Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-08 09:23
Ik zoek een?
Een koptelefoon voor dagelijks gebruik. Mijn UrbanEars Plattan geeft de geest

Wat is je budget?
Ik ben bereid 100 neer te tellen, als 150 euro te verantwoorden valt is dat ook acceptabel.
2e hands mag, zolang het minimaal 1 jaar garantie heeft

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dagelijks gebruik, Fiets, trein, school, laptop, mobiel, mp3 (dus geen open systeem)

Wat heb je zelf al gevonden?
[i]Tot zo ver lijkt de Audio Technica ATH m50 wel een optie. zeker omdat hij 2e hands aangeboden staat.

DT 770 Pro zou opzich ook een optie zijn. maar, moet ik dan 32omh of 80 omh kiezen. Gebruik is met laptop en mobiel.

Welke vragen heb je hier nog over?
Het mooist zou zijn dat hij makkelijk mee te nemen is, en niet al groot in formaat. gewicht niet al te zwaar, en goed geluid

ik ben ook bereid om eventueel een kleine AMP voor versterking van het geluid te gebruiken zolang het maar in het budget past.(en in de broekzak)

Wat nu mijn vraag is, zijn er hier mensen met ervaringen van een bepaalde koptelefoon, of een bepaalde set-up.
Ik luister eigenlijk alleen trance of hardstyle en daarbij is een sterke bass wel lekker.

[ Voor 8% gewijzigd door Beat The Best op 20-04-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik onlangs de Plantronics Backbeat Pro gekocht. (€155, 28, verzending inbegrepen bij Amazon). Een uitstekende en veelzijdige Bluetooth koptelefoon met goede bass(ook met draad te gebruiken). Zit comfortabel ondanks gewicht(340g). De batterij gaat meer dan 20u mee.
pricewatch: Plantronics BACKBEAT PRO (Paars, Zwart)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:27:
Zelf heb ik onlangs de Plantronics Backbeat Pro gekocht. (€155, 28, verzending inbegrepen bij Amazon). Een uitstekende en veelzijdige Bluetooth koptelefoon met goede bass(ook met draad te gebruiken). Zit comfortabel ondanks gewicht(340g). De batterij gaat meer dan 20u mee.
pricewatch: Plantronics BACKBEAT PRO (Paars, Zwart)
Als ik via Amazone koop, hoe zit het met de BTW garantie en dergelijke?

de m50x is ook 50/60 euro goedkoper op amazone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Beat The Best schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:18:
Als ik via Amazone koop, hoe zit het met de BTW garantie en dergelijke?
Komt 2% bij, wordt direct berekend in de prijs. Garantie via antwoord nummer in NL maar veel producten gaan direct via de distributeur.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
DukeBox schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:20:
[...]

Komt 2% bij, wordt direct berekend in de prijs. Garantie via antwoord nummer in NL maar veel producten gaan direct via de distributeur.
Dus ik kan daar met een gerust hart bestellen(amazon.com?) zonder dat ik bang hoef te zijn voor ingewikkelde procedures of extra kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met zo'n budget zou ik voor een goed model Sennheiser gaan als ik jou was. Google even... keuze genoeg!;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:30:
Met zo'n budget zou ik voor een goed model Sennheiser gaan als ik jou was. Google even... keuze genoeg!;)
Als ik google, zie ik met name dat de m50x de gemiddelde senheisers in die prijsklasse verslaat. daarnaast is deze post niet volledig accuraat.

Ik ben eigenlijk opzoek naar 2 headphones.

1 voor onderweg, de m50x

en 1 voor thuis
tot zo ver een PHILIPS FIDELIO X2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je besteld buiten europa betaal je wel btw en invoerrechten
http://www.belastingdiens...j_invoer_internetaankopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
http://www.amazon.com/Aud...s=Audio-Technica+ATH-M50X
dus.. als ik deze bestel betaal ik geen 97 euro

maar 120,0 (97 * 1.02 = X, X * 1.21 = 120)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beat The Best schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:33:
[...]

