Opvolger Chipknip (contactloos betalen) gezocht!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Makavelibrox2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04-2021
Ben op zoek naar een opvolger van de welbekende Chipknip.
Alle bankpassen tegenwoordig hebben een ingebouwde NFC chip, waarmee je makkelijk contactloos kan betalen, prima dus.

Zal even mijn probleem/vraag hieronder schetsen:
Koffie afrekenen bij een koffie-automaat gaat hier heel eenvoudig met contactloos betalen. Pinpasje ertegenaan en de koffie stroomt door, ideaal zou je zeggen?
Het nadeel, althans, wat ik als nadeel ervaar, is dat elke transactie als losse afboeking op mijn bankafschrift staat. Dus elke dag staat er 2/3 x -0,50 op mijn bankafschrift; erg hinderlijk vind ik.

De ideale oplossing hiervoor is een chip-systeem, zoals de oude vertrouwde chipknip. Deze is al tijden uit de roulatie en ik ben op zoek naar een opvolger hiervan.

Mogelijke oplossingen/stappen voor mijn "probleem":
  • Stoppen met koffie bestellen uit de automaat --> vind die koffie lekker
  • Creditcard aanvragen --> kost weer extra geld per jaar, en gebruik hem alleen voor koffie dan
  • 2e ING-rekening openen met nieuwe pinkaart --> kost ook weer extra geld
  • https://www.mycashless.nl/ --> kaart besteld, werkt als een chip-systeem, maar blijkt alleen in kantine's te werken, niet bij losse koffie/cola-automaten
  • Niet zeuren en ermee leven --> laatste optie, vandaar eerst nog even dit topic
  • Huishoudboekje ala Afas gebruiken om overzicht te creeren --> Blijven de afschriften van ING nog steeds onoverzichtelijk
Iemand een idee voor mijn situatie? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Makavelibrox2 op 26-04-2016 18:13 ]

Alle reacties

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:43
De laatste optie. Zie zelf het probleem niet. Het is gewoon een losse betaling

• Makavelibrox2
Het klopt dat het inderdaad een losse betaling is.
Mijn nadeel is dat als ik mijn afschriften bekijk, er 10x los -0,50 tussen mijn bankafschriften staat, wat het niet overzichtelijk maakt en mij persoonlijk nogal stoort.

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:38

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

2e ING-rekening openen met nieuwe pinkaart --> kost ook weer extra geld.

Dat is de oplossing die ik heb gekozen.
Tot heden zeer tevreden met deze oplossing. Mijn rekening blijft schoon. En details worden zichtbaar zodra ik hier intresse in heb :).
Jammer van de pincode die je niet kan wijzigen bij de ing. maar met alleen contactloos betalen heb ik die ook niet nodig :D.
Ja het kost wat extra geld maar het is zeer relaxt.
Gebruik de kaart voor heel veel kleine betalingen.

Is het mogelijk voor je om je telefoon met nfc te gaan gebruiken voor die betalingen?
Dan kan je een rekening openen zonder pinpas?

[ Voor 17% gewijzigd door Smuggler op 20-04-2016 14:37 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:51
Dit riekt wel heel erg naar een FWP. Ik zie verder ook weinig tot geen discussiewaarde en dit ook niet als een topic voor TL. Ik zend hem eerst maar naar AZ.

Verder zijn de meeste creditcards kosteloos, maar hebben zover ik weet geen NFC.

Je wilt eigenlijk een prepaid NFC pasje. Wellicht is het betalen via je telefoonrekening wat voor je.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:38

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

*Ik zie hier wel discussie waarde in. En ben ook erg benieuwd of er nog andere oplossingen zijn dan hierboven genoemd. Vind het echt jammer dat de chip-knip is verdwenen.
En er is nog geen echte opvolger van gevonden.

FWP's zijn ook problems :).

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• paul999
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-11 16:08
Overstappen naar bv knab, waarbij je gratis meerdere rekeningen kan openen terwijl je 1 bedrag betaald, inclusief meerdere passen?

• Makavelibrox2
Komen dan ook weer extra kosten bij, 5 euro per maand bij Knab bank, je krijgt dan inderdaad veel service, meerdere rekningen, bankpas en creditcard, maar het zijn toch op jaarbasis 60 euro aan kosten, dat is wat te gek voor dit probleem vind ik

• Señor Sjon
Zit je nog op school dat je moet betalen voor de koffie? Anders nog even afzien en later op je werk gratis koffie drinken.

• Stefvanderwal
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-01-2017
In kantines staan ze ook vaak, zonder muntenbakkie's, mét nfc

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45

Pinobigbird

doesn't share food!

