Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een telefoon waarvan de power button kapot is. Op het moment dat deze echt uit gaat (lege batterij) kan ik deze alleen nog via ADB (ADB reboot) vanaf mijn pc starten. Nu is het beste om de batterij niet leeg te laten lopen, maar soms gebeurd dat toch.

Nu vraag ik mij af of er een app is waarmee ik vanaf een andere Android telefoon/tablet de telefoon op kan starten met een USB verbinding?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik meerdere Andoid telefoons en tablets binnen de familie. Ik heb voor het verzenden van de opdracht een HTC One S, Huawei Honor 6 en sinds kort een Teclast P80H tablet ter beschikking. Als het goed is hebben deze allen USB-OTG.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb eigenlijk nog niets gevonden, behalve veel over ADB vanaf een pc en ADB over wifi. maar omdat het om het booten van een ander device gaat heb ik daar weinig aan.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ovaal schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:59:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb eigenlijk nog niets gevonden, behalve veel over ADB vanaf een pc en ADB over wifi. maar omdat het om het booten van een ander device gaat heb ik daar weinig aan.
Probeer dit eens. Het is overigens wel nodig dat een van je apparaten root heeft:
Requirements :-
* Rooted android Tablet / Phone.
* OTG cable [ Make sure that your device supports OTG. (If not search your device's thread for OTG )]
* A root browser ( eg:- Root Explorer, ES file explorer)
* Terminal emulator