Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:44
Ik heb onlangs mijn PC een aantal keer opnieuw moeten installeren nadat hij nergens meer op reageerde na een foute driver-installatie. Het probleem: dit proces duurt een eeuwigheid, omdat ik een basis versie van Windows 7 (64-bit) installeer, waarna er nog uren lang updates moeten worden gedownload en geinstalleerd.

Is er, voor gebruikers met een legale key, een mogelijkheid om een bijgewerkte Windows 7 installatie-iso te downloaden?

Google levert niet veel meer op dan 'pre-activated' torrents, maar dat is niet waar ik naar op zoek ben. Er is een microsoft iso (bedoeld voor administrators) waar alle updates in zitten, maar idealiter zitten ze al geintegreerd in de installatie en hoef ik na afloop geen update cycles te draaien. Bestaat zoiets?

Heb hier op het forum ook gezocht, maar indien het antwoord er staat schieten mijn zoek-skills tekort. Zag vooral topics over een standaard iso opduiken.

Zoek er in principe één voor Windows 7, maar zou dezelfde vraag ook kunnen stellen voor Windows 10 - aangezien ik die upgrade overweeg.

Beste antwoord (via jamsi op 20-04-2016 14:55)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jamsi schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:24:
Is er, voor gebruikers met een legale key, een mogelijkheid om een bijgewerkte Windows 7 installatie-iso te downloaden?
MS bied die zelf niet aan, alleen met SP1 erin, niet met de >200 updates erna :/

Maar, indien je een schijfje met SP1 erin hebt, dan kun je gebruik maken van een onofficiële SP2 dat zowel op een live install als installatieschijf gebruikt kan worden: http://forums.mydigitalli...es-into-Win7-distribution

Na downloaden van het pack kun je deze commando's gebruiken voor het slipstreamen:
- To integrate IE11 and all the updates in one index:
code:
1
UpdatePack7R2-*.*.*.exe /ie11 /WimFile=C:\install.wim /Index=5

(or Index 1,2,3,4..For example Ultimate in x86 is Index 5 and in x64 Ultimate is Index 4)

- To integrate IE11 and all the updates to all indexes:
code:
1
UpdatePack7R2-*.*.*.exe /ie11 /WimFile=C:\install.wim /Index=*
WAIK is een vereiste, zie http://theitbros.com/inst...lement-for-windows-7-sp1/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:51
Dat kun je doen met NLite. https://www.ntlite.com/

Slipstreamen is de term die je zoekt.

Met windows 7 en hoger heb ik geen ervaring, laatste keer was met XP voor mij.

Misschien is het ook een optie om een image te maken van je schijf als je helemaal up to date bent?

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Ik denk inderdaad dat je een Win7 met SP1 ISO zou kunnen vinden, maar dat is dan ook alles.

Wat betreft Windows 10 krijg je de laatste build (10586 (1511; herfst update)) van afgelopen november. Windows 10 werkt daarnaast met cumulatieve updates. Na de installatie zal je dus 1 grote update moeten installeren die alles bevat tot dusver. Hiervoor hoef je niet te gaan stoeien met nLite. Dit heeft geen meerwaarde meer, zeg maar. Op het moment krijg je de update 10586.218, als ik het mij goed herinner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Er is een microsoft iso (bedoeld voor administrators) waar alle updates in zitten, maar idealiter zitten ze al geintegreerd in de installatie en hoef ik na afloop geen update cycles te draaien. Bestaat zoiets?
Die bestaat niet. Op de volume licensing site hebben we ook enkel de Windows 7 SP1 iso. Alles wat na SP1 kwam moet je dus zelf in de wim verwerken. Enkel de Windows 10 ISO wordt maandelijks bijwerkt met alle patches.

Met SCCM en offline servicing is dit best makkelijk te doen, voor thuis is dit een minder haalbare kaart. Met WAIK en MDT zou je het thuis kunnen doen, maar het blijft veel werk.

Ik denk dat je het makkelijkste uit bent met WSUS Offline. Maak een medium aan met alle patches en draai deze terwijl de PC offline is. Je hoeft dan niet er zelf bij te blijven.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MS bied die zelf niet aan, alleen met SP1 erin, niet met de >200 updates erna :/

Maar, indien je een schijfje met SP1 erin hebt, dan kun je gebruik maken van een onofficiële SP2 dat zowel op een live install als installatieschijf gebruikt kan worden: http://forums.mydigitalli...es-into-Win7-distribution

Na downloaden van het pack kun je deze commando's gebruiken voor het slipstreamen:
- To integrate IE11 and all the updates in one index:
code:
1
UpdatePack7R2-*.*.*.exe /ie11 /WimFile=C:\install.wim /Index=5

(or Index 1,2,3,4..For example Ultimate in x86 is Index 5 and in x64 Ultimate is Index 4)

- To integrate IE11 and all the updates to all indexes:
code:
1
UpdatePack7R2-*.*.*.exe /ie11 /WimFile=C:\install.wim /Index=*
WAIK is een vereiste, zie http://theitbros.com/inst...lement-for-windows-7-sp1/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
Thanks voor de reacties! Ik was inderdaad vanuit de XP-tijd bekend met NLite, maar hoopte anno 2016 op een mooie oplossing zonder eigen kluswerk. Lijkt er op dat die er met Windows 10 is, al wordt dat door Shaggy_NL en CMD-Snake iets anders uitgelegd.

Hopelijk is een complete re-install voorlopig niet nodig, maar als dat moment komt ga ik eerst deze thread raadplegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:56
Is het niet mogelijk om een backup te maken van je systeem nadat die is bijgewerkt, of desgewenst per updatestap incrementele backups, bv met Aomei, waarna je deze backup(s) naar believen op je PC (of andere, maar dan moet je achteraf de licentiecode invoeren) kunt restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
Waarschijnlijk, maar die backup is een half jaar later weer sterk verouderd. De "beste" optie (praktisch gezien) zou bijna nog zijn om een bijgewerkte iso te downloaden en te kijken of ik daar het pre-activation deel uit kan halen zodat ik mijn eigen key kan invoeren, maar gezien de discutabele status van dat soort ISO's doe ik dat maar niet.
Pagina: 1