Señor Sjon schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:43:
[...]

Verder zijn de meeste creditcards kosteloos, maar hebben zover ik weet geen NFC.

[...]
Mijn nieuwe creditcard van ABN AMRO heeft óók NFC ;)

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-11 16:21

Plainside

I browse when I'm at work

Ik weet niet hoe het bij andere banken is maar ik kan op mijn SNS Bank App bepaalde betalingen van items gewoon verstoppen/filteren.
Dit gaat dan doormiddel van een "koppje" onder de rekening naam is dit misschien een mogelijkheid.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Señor Sjon schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:53:
Zit je nog op school dat je moet betalen voor de koffie? Anders nog even afzien en later op je werk gratis koffie drinken.
Want wereldwijd is koffie in bedrijven gratis? :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Señor Sjon
Uhm, wie heeft het over wereldwijd? Hij heeft het over zijn dagelijkse dosis koffie, die dus ~3x20=60 extra items op zijn bankafschrift opleveren per maand.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:19
Señor Sjon schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:11:
Uhm, wie heeft het over wereldwijd? Hij heeft het over zijn dagelijkse dosis koffie, die dus ~3x20=60 extra items op zijn bankafschrift opleveren per maand.
Uhm, ik betaal gewoon €0,10 per kopje koffie op het werk hoor. In Nederland...

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Señor Sjon schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:11:
Uhm, wie heeft het over scholen? ;)
Hoe dan ook is 'wacht maar tot je groot bent' niet echt een oplossing voor het 'probleem' van de TS :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Señor Sjon
50 ct per kopje betaal je voor zover ik weet alleen in schoolkantines e.d. Heb nog nooit voor koffie betaald op de werkvloer.

Verwijderd

Plainside schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:07:
Ik weet niet hoe het bij andere banken is maar ik kan op mijn SNS Bank App bepaalde betalingen van items gewoon verstoppen/filteren.
Dit gaat dan doormiddel van een "koppje" onder de rekening naam is dit misschien een mogelijkheid.
Dat zal dan ook weer extra kosten, wat TS "erg hinderlijk vind"

FWP to the max.

TS kan natuurlijk ook zelf een fatsoenlijk koffie apparaat..., ohnee, dat kost weer extra dus "erg hinderlijk"

• Makavelibrox2
Señor Sjon schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:46:
50 ct per kopje betaal je voor zover ik weet alleen in schoolkantines e.d. Heb nog nooit voor koffie betaald op de werkvloer.
De lokatie van de automaten is niet zo relevant, maar het gaat in mijn geval om automaten op de universiteit en sportkantine.
Daarbij zie je veelal binnen sommige bedrijven dat koffie gekocht kan worden voor een habbekrats.
Plainside schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:07:
Dit zou inderdaad een prima oplossing zijn voor mij. Heb even gekeken, maar ING biedt deze mogelijkheid helaas niet.

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-10 11:41
Voor ze bij ons op de universiteit overschakelden op contactloos betalen, werd ook de mogelijkheid aangeboden om met NFC via de telefoon te betalen (kan misschien nu nog steeds). Er was toen ook sprake van dat je een NFC-sticker kon aanvragen die je aan een soort digitale portemonnee kon koppelen. Ik ken daar de ins en outs niet van (misschien gekoppeld aan je telefoon-account, of dat de telefoon-NFC en sticker-NFC hetzelfde betaalsysteem gebruiken), maar wellicht dat je met Google hier wat meer info over kunt vinden, en dit mogelijk bruikbaar voor je is.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Pinobigbird schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:34:
[...]

Mijn nieuwe creditcard van ABN AMRO heeft óók NFC ;)
Ik heb ook een creditkaart met NFC, maar die werkt alleen op automaten waar creditkaarten worden geaccepteerd en dat is Nederland vrijwel 0

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50

Garyu

WW

Ik neem aan dat je afschriften al lang digitaal zijn. Filteren op bedragen > X euro moet dan voor een tweaker toch geen probleem zijn? Probleem opgelost :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Makavelibrox2 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 19:13:
Komen dan ook weer extra kosten bij, 5 euro per maand bij Knab bank, je krijgt dan inderdaad veel service, meerdere rekningen, bankpas en creditcard, maar het zijn toch op jaarbasis 60 euro aan kosten, dat is wat te gek voor dit probleem vind ik
Er zijn ook andere banken waar een betaalrekening goedkoper is. Bij Rabo betaal je slechts 14,40 per jaar voor een betaalrekening en betaalpas. Ik doe hier al mijn pintransacties mee zodat mijn ABN rekening overzichtelijk blijft.

