Beste Tweakers,
Mijn behuizing heeft 4 USB poorten op de frontpanel: 2x 2.0 en 2x 3.0.
Daarnaast zit er een kaartlezer ingebouwd. Beide hebben (o.a.) een usb 3.0 19 pin kabel.
Mijn moederbord heeft geen aansluiting voor de 19 pin kabels dus heb ik de Silverstone PCIe > USB 3.0 adapter aangeschaft.

Geen van de USB 3.0 poorten aan de voorkant werken, de achterste van het moederbord wel.
Mijn vraag
Waarom werken de voorste USB 3.0 poorten niet?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro 64 Bit
Moederboord: asus Z9PA-D8 asmb6/ikvm
Behuizing: Corsair 750D
Voeding: Corsair 850W
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- De installatie van de driver van de Etron USB 3.0 eXtensible Controller ongedaan gemaakt via apparaatbeheer en opnieuw opstarten.
- De driver van de bijgeleverde cd geïnstalleerd (ook al zou dit voor Windows 8 of hoger niet nodig zijn)
- De ASMedia USB 3.0 Controller in de BIOS van mijn moederboord uitgezet
- Recentere drivers van Etron gedownload (0.15 op de installatie disk, 0.19 van eind 2013 van internet)
- Volgens apparaatbeheer werkt alles naar behoren en zijn er geen updates voor de stuurprogramma;s beschikbaar.
Mijn behuizing heeft 4 USB poorten op de frontpanel: 2x 2.0 en 2x 3.0.
Daarnaast zit er een kaartlezer ingebouwd. Beide hebben (o.a.) een usb 3.0 19 pin kabel.
Mijn moederbord heeft geen aansluiting voor de 19 pin kabels dus heb ik de Silverstone PCIe > USB 3.0 adapter aangeschaft.

Geen van de USB 3.0 poorten aan de voorkant werken, de achterste van het moederbord wel.
Mijn vraag
Waarom werken de voorste USB 3.0 poorten niet?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro 64 Bit
Moederboord: asus Z9PA-D8 asmb6/ikvm
Behuizing: Corsair 750D
Voeding: Corsair 850W
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- De installatie van de driver van de Etron USB 3.0 eXtensible Controller ongedaan gemaakt via apparaatbeheer en opnieuw opstarten.
- De driver van de bijgeleverde cd geïnstalleerd (ook al zou dit voor Windows 8 of hoger niet nodig zijn)
- De ASMedia USB 3.0 Controller in de BIOS van mijn moederboord uitgezet
- Recentere drivers van Etron gedownload (0.15 op de installatie disk, 0.19 van eind 2013 van internet)
- Volgens apparaatbeheer werkt alles naar behoren en zijn er geen updates voor de stuurprogramma;s beschikbaar.