Ik weet niet wat je de 'installermap' noemt. De map c:\windows\Installer ?
Officieel zegt Ms dat je van die Installer map af moet blijven, maar er waren wel ooit 3rd party tools die gingen kijken wat waarschijnlijk veilig was om weg te gooien. Ik had laatst geloof ik ook al dat dit niet meer zo lekker werkt tegenwoordig, maar wie weet.
Hetzelfde - maar meer - geld voor de WinSxs map. Dat is praktisch je 'oude DLL hell'. Elke versie van een DLL bestand wat nodig is / was door geinstalleerde software komt daar terecht. Dus i.p.v. 1 versie van de DLL file in je system map krijg je allemaal subfolders met een versienummer en zo dus voor elke versie van de DLL een bestand. Ja, dat loopt vol.
Maar als je random stuff gaat verwijderen heb je kans dat software (zij het van MS / Windows of 3rd party) niet meer gaat werken van die gebruiken de DLLs in die map. Er is aan de andere kant ook een goede kans dat als je die map leeg gooit op de meest recente versie van elke DLL file dat het allemaal wel OK werkt. Dat is een gok die je zelf moet nemen, en Microsoft dus afraadt.
Zoiets is dus ook het geval voor de Installer map, maar - in mijn mening - iets minder erg. Elk kopietje van een Windows Installer wordt daar neergezet. Dat wordt gebruikt tijdens uninstallen, later opties toevoegen, maar ook 'upgrades' van installaties van (3rd party) software. Als je daar dus dingen weggooit heb je kans dat een Installer van een stukje software de weg kwijt raakt en niet meer wil installen / upgraden / repairen / uninstallen. In zo'n geval valt het wel op te lossen door de registry in te duiken en alle sporen van de software weg te halen, handmatig files weg te gooien uit Program Files en ProgramData en het opnieuw te proberen. Kan dus irritatie opleveren, maar niet echt een broken system.
Over het algemeen als dit zo groot is als bij jou (mijn paar jaar oude 8.1 installatie heeft een installer-map van <8.0gb bijvoorbeeld) denk ik dat je heel enthousiast bent geweest met software te installen (en weer te uninstallen) en er blijft teveel troep achter. Een schone reinstall is zover ik weet het enige echte 'officiele' antwoord.
Dus ehm, WinSxs -> blijf er van af. Is het te groot, minder software installen de volgende keer

.
\Windows\Installer -> officieel blijf er van af, maar je kan best dingen _Verplaatsen_ naar een andere schijf en kijken wat er gebeurd. Misschien zelfs een Junction / Link aanmaken dat die Installer map gaat verwijzen naar een folder op een andere HDD i.p.v. je SSD. Ik heb dit zelf nog niet gedaan / nodig gehad (maar ik ben op mijn oude Intel 80gb SSD wel aan het knokken voor free space regelmatig)