Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste

Binnenkort geven we een feest met familie en vrienden bij ons thuis. Hiervoor zijn we momenteel alles aan het regelen, maar we zitten vast op één punt.
Namelijk het verzorgen van muziek.

Hiervoor zouden we graag een nieuwe speakers voor aankopen, maar aangezien mijn kennis omtrent deze zaken nihil is weet ik niet echt wat aan te vangen.

Ook wil ik meedelen dat er geen wifi is waar het feest zal plaatsvinden.

Ik zoek een?
Speakers ( multiroom? )

Wat is je budget?
Maximum een 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek van mijn computer af te spelen (iTunes lijst)

Wat heb je zelf al gevonden?
Sonos.
De sony SRS-XB3

Mijn voorkeur gaat zelf uit naar Bose, maar vind niet meteen iets dat op deze sonos gelijkt.

Welke vragen heb je hier nog over?
Kan je een multiroom opzetten van de sonos met een kabel naar je PC?
Hoe spelen deze speakers precies samen zonder wifi?

Alvast bedankt

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2016 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Helder, niets meer aan doen :P.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Te snel verstuurd :-) Zal het snel even aanpassen!

Mijn excuses hiervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:30
Kun je voor een feest niet beter een geluidsset huren? om 1000 euro stuk te slaan op luidsprekers die niet gemaakt zijn om een hele avond op feestvolume te draaien is ook jammer. Alles bekabeld aansluiten dan.

Los van het feest, wil je later nog wat met het geluidssysteem doen? Wil je gewoon in de huiskamer muziek luisteren of films kijken?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik sluit me aan bij bovenstaande. Het is inderdaad zonde om een standaard set voor thuis te kopen om alleen voor een feest te laten knallen; daar is het niet voor bedoeld. Kun je beter een PA-setje huren of zo.

Hoe je die Sonos speakers kunt laten samenwerken is natuurlijk basic info die je zelf op kan zoeken; check hun site eens.

Als je perse Bose wil, volgens mij kun je ook iets met multiroom bereiken met SoundTouch series; maar dat systeem ken ik niet zo goed. Ik zou Bose wel even goed overwegen. Zelf heb ik dan wel een QC25-hoofdtelefoon van voor in het vliegtuig maar over het algemeen kan dit merk niet zo veel handen op elkaar krijgen vanwege de niet al te beste prijs-kwaliteits-verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze speakers zouden eigenlijk meer dienen als achtergrond muziek, dan als de grote speakers voor een dj.

Ik zou ze later graag gebruiken als geluidsbron als ik te lig te zonnen in de tuin 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
Dan nog lijkt huren mij de beste optie. Op een gemiddeld feestje met alcohol blijft het zelden puur achtergrondmuziek ;) .

Je kunt dan daarna rustig een goede set uitzoeken door te gaan luisteren.

Als het verder alleen sporadisch voor buiten gebruikt gaat worden, is een draadloos (accu) aktief systeem met Bluetooth het meest praktisch.

Ik heb zelf alleen ervaring met de ruark audio mr1 en die is super.

Voor feestjes gebruik ik meestal een oude creative gigaworks T3. Die geeft nét voldoende volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:30
Voor een tuinfeestje kun je ook een stel oude luidsprekers en een oude stereoversterker van marktplaats halen. Of een draadloze "boombox". Een sonos buiten neerzetten is zonde. Ook werkt de communicatie tussen een telefoon/laptop bij sonos via wifi als ik het goed heb.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 13:36
NoepZor schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:35:
Voor een tuinfeestje kun je ook een stel oude luidsprekers en een oude stereoversterker van marktplaats halen. Of een draadloze "boombox". Een sonos buiten neerzetten is zonde. Ook werkt de communicatie tussen een telefoon/laptop bij sonos via wifi als ik het goed heb.
Welke drager je gebruikt (dus wifi of bekabeld) maakt niets uit. Sonos biedt ook bekabelde aansluiting waarop alles netjes bereikbaar is. Wel is het te adviseren om wifi dan op de speaker uit te schakelen.

het is dus ook geen probleem om vanaf devices die op wifi verbonden zitten een speaker te benaderen die bekabeld is aangesloten, mits je in hetzelfde subnet zit. Sonos maakt namelijk intensief gebruik van broadcasting voor het laten detecteren van de hardware, en deze packages zijn niet routeerbaar. Als je dus in een ander subnet zit, zal je nooit je speakers kunnen "zien" zonder additionele software / instellingen (het is niet onmogelijk, maar kost wat meer moeite. In de meeste situaties is alles in 1 subnet gooien dus met afstand het makkelijkst).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
http://www.mediamarkt.nl/...m_campaign=folder_week_16

Deze is nu in de aanbieding en geeft een behoorlijk geluid moet ik zeggen.
Ideaal voor een feestje en de prijs is ook niet te gek.
Pagina: 1