[excel] opmaak T-balans met selectie per maand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:51
Mijn vraag
Ik ben bezig een excel bestand te maken voor mijn financiën.
Ik heb al wat tabs gemaakt voor mijn vaste lasten, inkomen etc.

Wat ik nu echter nog wil, is een tabblad waarin ik dmv een t-balans ook mijn losse inkomsten/uitgaven kan bijhouden. En deze wil ik per maand gaan selecteren.
Ik heb een 'gegevensvalidatie' functie ingesteld om de maand te selecteren en hierbij wil ik dus een balans per geselecteerde maand.

Dus als ik 'Januari' selecteer, wil ik alleen de gegevens laten zien van 'januari' en als ik switch naar een andere maand,dan uiteraard alleen de gegevens van de betreffende maand.
En vervolgens wil ik onderaan een optelsom van alle maanden.

Ik heb het al geprobeerd te googlen, alleen kom er niet helemaal uit omdat ik niet de exacte zoekterm weet omdat, zoals jullie al kunnen lezen, het verhaal nogal vaag is.

Indien het te vaag is, kan ik wel even een screenshot met wat uitleg maken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MS Excel 2010

PSN: Flix20-NL

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik denk dat je het voor elkaar kan krijgen met een draaitabel, maar maak voor de zekerheid maar een paar screenshots (of nog beter, zet je Excel bestand even online. Je kan dat doen met fictieve data, zodat je niet al je persoonlijke gegevens hoeft te delen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:51
Eppo © schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:13:

Ik denk dat je het voor elkaar kan krijgen met een draaitabel, maar maak voor de zekerheid maar een paar screenshots (of nog beter, zet je Excel bestand even online. Je kan dat doen met fictieve data, zodat je niet al je persoonlijke gegevens hoeft te delen).
wat zou de beste manier zijn om het excel bestand te delen?

Draai tabel kan ik inderdaad wel makkelijk maken, maar kan ik daar dan de gegevens bij in blijven voeren in het overzicht zelf. Gezien draaitabel alleen overzicht geeft van de ingevoerde data toch?

Anyhow, hier een screenshot.

Zoals je ziet wil ik bovenaan dmv een dropdown menu kunnen selecteren welke maand het is.
Dan wil ik daaronder vervolgens de inkomsten en uitgaven registreren, maar dus per maand.
Dus wat ik in April uitgeef in april invoeren en bij de volgende maand, die betreffende maand selecteren en dan hier weer de gegevens invoeren.
Dus dat het onderstaande overzicht gekoppeld is aan de boven in het dropdown menu geselecteerde maand.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T7vmutJ.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tZ9Gxuu.png

[ Voor 7% gewijzigd door Flix20 op 21-04-2016 15:02 ]

PSN: Flix20-NL