Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB 3.0 poorten werken niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• A.A.D.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-11 11:57
Beste Tweakers,

Mijn behuizing heeft 4 USB poorten op de frontpanel: 2x 2.0 en 2x 3.0.
Daarnaast zit er een kaartlezer ingebouwd. Beide hebben (o.a.) een usb 3.0 19 pin kabel.
Mijn moederbord heeft geen aansluiting voor de 19 pin kabels dus heb ik de Silverstone PCIe > USB 3.0 adapter aangeschaft.
Afbeeldingslocatie: http://www.silverstonetek.com/images/products/ecu01/ecu01-34.jpg
Geen van de USB 3.0 poorten aan de voorkant werken, de achterste van het moederbord wel.

Mijn vraag
Waarom werken de voorste USB 3.0 poorten niet?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10 Pro 64 Bit
Moederboord: asus Z9PA-D8 asmb6/ikvm
Behuizing: Corsair 750D
Voeding: Corsair 850W

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- De installatie van de driver van de Etron USB 3.0 eXtensible Controller ongedaan gemaakt via apparaatbeheer en opnieuw opstarten.
- De driver van de bijgeleverde cd geïnstalleerd (ook al zou dit voor Windows 8 of hoger niet nodig zijn)
- De ASMedia USB 3.0 Controller in de BIOS van mijn moederboord uitgezet
- Recentere drivers van Etron gedownload (0.15 op de installatie disk, 0.19 van eind 2013 van internet)
- Volgens apparaatbeheer werkt alles naar behoren en zijn er geen updates voor de stuurprogramma;s beschikbaar.

Alle reacties

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb je het stroom aangesloten op de kaart via de connector aansluiting?

• A.A.D.
Yes, de kaart is voorzien van stroom..

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:11
Lijkt mij dan bijna een probleem met de kabel van de controller naar de USB poorten.
De poorten die in je behuizing aanwezig zijn zit daar ook al niet een vorm van een controller op.

Heb je ook voor de test een USB 2.0 apparaart aangelosten om te zien of deze wel werkt.

• A.A.D.
Als ik een externe HDD aansluit op de voorste USB 2.0 poorten slaat de schijf aan en wordt herkent door Windows. Die USB 2.0 poorten zijn echter aangesloten met aparte kabels naar aansluitingen op mijn moederbord.

Echter, alles wat via dat kaartje van Silverstone zou moeten gaan doet helemaal niks.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-11 19:31

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Kan je kijken in je BIOS dat het tussen staat?

Review QNAP TS-230 NAS

• A.A.D.
Dutchredgaming schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:44:
Kan je kijken in je BIOS dat het tussen staat?
Ik snap je vraag niet helemaal.
De BIOS heb ik meerdere keren doorzocht op mogelijk relevante PCIe of USB controller opties maar heb niks kunnen vinden.
Nu heb ik dat kaartje in een andere pc geplaatst waar ik hetzelfde probleem heb en daar werken alle USB 3.0 poorten en de kaartlezer wel :?

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
A.A.D. schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:38:
[...]

Ik snap je vraag niet helemaal.
De BIOS heb ik meerdere keren doorzocht op mogelijk relevante PCIe of USB controller opties maar heb niks kunnen vinden.
Nu heb ik dat kaartje in een andere pc geplaatst waar ik hetzelfde probleem heb en daar werken alle USB 3.0 poorten en de kaartlezer wel :?
Hij bedoeld waarschijnlijk of je in de bios kan zien of de kaart gespot word, in mijn systeem kan ik al mijn pci sloten inspecteren en zien wat erin zit.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
in apparaat beheer heb je geen "uitroeptekens" voor je usb 3.0 (xhci) controller?

404 Signature not found

Pagina: 1