Toon posts:

Beste cooler voor mijn videokaart !!!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou graag een coolertje voor mijn videokaart kopen maar ik weet niet welke het beste is. Ik heb coolers voor de volgende videokaarten nodig.

Nvidia Geforce2 MX en Voodoo3 3000

heeft iemand enig idee welke ik moet kopen ik was vandaag naar pcdumpdag gegaan maar kon niks vinden, heb ook niet goed gezocht maar ja :P

:Z alvast bedankt he

A

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:41
ik heb op de std. heatsink van mijn Geforce 2MX (MSI 8818) gewoon een oud 486 fannetje (wat is dat, 4x4cm ofzo?) geschroefd en op 7 volt laten lopen. Hoor je niks van en het werkt nog ook!!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
ik heb gewoon waterkoeling :)

if broken it is, fix it you should

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Blue orb is een speciale cooler hiervoor.
Geen idee hoe hij werkt, maar vast wel goed :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Ik had op m'n V3 3000 een PIII koeler gelijmd, en daarmee kwam 'ie boven de 200mhz uit...

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• F.U.B.A.R
  • Laatst online: 27-07 22:15
Ja, gewoon een standaard 60mm ball bearing fan halen (Sunon ofzo) en die erop lijmen of klemmen. Ik heb op mijn GeForce DDR een 80mm fan gezet met tieraps. Het is niet zo mooi, maar het was een noodoplossing. Onder de zomervakantie komt er een P200MMX heatsink op en misschien een Delta 60HP >:) . Ik heb er al een op mijn WBK38 en ik krijg maar niet genoeg van dat hemelse gezoem! :P Ik ga er nog een bijzetten, is toch een big ass heatsink!

Verwijderd

koop je een blue orb heb je goee koelingvoo je videokaart +koop je nog een paar ram headsinks en coolen ie hap:9

• F.U.B.A.R
Och, die RAM heatsinks hoef je niet te kopen. Je kunt er ook een oud koelblok op lijmen. Heb ik ook gedaan! Nog nooit een GeForce DDR gezien die sneller dan die van mij liep: 164/424 MHz!

In de vakantie ook eens coolers op mijn RAM's plaatsen...

Verwijderd

Op die MX2 zit al een vette heatsink op de grafische chip.

Gewoon een los fannetje inderdaad. Ik heb op deze Elsa Gladiac MX een 50x50 mm Titan fannetje gezet, dat ik van een oude K6 koeler had. Gewoon met draadjes ;)

Neem Tie-wraps, schelledraad --> van mijn part met vliegertouw... :+

Nu loopt de core stabiel tot ca.230 Mhz.

Greetz,
Hooi. :Y)

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 12:15
ik heb een socket7 cooler gepakt...2 lange schroeven, cooler op de heatsink plaatsen en die schroeven door de gaatjes in je videokaart raggen... :) 12 volt erop......loopt wel.. >:)

• Dr.Q
  • Laatst online: 18-07 16:21
ik heb mijn gf3 gepakt, oude sink eraf.
nieuwe sink van gigantische p-II sink gezaagd. gaten geboord in sink... M3 bouten door pcb heen gejast (door de daarvoor geschikte gaatjes) en vastschroeven die hap.
kan ook verkeerd gaan, let HEEL goed op wat er om je schroefgat zit, zo sneuvelde er bij mij een SMD'tje, die ik weer terug moest solderen op die gf3. (major stress indeed).
maarrr... het vervelende is dat ik helemaal geen winst behaald heb t.o.v. de oude sink.
dát kan dus óók. (ik bedoel dus dat bij mij 3dmark gewoon op dezelfde clock vast blijft lopen als eerst, kan geen mhz hoger...)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 21:21
Op zaterdag 23 juni 2001 22:37 schreef Paitor het volgende:
Blue orb is een speciale cooler hiervoor.
Geen idee hoe hij werkt, maar vast wel goed :)
Maybe, maar kheb al veel reacties gehoord dat die blower die daar op zit al heel gauw gaat rammelen en dus eigenlijk aan vervanging toe is.

• Paitor
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Op zondag 24 juni 2001 11:56 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Maybe, maar kheb al veel reacties gehoord dat die blower die daar op zit al heel gauw gaat rammelen en dus eigenlijk aan vervanging toe is.
tja, er zijn ook wel anderen, gewoon even rondkijken eigenlijk...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 23:30 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Och, die RAM heatsinks hoef je niet te kopen. Je kunt er ook een oud koelblok op lijmen. Heb ik ook gedaan! Nog nooit een GeForce DDR gezien die sneller dan die van mij liep: 164/424 MHz!

