Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trickass
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-02-2024
Hallo,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een nieuwe TV.
Mijn oog viel daarbij op de LG 49UF850V, aangezien deze qua beeldkwaliteit zeer goed lijkt.

Echter, na wat reviews en dergelijke te lezen, was de algemene indruk echter dat dit toestel vrij tot zeer veel last heeft van reflecties.

Nu blijkt dat er een nieuw model gereleased is: de LG 49UH850V.

Ik vind echter nergens iets over de mate van reflectie van deze televisie. Is dit nog steeds hetzelfde probleem, of is dit helemaal niet zo?

Kan ik dit bijvoorbeeld ook makkelijk testen in de winkel zelf? "Slechte" lichtinval beperken ze daar natuurlijk zo goed mogelijk - slim als ze zijn :)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-03 11:03

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik heb de 65" variant, en ik kan je mededelen dat er zeker enige reflectie is. S'avonds moet ik de lamp tegenover de tv uitzetten.. Voor de rest wel een super tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceKees_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-02 21:44
Goededag,

Mooi. Ik ben ook net op zoek naar een nieuwe tv.
Misschien kunnen we wat ervaringen uitwisselen hier ?

En overweeg zeker de LG als alternatief voor als die Samsungs.
Ik vind de Samsungs over het algemeen vrij duur.
En de kleuren enorm fel. Is dat niet too much ? :(

Ik snap dat dat er heel realistisch uit ziet als je (of de kids) games of youtube filmpjes via de tv gaat kijken.
Dan vraag ik met toch echt af :
Zou je daar niet gek van worden als je DWDD of een documentaire film zit te kijken ? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-04 10:53
Waarom is Samsung dan duurder dan alle andere merken zoals LG bv.?

Hoe zit het met backlight-bleeding?

@frank1973

Jij hebt de LG 65uh850v?

Wil je je bevindingen dan hier eens posten aub?

Ik twijfel dus tussen de LG 65uh850v, LG 65uh950v of Samsung ue65KS8000. Prijsverschil is wel 800 € tussen de 850v en ks8000.

Waarom LG?
  • Ten eerste al 800 € goedkoper
  • HDR Super met Dolby Vision (Volledig bereik?)
  • 40 Watt speakers (2.2)
  • 3D (geen must)
  • WebOS 3
  • 200 Hz
Waarom Samsung?
  • HDR 1000 (volledig bereik)
  • one connnect box
  • design
  • 60 Watt speakers (4.1)
  • Tizen
  • 100 Hz

[ Voor 63% gewijzigd door Greg1983 op 25-04-2016 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trickass
Intussen komt ook de Samsung UE49KS7000 er aan.

Aangezien dit wel een heel recent model is, vind ik er al helemaal niets over ivm kijkhoek etc.
Verder is dit ook wel een best prijzig toestel (+/- 1700€)...

De LG heb ik toch wat uit m'n hoofd gezet, aangezien de televisie recht tegenover een raam (zonnekant) komt te hangen...

Samsung lijkt dan een goed alternatief, maar ik weet dus ECHT niet meer wat kiezen/kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Als de KS7000 een Ultra Clear Panel heeft dan zit ook daar een spiegel op. Wel zit er een filter in om reflectie te verminderen maar van een raam werkt het niet zo goed, wel van lampen bijv.
Dan kan je beter nog afwachten op een review van Rtings.com die altijd op reflectie testen ...
Kijkhoek is in principe bijna altijd LG (IPS/OLED) vs de rest. En bij de rest zijn er vaak dan nog een heel beperkt aantal modellen met een LG paneel er in zoals bijv. de nieuwe Sony XD8505 (en vorig jaar X8305C en X9005C + 49X8005C). De 49" lijkt bij Samsung hun 48" te vervangen dus waarschijnlijk een eigen paneel en daarmee ook een beperkte kijkhoek.

edit: Ultra Clear Panel lijkt te zijn vervangen door 'Ultra Black', misschien werkt dit beter.
"Here's what Samsung's press release has to say about moth's eyes. "New Ultra Black technology also significantly reduces light reflection, further enhancing picture quality with minimal glare. Inspired by nature, Ultra Black absorbs natural light the same way that a moth's eye enables it to see better at night."
SpaceKees_ schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 12:14:
Goededag,

Mooi. Ik ben ook net op zoek naar een nieuwe tv.
Misschien kunnen we wat ervaringen uitwisselen hier ?