Heb ook een tijdje KNAB gehad, maar die heb ik opgezegd aangezien ik 5 euro per maand te duur vind. Creditcard heb ik namelijk al via ABN Amro (was vroeger standaard en zit nu vast aan de Gold card vanwege de aankoopverzekering die vervalt als je hem opzegd).

[ Voor 18% gewijzigd door Deveon op 21-04-2016 14:43 ]

Verwijderd

Accepteert het ding cash? Maandelijks bedrag pinnen, wisselen en gebruiken. Voila 1 post op je afschrift.

• Makavelibrox2
Helaas geen cash op deze automaat, anders was het inderdaad snel opgelost ;)
Ook geen koffiepas/colapas of wat dan ook,

Alleen maar NFC chip

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:33
En koppelen met een digitaal huishoudboekje van bv AFAS.

Dan schrijft ie de kosten gewoon naar het kopje koffie...

• Makavelibrox2
Garyu schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:35:
Ik neem aan dat je afschriften al lang digitaal zijn. Filteren op bedragen > X euro moet dan voor een tweaker toch geen probleem zijn? Probleem opgelost :).
Ik kan helaas alleen filteren op datum op de ING-site.
Paultje3181 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:21:
En koppelen met een digitaal huishoudboekje van bv AFAS.

Dan schrijft ie de kosten gewoon naar het kopje koffie...
Dat is geen gek plan, maar dan is het wel weer exporteren,
Tot nu toe wel het beste alternatief mijns inziens, maar ben eigenlijk toch stiekem op zoek naar een eenvoudigere oplossing :)

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

AFAS heeft een chrome plugin waardoor dit supermakkelijk gebeurd, sowieso een aanrader voor een beter inzicht in je in/uitgaven :)

Last.fm | Code Talks

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-11 08:34

JointFillah

Techno Addict

Makavelibrox2 schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:57:
[...]

Ik kan helaas alleen filteren op datum op de ING-site.
Via Mijn ING, ga naar UItgebreid Zoeken, kies 'BIJ' of 'AF' en dan krijg je keuze voor bedrag en ook type afschrijving (bijvoorbeeld PIN betaling in dit geval).

~* Peace, Love & XTC *~

• NoepZor
  • Laatst online: 10-11 11:25
Señor Sjon schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:46:
Ik betaal een paar euro per maand (geloof 3,60 euro) voor de koffie, de automaten zijn gratis. Er staat in de bedrijfskantine een Aspretto van Sodexo en die is wel betaald. Die kost 0,59-0,79 en is met nfc. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het je rekeningoverzicht erg rommelig maakt. "Vroegah" betaalde je dit cash. Je pinde 25 gulden en dat ging dan langzaam op. Of je zette telefonisch 20 gulden op je chipper :p

De wijzen komen uit het Oosten!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:49

Rannasha

Does not compute.

Dien een feature-request in bij ING om voortaan de mogelijkheid te bieden kleine transacties naar dezelfde tegenrekening te groeperen per dag/week/maand. Dan staat er bijvoorbeeld wekelijks "Koffieautomaat BV (15 transacties) - €7,50" op je overzicht.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11 19:20

PromWarMachine

Forsaken Archer

Of in diezelfde categorie: NFC betalingen te scheiden van andere afschrijvingen.. maar hoe doe je dat dan als je €75 hebt afgerekend via NFC? Uiteraard heb je daarna je pincode in moeten voeren, maar dat geldt in mijn boekje dan nog steeds als NFC betaling.

Mijn optie voor dit probleem zou trouwens ook AFAS Personal Finance zijn. Werkt erg goed!

Dividend for Starters

Verwijderd

Laatste optie inderdaad. Of het nu met of zonder het contactloze betalen gaat, een afschrift krijg je toch sowieso van elke transactie of ben ik nu gek?

• Makavelibrox2
Dat klopt, een afschift komt altijd, dat is mijn hele probleem ;)

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Makavelibrox2 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:13:
[...]

Dit zou inderdaad een prima oplossing zijn voor mij. Heb even gekeken, maar ING biedt deze mogelijkheid helaas niet.
Wissel van bank. Wellicht wat radicaal maar het zit je dan ook hoog.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Makavelibrox2
evilution schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 18:30:
[...]

Wissel van bank. Wellicht wat radicaal maar het zit je dan ook hoog.
Komt een beetje overeen met mijn al eerder aangehaalde punt:
  • 2e ING-rekening openen met nieuwe pinkaart --> kost ook weer extra geld/

• Makavelibrox2
Iemand inmiddels een nieuw inzicht/idee? :)

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Je zou kunnen kijken naar google pay. Kan je draadloos betalen met je telefoon. En word nog steeds in een keer afgeschreven.