Als ik google, zie ik met name dat de m50x de gemiddelde senheisers in die prijsklasse verslaat. daarnaast is deze post niet volledig accuraat.

Ik ben eigenlijk opzoek naar 2 headphones.

1 voor onderweg, de m50x

en 1 voor thuis
tot zo ver een PHILIPS FIDELIO X2
dus als ik het goed begrijp zoek je 2 koptelefoons voor een budget van 100? Of is dit 100 p.s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:38:
[...]
dus als ik het goed begrijp zoek je 2 koptelefoons voor een budget van 100? Of is dit 100 p.s?
Totaal budget van 400,

1 headphone gaat gebruikt worden als daily driver, en moet dus makkelijk aan te sturen zijn.

de 2e voor thuis. Tot zo ver ik lees is naast het hebben van een "goede" headphone het hebben van een goede dac ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 15:39
Een koptelefoon moet je echt op/over je oren hebben gehad. Ik kreeg "gratis" een dr Dre koptelefoon bij een aankoop van een macbook, en het geluid is echt dikke prima, alleen dat ding zit een portie k. Ik zou als je toch best wel wat geld uitgeeft voor koptelefoons echt de soorten/maten of merken die hier naar boven komen eerst echt gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
inbedrijf schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:42:
Een koptelefoon moet je echt op/over je oren hebben gehad. Ik kreeg "gratis" een dr Dre koptelefoon bij een aankoop van een macbook, en het geluid is echt dikke prima, alleen dat ding zit een portie k. Ik zou als je toch best wel wat geld uitgeeft voor koptelefoons echt de soorten/maten of merken die hier naar boven komen eerst echt gaan proberen.
Ik moet ergens gaan beginnen, en als ik het zo hoor van de mensen om mij heen. webshops, en de reviews op internet is de audio technica m50x een hele goede keuze voor dat geld.

daar ga ik beginnen. als ik dat een klein beetje gewend ben, heeft een bekende van mij de Philips Fidelo x2 om mee te luisteren. Die gaat dan"mits het bevalt" mijn huidige gaming/muziek/film/netflix headset vervangen.

ik moet ergens gaan beginnen, en helaas word de m50x alleen in webshops aangeboden, dus echt luisteren kan niet. deze moet helaas op de gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
inbedrijf schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:42:
Maar mocht jij andere ideeen hebben, ik sta open voor commentaar feedback en opmerkingen. de zak met geld staat nog thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Beat The Best schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:27:
Dus ik kan daar met een gerust hart bestellen(amazon.com?) zonder dat ik bang hoef te zijn voor ingewikkelde procedures of extra kosten?
.com zal niet leveren aan NL, dat zijn hoe dan ook ex tax prijzen. Je zal naar .de, .co.uk of .it moeten gaan waar de prijzen onderling ook anders zijn (door o.a. btw), net als de levering naar NL.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
Haha, ik ben echt weer terug bij het begin. laat ik het zo stellen.

je hebt 400 euro, je wilt het best mogelijke geluid voor zowel je smartphone als achter je computer.
met alle mogelijke gebruik"soorten" dus muziek on the go, muziek achter de pc, gaming, films.

Ga je dan voor 1 goede headphone,
of kies je voor 2 iets mindere die allebei goed zijn in een bepaald gebruik.

Welke headphones kies je? en waarom?
En gebruik je er nog een dac/amp bij voor het verbeteren van de kwaliteit?

ik vind het maar een moeilijk te bevatten markt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Bij mij heeft de Audio Technica ATH m50 gewonnen. Is een zeer fijne koptelefoon die zo te zien aan jouw eisen voldoet. Hij is wel redelijk neutraal. Als je dus op zoek bent naar iets met een vette bas zit je in de verkeerde hoek te zoeken.
Als je een beetje geduld hebt zie je 'm soms ook in de aanbieding. Ik had die van mij nieuw op de kop getikt voor 100 euro.

