Website (Wordpress) geeft 404 in IE10

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een stichting heb ik onlangs een nieuwe website ontwikkeld en deze website staat inmiddels online (www.molendehoopwachtum.nl). Nu blijkt het dat de website een 404 geeft in Internet Explorer 10, terwijl de website het in iedere andere browser (as far as I know) wel doet.

Weet iemand toevallig hoe ik dit kan oplossen? Ik heb al urenlang gezocht naar oplossing, maar heb nog niets gevonden waar ik iets mee kan. Wat ik tegen ben gekomen suggereert dat het iets te maken kan hebben met HTML. Nu kan ik prima overweg met Wordpress, maar ben ik op het gebied van HTML een leek...

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32

André

Analytics dude

Ik krijg ook een 404, alleen op de homepage. De andere pagina's werken allemaal prima? Heb je wellicht een pagina als homepage ingesteld die niet meer bestaat?

[ Voor 29% gewijzigd door André op 20-04-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Jep hier in internet explorer ook, in chrome, vivaldi en firefox geen probleem.
Op google komt het probleem regelmatig naar boven...

Edit:

Kijk eens naar het antwoord hier: http://serverfault.com/qu...riendly-error-messages-tu

[ Voor 38% gewijzigd door Dutchdeveloper op 20-04-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
Als je goed kijkt naar de headers van de pagina, zie je dat je een 404 meestuurt,
Chrome laat de pagina wel zien, maar weet wel dat het een 404 ( daarom is het mogelijk om Custom 404 pages te maken, maar wel de goeie header mee te sturen,
Blijkbaar gaat Internet explorer anderom met de header, die geeft gewoon zijn eigen 404 page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allerleidesign
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-06-2024
code:
1
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=10,IE=9,IE=8" />

als je dit stukje in je header plaatst verteld jouw website de browser dat deze in compatibility mode moet gaan, daarin werkt je site wel.
Om te zien dat dit het probleem daadwerkelijk oplost kan je je eigen browser in compatibility zetten voor je website.

www.allerleidesign.nl -|- www.facebook.com/allerleidesign/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
allerleidesign schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:58:
code:
1
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=10,IE=9,IE=8" />

als je dit stukje in je header plaatst verteld jouw website de browser dat deze in compatibility mode moet gaan, daarin werkt je site wel.
Om te zien dat dit het probleem daadwerkelijk oplost kan je je eigen browser in compatibility zetten voor je website.
Iedereen bedankt voor de snelle reacties! Top.

@allerleidesign Ik heb het in de header geplaatst (en ik hoop dat ik het goed heb gedaan :+ ). Kan het zelf echter niet checken in IE omdat ik via m'n Macbook werk. Kan iemand me toevallig vertellen of ie nu wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:31
Werkt hier prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:05:
[...]
@allerleidesign Ik heb het in de header geplaatst (en ik hoop dat ik het goed heb gedaan :+ ). Kan het zelf echter niet checken in IE omdat ik via m'n Macbook werk. Kan iemand me toevallig vertellen of ie nu wel werkt?
Dit is eigenlijk een oplossing/hack, de oorzaak van het probleem van de website ligt omdat de homepage een 404 Page not Found header meegeeft.

Hierdoor zal Google bijvoorbeeld deze pagina indexeren.
Met bijvoorbeeld Google Chrome en Firefox kan je d.m.v de Developers Tools zien welke Header er wordt verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de check!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_trickster_ schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:09:
[...]

Dit is eigenlijk een oplossing/hack, de oorzaak van het probleem van de website ligt omdat de homepage een 404 Page not Found header meegeeft.

Hierdoor zal Google bijvoorbeeld deze pagina indexeren.
Met bijvoorbeeld Google Chrome en Firefox kan je d.m.v de Developers Tools zien welke Header er wordt verstuurd.
Ah oke, bedankt voor de info.

