Laptop start niet meer op na annuleren update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 761471

Topicstarter
Hoi,

TL;DR: Laptop uitgezet tijdens update nu komt hij niet verder dan het eerste opstartscherm (kan niet eens in bios via F toetsen).

Mijn Dell Inspiron 15-5547 met windows 10 deed het altijd prima, op de bluetooth functie na maar dat terzijde. Gister opende ik de laptop en deed hij er erg lang over om op te starten. Na een tijdje ging hij een update installeren (dat blauwe scherm) en bleef hij de hele tijd op 100% hangen. Na een kwartier was ik er klaar mee en drukte ik op de power knop om m uit te zetten. Met blijkbaar allemaal brakke gevolgen van dien!

Hij ging eerst naar herstelmodus waar ik kon kiezen uit systeemherstel en een schone installatie. Beide geprobeerd maar hij gaf steeds aan - na een lang proces - dat het niet lukte. Ik dacht kut, nu moet ik een usb met windows zien te fixen om het zo te proberen. Maar het ziet er naar uit dat dat er zelfs niet inzit, want als ik de laptop nu opstart komt ie niet verder dan het dell logo opstartscherm. Ik krijg niet eens de kans om via de F toets in de bios te komen.

Mijn vraag aan de epic tweakers community: hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Een kwartier wachten is niet eens heel raar hoor. Kan soms wel uren duren. Geef het de volgende keer gewoon de tijd. En heb je al andere toetsencombi's gebruikt voor de bios? F12 etc?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas komt hij niet verder dan het dell logo tijdens opstarten, dat is echt het eerste scherm, hier pakt ie geen toetsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Zijn alle USB porten vrij tijdens het boot process?

[ Voor 32% gewijzigd door jerkitout op 20-04-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yes, er is sowieso niks aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-05 14:20
Trek eens de accu eruit voor een minuut of 10.
En ook van de stroom af, even kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Om de spanning weg te halen? Ik zal het proberen. Doet ie dan een soort van reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krosis
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-06 22:43
Zeker weten ook geen SD kaart? Ik heb me eens een halve dag rot lopen ergeren. Start de PC nog wel op als je bv een linux live cd boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-05 14:20
@Master het kan zijn dat hij dan inderdaad een reset doet. Maar dit helpt niet altijd.
Was meer even iets om te proberen. Ik heb zoiets ook gehad met een XPS dell machine. Die deed het na een half uur weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee geen sd kaart. In deze laptop zit geen cd-rom schijf. Ik zou zoiets alleen kunnen proberen via Usb.

Maar om zoiets te proberen moet je volgens mij eerst in je bios komen :p ten tweede is dit mijn enige pc dus wordt nog wel wat geregel om een usb met een bootable windows te krijgen.

@Elan ik heb m open gemaakt en de batterij eruit gehaald. Zal ik m zo proberen aan te doen via de kabel en de accu er nog f uit laten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Misschien zit onder je boot scherm(logo), een foutmelding, maar blijft hangen.
Dus bij je volgende pc/laptop, zet de logo uit, dan zie je meer wat er gebeurd.

En je had een kopie van je harde schijf moeten maken, toen de laptop nieuw was, dan had je de backup zo terug kunnen zetten.(ook zonder virussen).
En je hoeft niet naar een windows usb stick te zoeken of nog bezorgen.

Batterij losmaken kun je proberen,
een bios reset zou je kunnen proberen, zie handleiding van je moederbord/laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hi Jan. Dank voor je reactie. Helaas heeft het verwijderen van de accu geen effect gehad. Ik ga nu voor een bios reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is ongelooflijk, dell heeft een deel van het frame vastgelast zodat je je niet bij de cell kan komen. Na een half uur schroeven daar achter komen is wel erg kut. Iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

jan99999 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:11:
Misschien zit onder je boot scherm(logo), een foutmelding, maar blijft hangen.
Dus bij je volgende pc/laptop, zet de logo uit, dan zie je meer wat er gebeurd.

En je had een kopie van je harde schijf moeten maken, toen de laptop nieuw was, dan had je de backup zo terug kunnen zetten.(ook zonder virussen).
En je hoeft niet naar een windows usb stick te zoeken of nog bezorgen.

Batterij losmaken kun je proberen,
een bios reset zou je kunnen proberen, zie handleiding van je moederbord/laptop.
heb je inderdaad al de handleiding van Dell online bekeken:?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 477979 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:50:
[...]
heb je inderdaad al de handleiding van Dell online bekeken:?:)
Ja maar dat veranderd ook niks aan de huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Dell support desk al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

Storingsreactie 1: Opstarten zonder accu erin, dus alleen netspanning. Helpt dat misschien?
Pagina: 1