Ben op zoek naar een opvolger van de welbekende Chipknip.
Alle bankpassen tegenwoordig hebben een ingebouwde NFC chip, waarmee je makkelijk contactloos kan betalen, prima dus.
Zal even mijn probleem/vraag hieronder schetsen:
Koffie afrekenen bij een koffie-automaat gaat hier heel eenvoudig met contactloos betalen. Pinpasje ertegenaan en de koffie stroomt door, ideaal zou je zeggen?
Het nadeel, althans, wat ik als nadeel ervaar, is dat elke transactie als losse afboeking op mijn bankafschrift staat. Dus elke dag staat er 2/3 x -0,50 op mijn bankafschrift; erg hinderlijk vind ik.
De ideale oplossing hiervoor is een chip-systeem, zoals de oude vertrouwde chipknip. Deze is al tijden uit de roulatie en ik ben op zoek naar een opvolger hiervan.
Mogelijke oplossingen/stappen voor mijn "probleem":
Alle bankpassen tegenwoordig hebben een ingebouwde NFC chip, waarmee je makkelijk contactloos kan betalen, prima dus.
Zal even mijn probleem/vraag hieronder schetsen:
Koffie afrekenen bij een koffie-automaat gaat hier heel eenvoudig met contactloos betalen. Pinpasje ertegenaan en de koffie stroomt door, ideaal zou je zeggen?
Het nadeel, althans, wat ik als nadeel ervaar, is dat elke transactie als losse afboeking op mijn bankafschrift staat. Dus elke dag staat er 2/3 x -0,50 op mijn bankafschrift; erg hinderlijk vind ik.
De ideale oplossing hiervoor is een chip-systeem, zoals de oude vertrouwde chipknip. Deze is al tijden uit de roulatie en ik ben op zoek naar een opvolger hiervan.
Mogelijke oplossingen/stappen voor mijn "probleem":
- Stoppen met koffie bestellen uit de automaat --> vind die koffie lekker
- Creditcard aanvragen --> kost weer extra geld per jaar, en gebruik hem alleen voor koffie dan
- 2e ING-rekening openen met nieuwe pinkaart --> kost ook weer extra geld
- https://www.mycashless.nl/ --> kaart besteld, werkt als een chip-systeem, maar blijkt alleen in kantine's te werken, niet bij losse koffie/cola-automaten
- Niet zeuren en ermee leven --> laatste optie, vandaar eerst nog even dit topic
- Huishoudboekje ala Afas gebruiken om overzicht te creeren --> Blijven de afschriften van ING nog steeds onoverzichtelijk
[ Voor 4% gewijzigd door Makavelibrox2 op 26-04-2016 18:13 ]