En overweeg zeker de LG als alternatief voor als die Samsungs.
Ik vind de Samsungs over het algemeen vrij duur.
En de kleuren enorm fel. Is dat niet too much ? :(

Ik snap dat dat er heel realistisch uit ziet als je (of de kids) games of youtube filmpjes via de tv gaat kijken.
Dan vraag ik met toch echt af :
Zou je daar niet gek van worden als je DWDD of een documentaire film zit te kijken ?
}:O
Dat is echt het grootste fabeltje wat er rondgaat. Er is maar één echte kleur en die kunnen vrijwel alle tv's in in vrij hoge mate van accuraatheid weergeven (zeker na calibratie), en die kies je in de filmstand. Dan ziet ook een Samsung er niet 'enorm fel' uit (en als het niet om de kleuren gaat dan staat de backlight te hoog).

[ Voor 33% gewijzigd door apis29 op 26-04-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trickass
apis29 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:55:
... De 49" lijkt bij Samsung hun 48" te vervangen dus waarschijnlijk een eigen paneel en daarmee ook een beperkte kijkhoek. ...
Wat zou je verstaan onder een "beperkte kijkhoek"?
Wegens de opstelling en "bouw" van onze woonkamer is het jammer genoeg niet meteen mogelijk om een ideale opstelling te bekomen.

De maximale kijkhoek zal iets van een 50° bedragen - wat natuurlijk redelijk veel is (vanaf een vrijstaande fauteuil).
Vanop de bank/zetel bedraagt deze maximaal 30°. Valt dit nog steeds onder de noemer "groot", of is dit al wel binnen de "norm"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Trickass schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:22:
[...]

Wat zou je verstaan onder een "beperkte kijkhoek"?
Wegens de opstelling en "bouw" van onze woonkamer is het jammer genoeg niet meteen mogelijk om een ideale opstelling te bekomen.

De maximale kijkhoek zal iets van een 50° bedragen - wat natuurlijk redelijk veel is (vanaf een vrijstaande fauteuil).
Vanop de bank/zetel bedraagt deze maximaal 30°. Valt dit nog steeds onder de noemer "groot", of is dit al wel binnen de "norm"?
Grofweg geldt dat voor een VA paneel de kijkhoek waarbij het contrast gehalveerd is op ongeveer 20 graden ligt en bij een IPS paneel rond de 40 graden dus de afwijking tov er recht voor zitten merk je veel eerder (bijna direct meestal). Dat wil aan de andere kant absoluut niet zeggen dat het onkijkbaar is bij een hoek van 50 graden (en zal snel genoeg wennen). Ook heb je nog de factor van afnemende helderheid maar dat kan per merk per type al verschillen (zie ook de diverse reviews van Tweakers).

Hier zijn twee filmpjes van een KS8000 en een LG UH850 (van http://www.rtings.com/tv/tests/living-room/viewing-angle). Toevallig zie je hier ook dat de helderheid vrij goed blijft bij de KS8000 en dat vind ik in de praktijk nog best kijkbaar maar bij de LG neemt ie toch wel sterk af. Maar ook hier geldt dat het aan de omstandigheden thuis ligt en de gewenning van je ogen wat de impact van die afnemende helderheid op de kijkbaarheid is.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Samsung KS8000 viewing angle

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
LG UH8500 Viewing Angle

Hier heb je ook veel filmpjes van kijkhoeken: YouTube: hdtvpolskacom

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 26-04-2016 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceKees_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-02 21:44
Trickass schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:58:
Intussen komt ook de Samsung UE49KS7000 er aan.

Aangezien ...
De Samsung 49 inch uit de 7000 serie is er al hoor !! 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door SpaceKees_ op 27-04-2016 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trickass
SpaceKees_ schreef op woensdag 27 april 2016 @ 08:54:
[...]