In de vakantie ook eens coolers op mijn RAM's plaatsen...
damn zo hoog :p
mijne draait nu stabiel op 160/350 met blue orb zonder heatsinks :(

• F.U.B.A.R
Op zondag 24 juni 2001 12:58 schreef taranis het volgende:

[..]

damn zo hoog :p
mijne draait nu stabiel op 160/350 met blue orb zonder heatsinks :(
Hehe, ik weet het. Jammer dat mijn Windows te verneukt is om 3DMark te draaien. Laatst ging ik nog eens oc'en, maar toen wilde hij niet verder dan 160/410Mhz. Waarschijnlijk stof tussen de koelribben! ;)

Welke GeForce heb je? Die van mij is een Asus V6800 Pure 32MB.

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 15:10 schreef F.U.B.A.R het volgende:

[..]

Hehe, ik weet het. Jammer dat mijn Windows te verneukt is om 3DMark te draaien. Laatst ging ik nog eens oc'en, maar toen wilde hij niet verder dan 160/410Mhz. Waarschijnlijk stof tussen de koelribben! ;)

Welke GeForce heb je? Die van mij is een Asus V6800 Pure 32MB.
Hercules Geforce DDR-DVI 32mb DDR

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Je kan natuurlijk ook ff mailen naar die lui van abit en dan zeggen dat je chipset koeler naar de klote is gegaan. Oké tis niet helemaal eerlijk >:) en al helemaal niet als je geen abit hebt zoals mij maar een msi K7T Turbo ze sturen um wel voor je op. En je raad het nooit...
hij past perfect op de videokaart. ;) en kost helemaal niks

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• F.U.B.A.R
Op zondag 24 juni 2001 23:57 schreef Reind het volgende:
Je kan natuurlijk ook ff mailen naar die lui van abit en dan zeggen dat je chipset koeler naar de klote is gegaan. Oké tis niet helemaal eerlijk >:) en al helemaal niet als je geen abit hebt zoals mij maar een msi K7T Turbo ze sturen um wel voor je op. En je raad het nooit...
Foei! Schaam je! >:)

Zegt * F.U.B.A.R die al zijn derde Abit onder garantie heeft teruggestuurd!

• cs
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

cs

Wat voor lijm gebruik je voor die cooler????
:?

Verwijderd

Jezus hee, mijn geforce 2 zijn geheugen loopt langzamer!!
410 mhz... hoe kreeg je die ddr gf zo hoog?
alleen door koeling :?
Dan moek ook maar es heatsinks op het geheugen zetten

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 23:57 schreef Reind het volgende:
Ik heb gemailt naar support@motherboards.com :

Hi,

I buyed an Abit mainboard 2 weeks ago, this morning i had to place an extra harddisk in my pc, all went fine, i left the pc open and then i saw 1 of the coolers was not spinning!
I found it to be the chipset cooler :(
Can abit send a new cooler to me?

Thanks in advance,

Jasper Jongepier
Nazareth 31
4431 AR
's-Gravenpolder
Netherlands

>:)

Verwijderd

Koop gewoon een blue orb die zijn super
(vind ik)B-)

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Je krijgt um echt opgestuurd en ik had gemaild via abit nederland en ik had binnen 2 dagen andwoord en binnen een week de cooler in huis

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 12:32 schreef SickBastard het volgende:

I buyed an Abit mainboard 2 weeks ago
Het is I bought an Abit mainbord 2 weeks ago.

Zelf heb ik een aantal maanden geleden ook Abit gemaild, en ik heb netjes een nieuwe gekregen. Voor mij was de rede dat hij ontiegelijk veel herrie maakte. De nieuwe was een tijdje stil, maar maakt nu weer een kolere herrie. :(

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
uhm... Hoe kan je het beste je oude cooler eraf halen?? En dan de nieuwe.. hoe het beste weer vast maken?

Alleen wat koelprut eronder zal de koeler toch niet op zijn plaats houden??

Linda

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:13

ChUcKiE

Dus........

gewoon Zalman videokaart koeler met extra ventilator erop, dan hebbie pas zwaar goede koeling!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 11:25 schreef LindaVanKessel het volgende:
uhm... Hoe kan je het beste je oude cooler eraf halen?? En dan de nieuwe.. hoe het beste weer vast maken?

Linda
Ik neem aan dat je het over de chipset fan van de KT7 hebt?

Het heatsinkje wordt d.m.v 2 plastic palletjes door je mainbord op de northbridge geklemt. Het fannetje is weer met 4 schroefjes op de heatsink vastgezet.

Wil je dus alleen het fannetje vervangen, dan kun je gewoon oude fan losschroeven nieuw erop en weer vastschroeven. As simple as that :)

Vervangen met heatsink is een kwestie van met een tangetje de palletje verbuigen, zodat je het heatsinkje ook los kunt halen.

Tsja en als je hem gaat vervangen voor een compleet ander model, dan kun hem denk ik het beste vastlijmen met Artic silver Thermal epoxy.

• Verwijderd
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 15:39 schreef bastard het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het over de chipset fan van de KT7 hebt?

Het heatsinkje wordt d.m.v 2 plastic palletjes door je mainbord op de northbridge geklemt. Het fannetje is weer met 4 schroefjes op de heatsink vastgezet.

Wil je dus alleen het fannetje vervangen, dan kun je gewoon oude fan losschroeven nieuw erop en weer vastschroeven. As simple as that :)

Vervangen met heatsink is een kwestie van met een tangetje de palletje verbuigen, zodat je het heatsinkje ook los kunt halen.

Tsja en als je hem gaat vervangen voor een compleet ander model, dan kun hem denk ik het beste vastlijmen met Artic silver Thermal epoxy.
nou nee, ik bedoel gewoon bij een grafische kaart waar al een COOLER op zit. Als ik die wil vervangen door een BLEU ORB..

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op zondag 24 juni 2001 09:52 schreef Dr.Q het volgende:
ik heb mijn gf3 gepakt, oude sink eraf.
nieuwe sink van gigantische p-II sink gezaagd. gaten geboord in sink... M3 bouten door pcb heen gejast (door de daarvoor geschikte gaatjes) en vastschroeven die hap.
kan ook verkeerd gaan, let HEEL goed op wat er om je schroefgat zit, zo sneuvelde er bij mij een SMD'tje, die ik weer terug moest solderen op die gf3. (major stress indeed).
maarrr... het vervelende is dat ik helemaal geen winst behaald heb t.o.v. de oude sink.
dát kan dus óók. (ik bedoel dus dat bij mij 3dmark gewoon op dezelfde clock vast blijft lopen als eerst, kan geen mhz hoger...)
ik wil plaatjes zien >:)

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 16:00 schreef LindaVanKessel het volgende:

[..]

nou nee, ik bedoel gewoon bij een grafische kaart waar al een COOLER op zit. Als ik die wil vervangen door een BLEU ORB..
Dat hangt er vanaf welke vid.kaart je hebt.
Maar het handigst blijft lijmen met Thermal Epoxy. Zo heb ik ook een BlueOrb op mijn Geforcekaart gezet. :)

• Verwijderd
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 16:09 schreef bastard het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf welke vid.kaart je hebt.
Maar het handigst blijft lijmen met Thermal Epoxy. Zo heb ik ook een BlueOrb op mijn Geforcekaart gezet. :)
Nou het gaat om een Elsa ERAZER III Pro .. die krijg ik nou max.op @165/195..wil proberen hem toch nog hoger te clocken :P

• Apestaartje
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Had op mijn Hercules GFMX2-DDV een Pentium-2 koeler-fannetje gezet,vastgemaakt met kleine ty-rapjes.. (8>

Maar het leek wel of de video-kaart hierdoor juist minder stabiel werd. :?

Heb de boel er maar weer afgesloopt, en gewoon op 206/206 gezet. ;(

GRTZ!

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heeeej hallo!
Dit topic is verplaatst naar [url="/listtopics.php/8"]Videoplanken & Beeldkanonnen[/url] ;)

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11
Op dinsdag 26 juni 2001 11:25 schreef LindaVanKessel het volgende:

Linda
Er is speciale warmtegeleidende lijm te koop (zie pricewatch.. hoewel ik daar zo snel alleen de Arctic Silver Thermal Adhesive zag staan.. heel goed maar ook heel duur!! - tip: Kijk eens bij conrad o.i.d.!)

Verwijderd

Met wat voor lijm kunde een klein fan op een heatsink plaatsen,waar oorspronkelijk geen opzat?

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 19:32:
Met wat voor lijm kunde een klein fan op een heatsink plaatsen,waar oorspronkelijk geen opzat?
Dit is een bit oud topic om omhoog te schoppen voor een vraag waarop je t antwoord wel zelf kan vinden :) (plus in de post boven de jouwe staat een antwoord :))

En "just life your live" ? Andersom, denk ik :)

[ Voor 3% gewijzigd door Okyah op 19-01-2003 19:38 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wel erg oud topic, en idd kan je dit zo zelf vinden met een beetje zoeken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.