Met de auto naar Cannes Frankrijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-03 23:43
Hoi allemaal. Ik ben van plan om de 1e week van mei naar Cannes te gaan rijden met mijn gezin. Ik wil snachts gaan rijden zodat ik aankom met de hotel incheck tijd (12 uur). Is het een beetje te doen om snachts te rijden? Kan ik ergens file verwachten. Ik wil de ochtend van dinsdag 3 mei vertrekken.

En is Cannes wel een stad om met 2 kleine kinderen (1 en 3 jaar) naar toe te gaan? Misschien wil ik 1 a 2 daagjes richting Nice of Monaco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 15:22

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Google maps heeft een hele mooie optie om de te verwachten reistijd te zien. Als je een routebeschrijving aanvraagt (locatie opzoeken, klikken op 'routebeschrijving' en dan aangeven op welk tijdstip je wilt vertrekken of aankomen) dan kun je zo zien hoe lang je ongeveer onderweg zult zijn zonder pauzes.

Voor zover ik weet is Cannes best kindvriendelijk, maar verwacht alleen niet dat er overal speeltuintjes oid zijn in een stad :P .

Grillmeister

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:50
Heb je ooit zover gereden? Ooit 's nachts gereden? Hoeveel chauffeurs heb je?

Ik heb het wel gedaan (met 2 rijders) naar de wintersport in Oostenrijk, maar het is eigenlijk gekkenwerk. Jouw afstand is ook nog eens veel groter en je hebt twee kinderen.

Sinds we kinderen hebben rijden we een flink stuk en pakken dan een hotelletje. Veel relaxter en veiliger.

Google maps kun je instellen op datum-tijdstip van aankomst of vertrek trouwens. Die geeft 12-14u reistijd aan. Voeg daar nog stops aan toe en je moet 's avonds al vertrekken. en met wat pech schrapen ze je dan ergens in noord Frankrijk van de vangrail. Ik heb in Belgie de gecrashte NL auto's wel gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 23:03

Exigence

dnkroz

Weet niet precies waar je woont in Nederland, maar reken er op dat je vanuit het midden van het land toch zo'n 15 uur onderweg bent (~1400 km) (als je op normaal tempo rijdt en zo nu en dan heel even stopt voor een hapje, drankje en tanken). Dan zul je al midden op de avond van de vorige dat moeten vertrekken.

Ik weet niet of er nog iemand met een rijbewijs meegaat, maar wissel het rijden af indien mogelijk. Zorg voor voldoende rust de dagen ervoor, en luister naar je lichaam. Neem anders op een kilometer of 800-900 een hotel. Alles afhankelijk van je ervaring.

Mijn enige ervaring met die regio (Menton, Monaco, Cannes, Nice etc.) is in hoogzomer. Dan is het er stervensdruk (zowel in de steden als op de wegen er tussen) en erg heet. Over de 1e week van mei kan ik niets vertellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Exigence op 20-04-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Rukapul schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:27:

Ik heb het wel eens gedaan (met 2 rijders) naar de wintersport in Oostenrijk, maar het is eigenlijk gekkenwerk. Jou afstand is ook nog eens veel groter en je hebt twee kinderen.

Sinds we kinderen hebben rijden we een flink stuk en pakken dan een hotelletje. Veel relaxter en veiliger.

Google maps kun je instellen op datum-tijdstip van aankomst of vertrek trouwens. Die geeft 12-14u reistijd aan. Voeg daar nog stops aan toe en je moet 's avonds al vertrekken. en met wat pech schrapen ze je dan ergens in noord Frankrijk van de vangrail. Ik heb in Belgie de gecrashte NL auto's wel gezien.
't Is natuurlijk ook maar net wat je gewend bent en waar je vandaan komt (vanaf mij thuis is het bijvoorbeeld 11-13 uur rijden, scheelt alweer een uur). Daarnaast is de ene auto ook meer geschikt dan de andere. Maar meer details is op zich wel handig dan natuurlijk. Zelf rijd ik met gemak in zo'n beetje iedere auto 10 uur aan een stuk (met gepaste pauzes tussendoor natuurlijk) en ik heb dan nooit het idee dat ik de laatste kilometers ook maar iets onveiliger rijdt dan de eerste :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-06 20:18
maar 12-15 uur rijden met 2 kleine kinderen, gaat wel een uitdaging worden. Ik zou het je niet aanraden, en in 2 dagen te rijden. Ik spreek uit eigen ervaring (2 kids, 4 en 2 jaar)

Niet alleen omdat je met 12-15 uur rijden zelf aardig "op" bent. 2 kleine kinderen kunnen je ook "slopen" , zo lang op de achterbank.