De Samsung 49 inch uit de 7000 serie is er al hoor !! 8)7
Welwel, inderdaad! Ik was totaal verkeerd :o :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je zou ook naar Sony kunnen kijken. Over het algemeen zeer goede beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
ik kan ook niet kiezen tussen de LG 850 ven de ks7000 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trickass
Prijs scheelt hem ook nog wel heel wat... Bijna 1700€ vind ik al best veel voor een tv :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:15
Trickass schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:48:
Prijs scheelt hem ook nog wel heel wat... Bijna 1700€ vind ik al best veel voor een tv :(
Stel je verkoopt de tv over 5 jaar voor €200 en je kijkt er gemiddeld 4 uur per dag naar. Dat zijn geen onredelijke waarden. Dan heb je voor €0.20/uur gekeken. Dat vind ik, als je er daadwerkelijk ook plezier uit haalt, een bijzonder goedkope manier van lol hebben. De meeste dingen zijn "iets" duurder.

Ergo: no brainer #goforit :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Registratie: April 2015
  • Niet online

UHD

Bij de LG 49UB850V-ZD is dat ook een klein beetje zo maar het valt best mee het ligt er natuurlijk aan waar je de tv ophangt of neer zet.
In de voorkamer als de zon opkomt trek ik het gordijn op 1 kant dicht en klaar. :)
Verder een zeer goede tv al bijna twee jaar in gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
Ik heb voor mij de knoop doorgehakt en terug gekozen voor LG. Men vorige is ook een LG. (55LM660S)

Ik had eerst 100 % men zinnen gezet op een Samsung nl. de Samsung 65KS8000, maar deze kost 3600 €

Nu heb ik dus de LG 65UH850V besteld bij Plattetv.nl. Ze gingen die normaal gisteren leveren. Dit was niet het geval. Ze hebben de doos niet op de vrachtwagen gezet omdat ze dachten dat ik de levering geannuleerd heb. Waarom zou ik dat nu doen? :?

Het voordeel is bij hun dat ze men 55LM660S gaan meenemen en daar krijg ik nog 500 € voor.

Ik heb dan ook nog het pakket 'A-Z Service Totaalpakket - Ultra HD TV' genomen bij hun, je weet maar nooit met dode pixels & Valueline cleanerset. Totaal prijs is iets van een kleine 2400 €

De volgende levering is dus nu voor woensdag 11/5 tussen 14h & 16h

Dit even terzijde maar vandaag is ook men Bose Cinemate 15 geleverd. Wat een geluid. _/-\o_
Nu nog gewoon wachten op de tv. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Greg1983 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 14:48:
Ik heb dan ook nog het pakket 'A-Z Service Totaalpakket - Ultra HD TV' genomen bij hun, je weet maar nooit met dode pixels & Valueline cleanerset. Totaal prijs is iets van een kleine 2400 €
Ik quote bij deze even mijzelf in een eerdere discussie over de extra garantie van PlatteTV.nl.
Dimens schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:24:

[...]

Die garantie heb je er gratis bij gekregen mag ik hopen? Want dit soort garanties zijn natuurlijk onzin, aangezien je gewoon recht hebt op een product dat goed werkt. Bij dode pixels kun je dan ook gewoon volgens de wet Koop op Afstand binnen 14 dagen de koop ontbinden. En zomaar een dode pixel na lang gebruik komt tegenwoordig ook zo goed als niet meer voor.

Dan betaal je dus voor de andere "extra's" die bij de garantie komen. Wat eigenlijk ook alleen maar de 4 weken proefperiode en leentoestel zijn, aangezien de rest per wet al zijn geregeld en niets toevoegen.
Dimens schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:09:
[...]

Dat heb je mis. In Nederland is de Europese wet die 2 jaar hanteert niet overgenomen maar geldt een garantietermijn op de verwachte/economische levensduur van een artikel. Op een televisie van een dergelijk bedrag zit een economische levensduur van 6 jaar! Dat is dus wel even twee keer zoveel als de zogenaamde garantie van 3 jaar die PlatteTV.nl je heeft verkocht.

De wet zegt overigens niets over dode pixels, wel over dat een product naar behoren dient te werken. Aangezien een dode pixel een defect is van het product, dient de verkoper dus gewoon garantie te geven.
Dat fabrikanten een pixelregeling hebben - vaak ISO 13406-2 klasse 2 (2 witte/zwarte of 5 rode/groene/blauwe) - daar heb jij niets mee te maken. Jij hebt immers recht op de consumentengarantie en hebt in eerste instantie niets met de fabrieksgarantie te maken.

Als het kan, zou ik dus snel en binnen 14 dagen die € 49,- terughalen.
Dimens schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:36:
[...]