Ik heb een plugin geïnstalleerd ('404 page') die de homepagina instelt als 404-pagina. Kan het hier toevallig mee te maken hebben denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allerleidesign
sorry dat ik het moet zeggen maar hij werkt niet.
de code die ik aangaf moet bovenin de head komen, hij word momenteel overschreven door een andere compatibility die helemaal bovenin staat
code:
1
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=edge,chrome=1" />

Die probeert alle IE compatibility over te zetten vanaf edge. helaas gaat dit niet op voor oudere IE versies. Dus of de codes combineren, of een weghalen

[ Voor 6% gewijzigd door allerleidesign op 20-04-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:13:
[...]

Ik heb een plugin geïnstalleerd ('404 page') die de homepagina instelt als 404-pagina. Kan het hier toevallig mee te maken hebben denk je?
Dat klinkt wel heel aannemelijk ja. Probeer de plugin eens uit te zetten om te zien wat er gebeurd. Ik zie dat het op dit moment nog mis gaat, ook Google Chrome geeft onder water een pittige foutmelding.

[ Voor 11% gewijzigd door kamerplant op 20-04-2016 16:14 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. Ik heb de plugin gedeactiveerd, hoop dat dit het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
[...]

Ja ik denk dat deze plugin keurig 'netjes' de pagina die jij aanwijst de header van 200 (OK) veranderd naar 404 (NOT FOUND). dus als homepage is dat niet handig.

Ik zou zelf een Nieuwe pagina maken, daarop zelf keurig iets neerzetten van ' Sorry deze pagina bestaat niet' en die in de plugin instellen.

Hierdoor krijgt je homepage waarschijnlijk weer zijn 200 status terug, en is het probleem zonder Hack opgelost voor Internet explorer.

Als je het niet zelf kan bekijken wil ik wel even de headers voor je checken als je de pagina hebt veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Hij geeft nu HTTP 200 terug, dat is de juiste HTTP code ja :).

De response tijd van de website is met 1200 ms (1,2 seconden) niet aan de rappe kant. Voor een positieve beleving denk ik dat het goed is daar ook naar te gaan kijken :).

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
Datafeest schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:16:
Hij geeft nu HTTP 200 terug, dat is de juiste HTTP code ja :).
Het is nu inderdaad verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank is intens groot. _/-\o_

Wat betreft de response tijd: hier moet ik inderdaad even naar kijken. Thanks for noticing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allerleidesign
qua snelheid zou ik kijken naar je foto's... de gehele site is foto intensief, wellicht comprimeren met wp-smush?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
allerleidesign schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:22:
qua snelheid zou ik kijken naar je foto's... de gehele site is foto intensief, wellicht comprimeren met wp-smush?
Haha, ik stond net op het punt om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
De snelheid waar ik op doelde betreft de server response tijd en staat los van de afbeeldingen. Ik merk dat Wordpress out-of-the-box niet altijd even snel is op iedere server. Dit is onder meer op te lossen door de W3 Total Cache plugin te installeren (hoewel dat het onderliggende probleem niet oplost).

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
allerleidesign schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:22:
Het is eerder een trage host icm met veel plugins, en geen cache.
aangezien de Rendering van de pagina (TTFB) al op 1.3 seconden zit, en daarna er nog 450ms download tijd voor een page page van 165kb.

Je kan een hoop winst behalen met caching, en verder een andere hosting partij

@datafeest: Je bent me elke keer voor ! :9

[ Voor 4% gewijzigd door _trickster_ op 20-04-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
_trickster_ schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:25:
[...]
@datafeest: Je bent me elke keer voor ! :9
Je kunt zelf ook wel een performance improvement gebruiken ja :+

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb je die plugin weer gedeactiveerd om te testen of het probleem is opgelost? Het zou allicht ook een WP plugin conflict kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de plugin inderdaad gedeactiveerd en als ik het goed begrijp is het probleem op dit moment verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
Het probleem is nu verholpen.
Als je zelf nog een mooie 404 page maakt, en die instelt in de plugin, kan je de plugin gewoon gebruiken, zonder dat het een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:35:
Ik heb de plugin inderdaad gedeactiveerd en als ik het goed begrijp is het probleem op dit moment verholpen.
Goed om te vernemen dat je de oorzaak hebt kunnen achterhalen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:42:
[...]
Goed om te vernemen dat je de oorzaak hebt kunnen achterhalen :*)
Inderdaad! Nogmaals dank.
Pagina: 1