Daarbij zal de kleine van 1 nog in een maxi-cosi zitten? Advies is om de deze niet langer als 2 tot 2 1/2 uur aan 1 stuk erin te laten zitten. Dus 12 uur rijden is 5 a 6 keer stoppen, minimaal. Dat moet je er nog bijrekenen.

Als je als volwassenen wat "getraind" bent om veel te rijden is het wel te doen, maar je kinderen denken daar anders over.

[ Voor 14% gewijzigd door _Chris_ op 20-04-2016 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:14
Ik heb een aantal keer vanaf Italië en Spanje teruggereden (heen altijd in 2x) en ik moet zeggen dat je zeker aan het einde van de middag best vermoeid begint te raken. Als je 2 kinderen achterin hebt zou ik lekker op tijd vertrekken en eind van de middag ergens overnachten. Zeker als zon begint op te komen raak je gewoon erg vermoeid en kan je indutten, als de rest ligt te slapen dan zijn de rapen gaar. Ik zou zeggen betaal 90 euro voor een leuk hotel, als je je auto ergens in de vangrail parkeert ben je veel verder van huis.

Edit: en wat de rest ook aangeeft, je kinderen kun je ook niet non stop achterin laten zitten. Een stukje lopen, plassen etc. is er ook nog bij he?

[ Voor 12% gewijzigd door Electromonkey op 20-04-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Ik ben vorige maand nog van Amsterdam naar Geneve gereden, en dan rij je een groot deel van de route die jij ook zal rijden naar Cannes. Ik reed gewoon overdag, en om eerlijk te zijn vond ik het echt een verademing om te rijden daar. Veel rustiger dan de Randstad, gewoon continu 130 kunnen rijden, geen wegwerkzaamheden, noem het maar op. De stukken tussen de grote steden kan je gewoon op de cruise control doen, dus dan rij je soms 2 uur op de CC. Verder ben ik 1x gestopt onderweg, we houden van doorrijden zegmaar :+ al met al was het 10 uur rijden ongeveer.

Ik had alleen geen kids mee, dus geen idee hoe die het gaan vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 20-04-2016 09:44 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 221425

,

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
Ik kom uit midden brabant. Google maps geeft +- 11 a 12 uur aan. Ik heb een audi a3 sportback. Als ik rond incheck tijd aan wil komen zal ik om 12 uur snachts moeten vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
_Chris_ schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:36:
Niet alleen omdat je met 12-15 uur rijden zelf aardig "op" bent. 2 kleine kinderen kunnen je ook "slopen" , zo lang op de achterbank.
Ik ben gezegend met kinderen die prima slapen in de auto :P
Daarbij zal de kleine van 1 nog in een maxi-cosi zitten? Advies is om de deze niet langer als 2 tot 2 1/2 uur aan 1 stuk erin te laten zitten. Dus 12 uur rijden is 5 a 6 keer stoppen, minimaal. Dat moet je er nog bijrekenen.
Dat advies slaat vooral op het niet regelmatig te doen. Incidenteel kan het niet zoveel kwaad bij een kind wat verder gezond is. Zelfs de sites die met de waarschuwing komen zetten dat er veelal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
adesign schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:34:
Ik kom uit midden brabant. Google maps geeft +- 11 a 12 uur aan. Ik heb een audi a3 sportback. Als ik rond incheck tijd aan wil komen zal ik om 12 uur snachts moeten vertrekken.
Nee.

Je zult aan een stop al een uur kwijt zijn. En je zult ook in Frankrijk toch ook mogelijk iets als ochtendspits hebben.

Waarom die focus op de inchecktijd? Je rijd jezelf helemaal naar de galemiezen voor wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
Rukapul schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:38:
[...]

Nee.

Je zult aan een stop al een uur kwijt zijn. En je zult ook in Frankrijk toch ook mogelijk iets als ochtendspits hebben.

Waarom die focus op de inchecktijd? Je rijd jezelf helemaal naar de galemiezen voor wat?
Ik wil niet voor de incheck tijd aankomen, want ik moet mijn tijd dan ergens doorbrengen in de ochtend. Dan ben je moe en wil je even douchen of slapen. Als je later aankomt, ben je de eerste dag al kwijt en heb je niks gedaan. Ook betaal je dan voor de 1e nacht hotel terwijl je de eerste dag niets hebt gedaan. Ik houd van gelijk knallen en genieten. Eventueel met een klein opfris/slaap momentje in het hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
RoofTurkey schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:33:
[...]