Ja, je mag inderdaad van een televisie verwachten dat geen enkele pixel stuk gaat binnen de economische levensduur. Een dode pixel is al voldoende om aanspraak te maken op de garantie. Het toestel voldoet immers niet meer aan de eigenschappen waaronder deze is verkocht.

Er is wel een uitzondering dat stelt dat als de verkopende partij vermeldt dat pixeldefecten kunnen ontstaan en de consument daarmee heeft gewezen op de risico's, de klant geen aanspraak kan maken op de garantie. Al is het zo internetaankopen nog via de wet Koop op Afstand binnen 14 dagen ontbonden kunnen worden. Al zou ik per definitie niets kopen bij een verkopende partij die een eigen pixel-risico hanteert. Dan weet je bij voorbaat al dat ze moeilijk doen.

PlatteTV.nl heeft overigens niets (duidelijk) vermeld staan over een eigen risico op defecte pixels. Dat betekent dat de garantie op 100% werkende pixels gewoon werkt.

[...]

Nee, ook als de televisie dan na 3 jaar defect raakt, ben je niet verplicht om de helft van de reparatie mee te betalen en moet de verkopende partij de televisie alsnog kosteloos repareren of vervangen.

Zie ook: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

[...]

Ik vraag mij af of het service pakket wel zo vrij van gedoe is, aangezien er nauwelijks informatie over te vinden is. Er wordt immers niets gezegd over de bewijslasten en het gelijk krijgen kan dus net zo veel moeite kosten. Al zou je het misschien kunnen leggen op een verzekering, aangezien je dit ook op zo'n manier kunt interpreteren.

Maar het gebrek aan informatie zou ik daar niet teveel op hopen. Ik zou het geld alsnog terugvragen, want vermoedelijk ga je het nooit gebruiken en als het dan toch gebruikt moet worden, dan zijn is de consumentengarantie voldoende.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
Dus m.a.w. is die A-Z Service totaal pakket totaal nutteloos?

Waarom bieden ze het dan aan?

[ Voor 15% gewijzigd door Greg1983 op 07-05-2016 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Greg1983 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 17:07:
Dus m.a.w. is die A-Z Service totaal pakket totaal nutteloos?

Waarom bieden ze het dan aan?
Omdat het veel geld oplevert terwijl het ze zo goed als niets kost. een slimme manier van omzet maken, dat moet ik ze toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FAySZ7b.jpg

Morgen en volgende week (dit weekend geen tijd) hou ik mij dan eens bezig met de beeld instellingen. Ik heb het wel es vlug bekeken maar er zijn teveel instelmogelijkheden.

Ik zal morgen deze settings eens overnemen.
http://uk.rtings.com/tv/reviews/lg/uh8500/settings

Ik ben zeker tevreden over de aankoop. Het heeft wel 2 weken geduurd van Plattetv.nl maar eind goed al goed.

Webos gaat super vlot en simpel om te bedienen.
Die Harman Kardon speakers doen toch goed hun werk. (extern geluid: Bose Cinemate 15)
Wat een belevenis met Youtube. Op mijn Lg 55LM660S ging dit zo traag & lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-02 12:08
Greg1983 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 17:00:
[afbeelding]

Morgen en volgende week (dit weekend geen tijd) hou ik mij dan eens bezig met de beeld instellingen. Ik heb het wel es vlug bekeken maar er zijn teveel instelmogelijkheden.

Ik zal morgen deze settings eens overnemen.
http://uk.rtings.com/tv/reviews/lg/uh8500/settings

Ik ben zeker tevreden over de aankoop. Het heeft wel 2 weken geduurd van Plattetv.nl maar eind goed al goed.

Webos gaat super vlot en simpel om te bedienen.
Die Harman Kardon speakers doen toch goed hun werk. (extern geluid: Bose Cinemate 15)
Wat een belevenis met Youtube. Op mijn Lg 55LM660S ging dit zo traag & lomp.
Hoe glossy is het scherm? Ik zit te kijken naar deze TV en naar een Panasonic en het gaat een beetje gelijk op. Als deze weinig reflecterend is word de beslissing al wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Hier nog wel een relevante opmerking over glossy vs 'semi' glossy

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P09LU0x.jpg
Panasonic DX750 has a very glossy panel coating, not unlike other modern LCD TVs. It reflects more light than for example the Sony XD85, especially during daytime, but it also helps ensure that the picture stays contrast-rich and saturated.
Over time we have learned to appreciate those advantages over the less reflective matte coatings that tend to sacrifice contrast in bright rooms. However, DX750 is a little too reflective for our taste.