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-11 13:00
JointFillah schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:16:
[...]

Via Mijn ING, ga naar UItgebreid Zoeken, kies 'BIJ' of 'AF' en dan krijg je keuze voor bedrag en ook type afschrijving (bijvoorbeeld PIN betaling in dit geval).
Ik snap niet dat je nog naar een antwoord zoekt, want bovenstaand antwoord lijkt me de simpelste en goedkoopste oplossing voor je probleem? Je kunt wel sorteren op bedrag onder ING geavanceerd zoeken. Hoe makkelijk wil je het hebben?

• Señor Sjon
Dan lijkt mij een Oranjerekening o.i.d. de oplossing.
https://www.ing.nl/partic...betaalrekening/index.html
Kost je 4,35/kwartaal incl. pas. Dat moet je denk ik over hebben voor je OCD. :+

• Makavelibrox2
harmz schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:43:
Je zou kunnen kijken naar google pay. Kan je draadloos betalen met je telefoon. En word nog steeds in een keer afgeschreven.
Dat is een prima plan inderdaad!
Helaas zit ik hier met een iPhone
Viccers schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:45:
[...]

Ik snap niet dat je nog naar een antwoord zoekt, want bovenstaand antwoord lijkt me de simpelste en goedkoopste oplossing voor je probleem? Je kunt wel sorteren op bedrag onder ING geavanceerd zoeken. Hoe makkelijk wil je het hebben?
Zoals gezegd, ik wil die betalingen niet op mijn rekening-afschrift hebben, vandaar dit topic. De optie geavenceerd zoeken is erg handig, maar niet toereikend voor mijn 1 world problem, vandaar dit topic.

• Señor Sjon
En de tweede bankrekening voor 1 euro 45 per maand? Gratis zal de oplossing sowieso niet worden vermoed ik.

• Makavelibrox2
Señor Sjon schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:23:
En de tweede bankrekening voor 1 euro 45 per maand? Gratis zal de oplossing sowieso niet worden vermoed ik.
Ik zoek meer iets in de trant van:
https://www.mycashless.nl/ --> kaart besteld, werkt als een chip-systeem, maar blijkt alleen in kantine's te werken, niet bij losse koffie/cola-automaten
Eenmalige aanschaf is uiteraard geen probleem, maar vast 1,45 per maand betalen is mij wat gortig

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Makavelibrox2 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:17:
[...]

Dat is een prima plan inderdaad!
Helaas zit ik hier met een iPhone

[...]
Apple heeft een soort gelijke dienst. Hier heb ik alleen geen ervaring mee.
http://www.apple.com/apple-pay/

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:47
harmz schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:23:
[...]

Apple heeft een soort gelijke dienst. Hier heb ik alleen geen ervaring mee.
http://www.apple.com/apple-pay/
Dat heeft niemand in Nederland nog want het is nog niet beschikbaar buiten de VS.

Zelfde geld voor Android pay overgens dus dat is ook niet echt een oplossing. Plus beide vereisen dat je ze linkt met een bankrekening waar dan de individuele bedragen dan alsnog op je afschrift staan. Ook geen oplossing dus.

[ Voor 26% gewijzigd door Sleepkever op 10-10-2016 16:27 ]

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:06

Sharky

Skamn Dippy!

Apple pay is feitelijk toch gewoon hetzelfde als de chip op je pas of in je telefoon? Je betaalt nog steeds met nfc en het gaat nog steeds van je rekening, alleen Apple wordt er in dit geval wat beter van.

This too shall pass

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:13
Revolut. Is een prepaid Mastercard, kan je gratis aanvragen en is ook contactloos. Geld storten kan gewoon per bankoverboeking. https://revolut.com/

• Makavelibrox2
Pajaras schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:51:
Revolut. Is een prepaid Mastercard, kan je gratis aanvragen en is ook contactloos. Geld storten kan gewoon per bankoverboeking. https://revolut.com/
Helemaal top, dit is exact wat ik zoek, heb meteen een fysieke kaart besteld!

• Makavelibrox2
Pajaras schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:51:
Tijdje geleden de Revolut kaart besteld, in principe een goed ding! Werkt prima op de universiteit bij de DE corner of bij de kantine.
Helaas niet bij "losse" koffie en fris/snack-automaten.

Zit dus nog steeds met hetzelfde probleem...
Pagina: 1