Toon posts:

PCM over hosting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In de het laatste nummer van PCM staat een artikel over hosting. Op blz. 45 staan vier opties die gaan van gratis(weinig opties) tot duur(veel opties).
Optie 1 is: neem een account bij myweb b.v. en je hebt gratis schijfruimte
en een subdomein b.v. http://jansen.myweb.nl met een redelijke naam voor een domein.

Optie 2 is: account nemen bij gratis provider(b.v. myweb of wanadoo), zodat je schijfruimte hebt voor homepage en dit combineren met de gratis DNS-dienst zoneedit(www.zoneedit.com). De domeinnaam blijft zichtbaar in de url balk van de browser, maar de inhoud van de paginas wordt(via een leeg frame) opgehaald van uw homepage.
Kan iemand mij eens simpel uitleggen wat hier bedoeld wordt? Is dit niet gewoon redirection? Je kunt toch gewoon een domeinnaam(www.jansen.com) aanvragen en deze laten verwijzen naar een homesite die je bij een provider hebt staan, maar die vaak een lange, vervelende naam hebben zoals http://members.mijnprovider.nl/homepages/~jansen.
Wat is het verschil met wat zoneedit doet?

Bij voorbaat dank voor het antwoord.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:05
Is idd precies hetzelfde als met zonedit.

Een redirect laat je door de hoster doen waat jij je naam registreerd. Dan regelt hij alles voor je (inclusief registratie, DNS en redirect). Die redirect zorgt er dan voor dat jou domein (jansen.com) doorverwijst naar jou webspace...

Je kunt ook zelf rechtstreeks een domein registeren. Dan heb je wel een creditcard nodig en je moet er wat vanaf weten. Bij het registeren kun je een eigen DNS opgeven. Als je dan eerst even een DNS account bij zoneedit.com aanmaakt (tenminste ik ga ervan uit dat dat de bedoeling is) dan kun je bij de reg procedure die DNS ingeven. Zodra je domein in de DNS bij zoneedit.com staat zul je daar via een webinterface het domein wel naar een gratis webspace kunnen verwijzen.

Het is dus idd hetzelfde. Als je safe wilt spelen dan regel je dit via een provider. Ben je die-hard tweaker en ga je geen uitdaging uit de weg dan doe je het zelf.

Geen dank :)

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:45
volgens mij is het iets complexer. Als je zelf een domein regt moet dit verwijzen naar een IP. (een server dus). Ik weet niet zeker of je domeinnaam op DNS basis kunt doorlinken naar www.isp.nl/users/gebruiker o.i.d. Ik denk dat dit niet gaat lukken. Misschien lukt het nog wel te linken naar een ander subdomein bv: subdomein.dyndns.org.
Via zoneedit e.d. verwijst je domein naar hun server war je via een scriptje o.i.d wordt doorgelinkt naar je eigen webspace.