Once you turn on DX750 you forget those concerns. The picture is beautiful. SD and HD sources look good and native 4K content looks great.
http://www.flatpanelshd.c...howfull&id=1464241293&rss
In deze review overigens ook met foto's wanneer ie aan staat: https://www.homecinemamag...-dxw784-serie-lcd-led-tv/

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/q4aFoIn.jpg

Wel net de reflectie van de parkeerplaats op een plek met donker beeld ;)

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 26-05-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
Moe_Szyslak schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:00:
[...]
Hoe glossy is het scherm? Ik zit te kijken naar deze TV en naar een Panasonic en het gaat een beetje gelijk op. Als deze weinig reflecterend is word de beslissing al wat makkelijker.
Daar heb ik weinig last van, links van het scherm is er een grote schuifraam met gordijnen die het licht tegenhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-02 12:08
Dank voor de reacties :)

Die foto van de DXW784 is zeer duidelijk. Het is echt een spiegel wanneer hij uit staat. Ik was er achter gekomen dat plattetvdiscounter beide tv's in de showroom heeft staan dus ik ben maar eens heen gegaan om de knoop door te hakken. Kwam er helaas nog steeds niet uit. De demo beelden voor de LG waren volgens mij ook niet zeer representatief. Het kwam er op neer dat ik de reflecties van de Panasonic vrij heftig vond maar heeft beeld verder zeer prettig en de LG juist andersom... Ben geen steek verder gekomen dus :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 824525

Kan iemand mij helpen aan de beste beeldinstellingen voor de LG 49uh850. Het beeld is nu nogal fel. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcouzijn
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-06-2024
Dan heb je voor €0.20/uur gekeken. Dat vind ik, als je er daadwerkelijk ook plezier uit haalt, een bijzonder goedkope manier van lol hebben.
Je rekensommetje heeft me aan het denken gezet.

Mijn ouders kochten in het najaar van 1979 een Sony Trinitron, een tamelijk dure kleurentelevisie. Ik was toen 15 en mijn moeder was gaan werken als caissière. Daardoor zaten we thuis iets ruimer in de slappe was. Het apparaat was door mij in de diverse Sony- en Philipsfolders uitgekozen als het beste dat binnen het budget paste. Voor een goede kleurentelevisie betaalde je toen 2000 gulden (900 euro) en dat koste deze ook. Ik herinner me deze zaterdagmiddag in een De Block-filiaal in Lisse nog als de dag van gisteren: een kleurentelevisie! Echt! Wij!

We moesten nog wel een week wachten op de levering. De dagen kropen voorbij.

Om kort te gaan: het was een fantastisch apparaat. Prachtige kleuren, superscherp, een wereld ging open. Ik was al verslaafd aan (zwart-wit) tv-kijken, maar dit bezegelde mijn vijftienjarigenlot voor lange tijd.

Deze tv heeft het 12 jaar prima gedaan bij mijn ouders, en toen ik trouwde namen wij hem over en heeft hij nog 3 jaar uitgediend. Bij elkaar een levensduur van 15 jaar, waarbij het ding dagelijks zeker zes uur aan stond, en vaak meer (middag-tv). Heel Nederland deed toen nog aan televisieavonden waarbij je je van pakweg zes uur tot twaalf uur laafde aan wat de publieke omroep voor je had bedacht.

Het aantal uren dat met deze tv gekeken is moet daarom in de ordegrootte van 30.000 liggen (340 dagen/jaar x 15 jaar x 6 uur). De uurprijs ligt hiermee op 900 / 30.000 = 0,03 euro oftewel 3 eurocent. En reken maar dat we er 'plezier uit haalden', zoals je schrijft.

Laat de inflatie een woordje meespelen, dan nog moet de conclusie zijn - in vergelijking met jouw 0,20 euro van nu - dat tv-kijken een stuk duurder is geworden. En dan heb jij het nog over een relatief goedkope tv.

Dat dan nog afgezien van de milieubelasting van de huidige generatie tv's, met een levensduur c.q. vervangingstermijn van gemiddeld vijf jaar,

Slotsom: technologische vooruitgang is niet in alle opzichten een verbetering, al denken we vaak van wel.
Pagina: 1