen dat QuickConnect leuk is, maar je mogelijk ook die poorten moet openen om het sneller te laten lopen. Geen garantie natuurlijk want QuickConnect verloopt via Synology servers. Je internet snelheid is ook van belang, ook op je locatie waar je bent.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06:39
hippy3000 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:58:
Ooit een oplossing gevonden? Ik heb het zelfde probleem.
VPN. Ik heb een USG waar een VPN servertje zit ingebakken maar er zijn vast wel andere oplossingen, en ik haal zo’n 22Mb down, meer dan genoeg om een filmpje te streamen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee