Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:19
Volgende week donderdag heb ik kennismakingsgesprek bij Securelink. Via LinkedIn ben ik in contact gekomen met een recruiter van hun. Eigenlijk had ik niet de intentie om te gaan werken, ben deze week afgestudeerd voor mijn hbo en wil eerst lekker op wereldreis gaan.

Na wat berichten over en weer heb ik dit ook aan de betreffende persoon duidelijk gemaakt. Wat mij direct opviel is dat er hier, in tegenstelling tot vele andere recruiters en detacheerders, totaal geen druk werd gezet om snel tot actie over te gaan. Heb letterlijk gezegd dat ik mijn huidige plannen niet wil veranderen en niet op korte termijn bij hun in dienst kom. Hierna stond alsnog de deur open om kennis te maken, eventueel zelfs met opties voor volgend jaar. Vooruit dan, na een bezoekje aan de website wil ik wel eens koffie komen drinken.

Dat ga ik dus volgende week doen. Positief verrast dus tussen al het geweld van recruiters door via LinkedIn. Had niet verwacht dat het nog mogelijk was na een aantal vervelende ervaringen.

Maar goed, over het bedrijf zelf is vrij weinig bekend bij mij en in mijn omgeving. Jonge organisatie, vestigingen in Sliedrecht en Antwerpen. Maar hier op GoT en op het internet vind ik verrassend weinig ervaringen van medewerkers terug. Heb slechts 1 review van een medewerker gevonden, die was wel positief. Zijn er hier mensen werkzaam bij Securelink en wat zijn jullie ervaringen? Dan doel ik op klanten/opdrachten, arbeidsvoorwaarden en bedrijfscultuur. Ik ga er vanuit dat ik volgende week alleen maar alle positieve dingen te horen krijg, maar een kritische noot is altijd welkom. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiSocial
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-05 09:53
Hoi Mandera,

Ik ben zelf een aantal jaar werkzaam bij SecureLink, dus ik kan je denk ik wel een beeld geven. Ik weet niet om welk profiel het gaat, maar gezien je een Tweaker bent zal dit denk ik in de technische afdeling zijn. Ik zit hier dicht tegenaan, maar maak operationeel geen deel uit van de het technische team.

Qua arbeidsvoorwaarden zijn mijn ervaringen positief. Het had wat opstartproblemen, maar dit is in de daaropvolgende jaren zonder al teveel gedoe netjes opgelost. We hebben een (naar mijn weten) bovengemiddelde pensioenregeling en qua leaseregeling e.d. zit het allemaal ook wel snor. Al ben je nu wel de sigaar met de nieuwe bijtellingsregels in 2016/2017.

Qua klanten kan ik je enkel refereren naar onze website voor specifieke namen. Algemeen gesproken zijn alle sectoren wel vertegenwoordigd, profit en non profit, en zowel grote als kleine organisaties. Samen met de groei van SecureLink ligt de focus echter ook steeds meer op de grotere klanten. Maar dat zal weinig vreemds zijn. Misschien goed om te vermelden; we zijn géén "dozenschuiver" qua organisatie. Onze meerwaarde ligt in het uitvoeren van projecten en leveren van (operationele security) diensten. Dat is natuurlijk niet in 100% van de gevallen zo, maar wel waar we ons op willen onderscheiden. (en onze technici toch ook echt wel op gecomplimenteerd worden door onze klanten na projecten of storingen!)

De bedrijfscultuur is verder erg informeel. Er heerst m.i. wel echt een "tech club" sfeertje (het is cliché maar... pooltafel, flipperkast, playstations.. en ze worden ook echt wel actief gebruikt :-)). Wél speelt ook hier weer de groei van de organisatie een rol in de zin dat er gewoon meer "corporate gedoe" bij komt, simpelweg omdat het moet. Aandeelhouders, expansie, etc. Er heerst geen uitgesproken "wij van de directie en de rest" sfeer. We hebben verder de denk ik wel gebruikelijke perks van jaarafsluiting met fancy diner, vakantie met het bedrijf als de targets worden gehaald, pizzasessies voor kennisoverdracht, etc. Je zult niemand in pak zien lopen op kantoor, tenzij er bijzondere gelegenheid voor is (of dat er iemand gaat afdansen ofzo).

Om het niet helemaal te laten lijken alsof ik bij HR werk (wat overigens écht niet zo is ;-)) de kritische noot: we zijn een bedrijf dat explosief groeit. Bij een dergelijke groei komt ook groeipijn. Dit uit zich door de gehele organisatie met een verhoogde werkdruk. Overwerk is dus geen ongekend fenomeen, maar (bij mijn weten) zijn daar heldere afspraken over compensatie e.d. bij de technici. Gezien ik hiervoor bij een organisatie heb gewerkt waar sprake was van rode cijfers aan het einde van het jaar en men zich zorgen moest maken om zijn of haar baan, zie ik het als luxeprobleem. Je moet er echter wel tegen kunnen.

TL:DR; raad ik SecureLink aan? Ja, maar verwacht geen lekker chill baantje waar je lekker alleen maar certificeringen bijschrijft op je CV en daarnaast wat klussen doet :7 . Het is hard werken met (naar mijn eigen ervaring) gepaste beloning en voldoende kansen om met het bedrijf mee te groeien.

Wellicht tot snel en succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
Dankjewel voor je reactie! Het verhaal over explosieve groei schrikt mij wel wat af, ik heb eerder in hetzelfde schuitje gezeten bij een vorige werkgever. Overwerken ben ik niet vies van maar het persoonlijke was op het einde ver te zoeken. Mijn eigen PO'er wist mijn naam op een gegeven moment niet eens meer. Ik kan en wil hard werken, vind het fijn om te lezen dat het geen bedrijfje is waar het om certificeringen en beetje klussen gaat. Wat bij mijn vorige ervaring wel zo was. Zo te horen zijn de arbeidsvoorwaarden en beloning hier wel beter in lijn met het geleverde werk.

Ik ga morgen eens luisteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 16:17
Zou toch gewoon die wereldreis maken, als je 1x baan hebt, komt daar niks meer van terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:05
bangkirai schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:15:
Zou toch gewoon die wereldreis maken, als je 1x baan hebt, komt daar niks meer van terecht.
Denk ook aan de (levens-)ervaring die je opdoet met zo'n reis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandera
Afijn, gisteren op bezoek geweest bij Securelink. Erg positief gesprek. Het hier genoemde verhaal kwam vrijwel compleet terug. Mooi bedrijf, mooie kansen. Nog steeds blij verrast met het feit dat ze weinig druk op de ketel zetten of een beslissing willen forceren.

Vanmorgen terugkoppeling gehad dat men bij Securelink eveneens erg positief is en graag verder wil. Wanneer mag ik zelf bepalen, of het nu volgende maand is of volgend jaar. De deur staat open. Men komt rustig maar ook ambitieus over, en dat bevalt mij wel. :)

Maar eerst lekker op reis. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Mandera op 29-04-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Hoe is het met de reis afgelopen?? ;)
Pagina: 1