Mijn vraag
Ik ben bezig een excel bestand te maken voor mijn financiën.
Ik heb al wat tabs gemaakt voor mijn vaste lasten, inkomen etc.
Wat ik nu echter nog wil, is een tabblad waarin ik dmv een t-balans ook mijn losse inkomsten/uitgaven kan bijhouden. En deze wil ik per maand gaan selecteren.
Ik heb een 'gegevensvalidatie' functie ingesteld om de maand te selecteren en hierbij wil ik dus een balans per geselecteerde maand.
Dus als ik 'Januari' selecteer, wil ik alleen de gegevens laten zien van 'januari' en als ik switch naar een andere maand,dan uiteraard alleen de gegevens van de betreffende maand.
En vervolgens wil ik onderaan een optelsom van alle maanden.
Ik heb het al geprobeerd te googlen, alleen kom er niet helemaal uit omdat ik niet de exacte zoekterm weet omdat, zoals jullie al kunnen lezen, het verhaal nogal vaag is.
Indien het te vaag is, kan ik wel even een screenshot met wat uitleg maken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
MS Excel 2010
Ik ben bezig een excel bestand te maken voor mijn financiën.
Ik heb al wat tabs gemaakt voor mijn vaste lasten, inkomen etc.
Wat ik nu echter nog wil, is een tabblad waarin ik dmv een t-balans ook mijn losse inkomsten/uitgaven kan bijhouden. En deze wil ik per maand gaan selecteren.
Ik heb een 'gegevensvalidatie' functie ingesteld om de maand te selecteren en hierbij wil ik dus een balans per geselecteerde maand.
Dus als ik 'Januari' selecteer, wil ik alleen de gegevens laten zien van 'januari' en als ik switch naar een andere maand,dan uiteraard alleen de gegevens van de betreffende maand.
En vervolgens wil ik onderaan een optelsom van alle maanden.
Ik heb het al geprobeerd te googlen, alleen kom er niet helemaal uit omdat ik niet de exacte zoekterm weet omdat, zoals jullie al kunnen lezen, het verhaal nogal vaag is.
Indien het te vaag is, kan ik wel even een screenshot met wat uitleg maken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
MS Excel 2010
PSN: Flix20-NL