Ander suggesties die mij wel goed zijn bevallen zijn: Sennheiser HD-25-1 II of AKG k551

Lekker op de bank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Zoon gebruikt al een jaartje deze en is er zeer tevreden over. http://www.jbl.nl/hoofdte...E50BT_color=White#start=1
Zelf ben ik meer voor eentje met een draadje en staat Sennheiser met stip bovenaan.
Maar de enigste die er echt wat over kan zeggen ben je zelf,
ga luisteren,proberen ,zoek een goede hifi zaak en zet de dingen op met de muziek die jij leuk vind.
Het is niet zo moeilijk jij alleen kunt bepalen wat jezelf mooi vind en lekker vind zitten.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Nog even nuanceren:
Het lijkt misschien dat ik de m50 omschrijf als 'flets' maar niets is minder waar. Hij knalt geen overdreven bassen maar de bassen zijn wel gewoon vol en diep. Ze liggen alleen niet echt op de voorgrond.
Verder is ie superhelder. Heel veel details zijn te horen.
Ik had voor dagelijks gebruik ook nog een Sennheiser HD 435 liggen (was iets van 9 tientjes ooit) en ik was er altijd tevreden over. Als ik nu een tijdje de m50 op heb gehad en ik plug meteen daarna de Sennheiser in, dan is dat echt verschrikkelijk. Die is echt heel dof en vlak. En dan ben ik het echt niet op audiofielen-niveau aan het beoordelen. Dit hoort zeker weten iedereen heel duidelijk met een normaal gehoor. Zelfde heb ik overigens met mijn Sony DJ.
Als je er eentje een tijdje kan uitproberen zou ik dat zeker doen. In een winkel is dat toch altijd moeilijk.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beat The Best schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:38:
[...]

http://www.amazon.com/Aud...s=Audio-Technica+ATH-M50X
dus.. als ik deze bestel betaal ik geen 97 euro

maar 120,0 (97 * 1.02 = X, X * 1.21 = 120)
Stel je headphones zijn duurder dan 150€ dan betaal je invvoerrechten omdat het uit Amerika komt, maar in dit geval is het niet zo en betaal je 21% btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Voor thuis gebruik kan ik een Grado SR125e aanbevelen, fantastisch geluid, maar zoals eerder vermeld, dit is volledig persoonlijk wat betreft smaak. Ik vind het heel neutraal met een fijne bass, maar ik luister dan weer geen hard style, meer rock met een uiterste richting de metal (of een uitstapje richting Underworld of Prodigy). Grote nadeel (en vandaar voor thuis) is dat hij open is. Als ik 3 meter thuis van mijn vriendin af zit te luisteren op medium volume naar een nummer vraagt ze mij meestal wel om het iets zachter te zetten omdat zij ook mee kan genieten, waarbij ik de koptelefoon niet af hoef te doen om haar dat te horen zeggen.

Ik gebruik er geen DAC bij. Heb hem wel eens in mijn Marantz gestoken en merkte een klein merkbaar verschil en heb ook nog wel eens mijn Fiio ampje gebruikt (welke er voornamelijk ligt voor in-ears) maar ook daar mee nauwelijks verschil. Wel merk je hoe rot sommige MP3 filetjes zijn tegenover een goede CD, maar dat is natuurlijk ook iets wat merkbaar gaat worden in een hoger segment dan de standaard iphone budjes. Het enige wat ik kan adviseren is een goede Whisky en een mooi boek en van te voren een luister beurtje, want dit is wel een beetje anders dan een M50X, maar misschien kan je het wel waarderen :). Overigens zou ik voor een "buiten" headphone voor iets totaal anders gaan, anders kom je op het punt dat je uiteindelijk toch 1 van de 2 meer gaat gebruiken of zelfs 1 van de 2 volledig links laat liggen. Zelf gebruik ik buiten geen headphones maar in-ears dus hier kan ik niets zeggen.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 21:58
De Sony MDR-1R is ook een mooie optie. Deze zit zeer comfortabel en heeft een heerlijke rustige sound signature waardoor je er uren naar kunt luisteren zonder dat het vermoeiend wordt. Deze zit in dezelfde prijsklasse als wat jij zoekt.

