Probleem bij het afspelen van video bestanden op USB.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 740845

Topicstarter
Goedemorgen iedereen,

Geregeld plaatst ik voor mijn ouders videobestanden op een USB stick die ze vervolgens op hun Sony Bravia kunnen afspelen. Echter merk ik soms dat deze bestanden niet helemaal kunnen worden afgespeeld.

Je kijkt dan bijvoorbeeld naar een van deze bestanden en na 10/15 minuten (verschilt overigens per video bestand) word het beeld zwart en verschijnt de melding "Afspelen niet beschikbaar" in beeld.

Het gaat hier om MP4 bestanden die op een FAT32 USB van 16 GB geplaatst worden. Een andere extensie (bijv. mkv) of ander formaat (bijv. NTFS) worden helaas niet herkend door de TV.
De TV is laatst door mij geupdated naar de laatste nieuwe firmware, dit heeft echter niet geholpen.

Op internet vind ik geregeld berichten van personen die zeggen dat je het videobestand met omzetten met een programma zoals Vid Coder. Maar ook dit blijft mij problemen geven.

Is er toevallig iemand met hetzelfde probleem die hiervoor een oplossing heeft gevonden?

Met vriendelijke groet,
Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Heb je al eens een andere USB stick geprobeerd?

Ik heb op tv's met goedkope USB sticks vroeger vaker meegemaakt dat het leek dat ze te traag waren oid en daarom stoorden. Maar dan hebben we het over 5 jaar geleden, er zijn tegenwoordig eigenlijk veel betere oplossingen voor dit soort dingen. Denk aan een chromecast, of kleine android tv box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jup meerdere, dit is zelfs een nieuwere USB stick. Soms werkt het overigens wel, en soms (vaak) hangen ze vast.

Ja daar had ik ook al overgedacht, maar ze hebben niets van een netwerk aansluiting bij hun tv in de buurt. Dus dan zouden we daar eerst een oplossing voor moeten vinden.

Ik hoopte eerlijk gezegd dat dit bijv. instellingen waren of dat de stick op een bepaalde manier geformatteerd moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Anoniem: 740845 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:27:
Jup meerdere, dit is zelfs een nieuwere USB stick. Soms werkt het overigens wel, en soms (vaak) hangen ze vast.

Ja daar had ik ook al overgedacht, maar ze hebben niets van een netwerk aansluiting bij hun tv in de buurt. Dus dan zouden we daar eerst een oplossing voor moeten vinden.

Ik hoopte eerlijk gezegd dat dit bijv. instellingen waren of dat de stick op een bepaalde manier geformatteerd moest worden.
Die android boxjes en sticks hebben gewoon WiFi, geen netwerkaansluiting nodig. Ik zou er toch eens naar kijken, wellicht met XBMC oid ook een handige en overzichtelijke interface, mogelijkheid tot subtitles, netflix, enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is misschien een goed idee, zelf gebruik ik een Raspberry. Misschien eens kijken wat die krengen kosten en zo een nemen.