Ik ben al een week of 2 bezig met het kraken van een (vind ik) zeer lastig probleem.
Ik beheer een dual-node server, met per node 2 on-board 10Gbase-T nics. Deze NICs zijn op basis van een Intel X540-T2 chip.
Als ik beide NICs van een configureer met een IP adres, dan gaat het in eerste instantie goed. Maar, als ik Jumbo frames activeer op een van die X540 poorten, dan stopt één van die twee poorten met functioneren. Volgens Windows worden er nog wel pakketten verzonden, maar niet meer ontvangen.
De NIC die stopt is niet per definitie de nic waarop ik jumbo frames aan zet (de linker poort stopt altijd, ook al zet ik Jumbo frames aan op de rechter poort
).
Het kost daarna ook flink moeite om die NIC weer aan de gang te krijgen. Zelfs met een Ubuntu live CD werkt het in eerste instantie niet. Nic weggooien uit de device manager en een koude boot zorgt er meestal voor dat de nic wel weer gaat werken.
Komt dit probleem iemand misschien bekend voor?
Iemand misschien goede ideeën voor een oplossing?
Het probleem komt trouwens voor op beide servernodes.
Alvast superbedankt voor het meedenken!
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Quanta s810-x52lr servers (twee servernodes in één doos)
Cisco SG350XG switches
Windows server 2012 R2.
Laatste nieuwe versie van Intel ProSet drivers.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik beheer een dual-node server, met per node 2 on-board 10Gbase-T nics. Deze NICs zijn op basis van een Intel X540-T2 chip.
Als ik beide NICs van een configureer met een IP adres, dan gaat het in eerste instantie goed. Maar, als ik Jumbo frames activeer op een van die X540 poorten, dan stopt één van die twee poorten met functioneren. Volgens Windows worden er nog wel pakketten verzonden, maar niet meer ontvangen.
De NIC die stopt is niet per definitie de nic waarop ik jumbo frames aan zet (de linker poort stopt altijd, ook al zet ik Jumbo frames aan op de rechter poort
Het kost daarna ook flink moeite om die NIC weer aan de gang te krijgen. Zelfs met een Ubuntu live CD werkt het in eerste instantie niet. Nic weggooien uit de device manager en een koude boot zorgt er meestal voor dat de nic wel weer gaat werken.
Komt dit probleem iemand misschien bekend voor?
Iemand misschien goede ideeën voor een oplossing?
Het probleem komt trouwens voor op beide servernodes.
Alvast superbedankt voor het meedenken!
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Quanta s810-x52lr servers (twee servernodes in één doos)
Cisco SG350XG switches
Windows server 2012 R2.
Laatste nieuwe versie van Intel ProSet drivers.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Getest met de in Windows ingebakken drivers i.p.v. ProSet
- CMOS reset
- Bios update
- Ander type switch (1Gbit/s werkt ook niet)
- Bios update
- Eindeloos gezocht op Google
- Leverancier ingeschakeld. Die kan het reproduceren, maar heeft nog geen oplossing.