Afbeeldingslocatie: http://images.cdn.whathifi.com/sites/whathifi.com/files/styles/flexslider_desktop/public/SonyMDR1r.jpg?itok=jtEUIhtn&timestamp=1399542764

[ Voor 26% gewijzigd door Sir_Hendro op 22-04-2016 10:07 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ah, de Grado SR125. Die heb ik toevallig ook en dat is zeker een heel fijn ding met een geweldig geluid. Maar de TS wil 'm ook buiten de deur gebruiken en daarvoor lekt ie echt veel te veel.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
ZaZ schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:55:
[...]

Ah, de Grado SR125. Die heb ik toevallig ook en dat is zeker een heel fijn ding met een geweldig geluid. Maar de TS wil 'm ook buiten de deur gebruiken en daarvoor lekt ie echt veel te veel.
verderop in de post komt TS op de vraag of hij 1 of 2 koptelefoons zou kopen ;) Vandaar mijn reactie richting de Grado :).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
Bedankt voor al jullie reacties. Tweakers laat me in de steek en geeft geen meldingen meer als er een nieuw bericht is geplaatst.

Aangezien er bij mij in de buurt geen HiFi winkel is, heb ik er een dag voor uit gepland. Ik ben naar Coolblue in utrecht gegaan en heb daar de tijd te genomen om te luisteren. en ben uiteindelijk met de m50x naar huis gegaan. tot nu heb ik geen spijt van mijn aankoop, maar laten we dat nog maar even afwachten. Deze gebruik ik alleen voor onderweg, makkelijk mee te nemen niet eraan te hoeven denken dat je hem moet opladen.

Kwaliteit is echt ontzettend mooi, je kan wel merken dat de DAC van mijn pc veel betere output heeft dan dat mijn mobiel dat heeft. (zuiverder en meer output).

Maar dit was maar de helft van mijn zoektocht.

Omdat meerdere mensen mij gewezen hebben op de Philips Fidelio x2 lijkt me dit een interessante keuze. (bax, coolblue 2x, vrienden)

Coolblue heeft mij op het hart gedrukt het hun niet uitmaakt ik een product na 7 dagen weer terug stuur als het niet voldoet, of niet "goed" voelt. Dat is gewoon een onderdeel van Coolblue.

Wel mis ik mijn surround ervaring als ik aan het gamen ben, dus zoek naast de headphone ook een amp/dac met een surround optie.
of het SFX of Dolby headphones is doet me heel weinig. zolang het werkt en goed klinkt.

Tot zo ver is mijn oog gevallen op de OMNI 5.1 of de sound blaster E5(kan ook gebruikt worden met telefoon).

totaal prijs is dan iets boven dat wat ik ervoor wil betalen, maar wel van kwaliteit.

Komt er dan toch een einde aan mijn zoektocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 21:23
Beat The Best schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:19:
Maar dit was maar de helft van mijn zoektocht.

Omdat meerdere mensen mij gewezen hebben op de Philips Fidelio x2 lijkt me dit een interessante keuze. (bax, coolblue 2x, vrienden)
Ik weet niet of je klant bij ING bent, maar de Fidelio X2 staat voor een leuke prijs in de Rentepuntenwinkel: € 179,95 + 9.000 rentepunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
nielsgaastra schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:14:
[...]

Ik weet niet of je klant bij ING bent, maar de Fidelio X2 staat voor een leuke prijs in de Rentepuntenwinkel: € 179,95 + 9.000 rentepunten
Helaas dat zou het ontzettend aantrekkelijk maken.

zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Beat The Best schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:22:
DT 770 Pro zou opzich ook een optie zijn. maar, moet ik dan 32omh of 80 omh kiezen. Gebruik is met laptop en mobiel.
Doen! 80ohm is nog best goed te doen met mijn mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
defusion schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:34:
[...]

Doen! 80ohm is nog best goed te doen met mijn mobiel.
Ik heb de m50x gekozen voor dagelijks gebruik, en kies openback voor thuis.
Pagina: 1