'... ik heb dan nooit het idee dat ik de laatste kilometers ook maar iets onveiliger rijdt dan de eerste :) .
Dat idee heb jij misschien niet nee |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaise
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 11:18
Zorg dat je niet rond de spits bij de grote steden ben (Nancy, Dijon, Lyon enz.)

En heb je zelf plezier in het rijden? Dat scheelt een hoop. Als je rijden niks aan vind is het een pokke eind..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-06 22:11
Heb je eerder met 2 kleine kinderen zo'n afstand gereden? Ik gok dat als je om 12 uur aankomt je helemaal gesloopt bent en sowieso niets meer aan je dag hebt. Is een dag eerder vertrekken geen optie? Dan kom je een stuk uitgeruster aan.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:19

Detmer

Professioneel prutser

Vergeet ook niet om je rust te nemen de dag van te voren. Als je er al een drukke dag op hebt zitten en 's avonds gaat rijden kan het je goed slopen.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

scrappy.doo schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:46:
[...]

Dat idee heb jij misschien niet nee |:(
De veiligheidssystemen van de auto waren het met mij eens :+ .

Gezien de TS een A3 rijdt neem ik aan dat deze wel is uitgerust met anti-vermoeidheid hulpsystemen? Zo ja, dan is het sowieso geen probleem. Hooguit zal er een beetje verveling optreden en/of krijg je wat klachten van het lange zitten, maar dit alles is naar mijn ervaring zo weer goed als je even lekker op het terrasje gaat zitten op plaats van bestemming :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
adesign schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:42:
[...]

Ik wil niet voor de incheck tijd aankomen, want ik moet mijn tijd dan ergens doorbrengen in de ochtend. Dan ben je moe en wil je even douchen of slapen. Als je later aankomt, ben je de eerste dag al kwijt en heb je niks gedaan. Ook betaal je dan voor de 1e nacht hotel terwijl je de eerste dag niets hebt gedaan. Ik houd van gelijk knallen en genieten. Eventueel met een klein opfris/slaap momentje in het hotel.
Echt een Nederlander dus :+

Wellicht dat je toch antwoord kan geven op de eerder gestelde vragen:
Rukapul schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:27:
Houd er trouwens rekening mee dat Google maps wat optimistisch lijkt. Ik zie een gemiddelde snelheid van >100km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 20:51
Ik kom zelf uit Amersfoort. Ik zorg er meestal voor dat ik rond een uurtje of 7:00 nog even bij de shell in Hazeldonk nog even stop. Even volgooien een bakkie koffie en dan verder. Dan ben je voorbij de drukte voordat de spitst begint in België. Dan lekker doorrijden en kijken wanneer je weer een stop wil inlassen. Meestal om de paar uur even stoppen, wandelen met de kleine en een peukkie en een bakkie. Hierdoor ben ik rond 15:00/15:30 langs Lyon. Dus daar ook de avondspits weer gemeden. Dan kun je lekker ontspannen over de Autoroute. Je kan altijd de pech hebben dat er wat gebeurd.

Als ik je nog een tip mag geven, ga even langs de ANWB als je de autoroute wil volgen. Ik heb zo'n kastje gekocht en dat scheelt een hoop frustratie bij de tolpoorten. Je kunt de linker banen pakken en zo doorrijden.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:56
Afstand is behoorlijk. Voor iedereen verschillend of je het wel of niet aan kan. Ikzelf heb er weinig problemen mee. Vaker dat soort afstanden gereden, maar wel met een zekerheid dat als het niet meer gaat dan rijdt de vrouw verder. Zodra je dat signaal merkt dat je moe aan het worden bent, dan ben je vaak al over een grens heen.

Met kids zijn de pauze's langer dan zonder kids. Even tanken, wc, drankje op zo'n rit is vaak onvoldoende. De kids zou ik langer rust geven tijdens zo'n rit, even laten spelen in een speeltuintje (In Frankrijk zijn de grotere parkeerplaatsen langs de snelweg prima voorzien van dit soort voorzieningen) of even ergens rustig eten.

Mijn oudste slaapt nogal graag in de auto. Toen hij nog alleen was naar Zuid Frankrijk wezen karren zonder problemen. Maar goed door zijn slaap gedrag en het vrolijk naar buiten kijken als ie wel wakker was, geen punt. De jongste (nu 2 jaar oud/jong) accepteert de auto sinds 2 maanden pas, voorheen na 10 a 15 minuten werd het al gillen. Slapen in de auto doet ze maar vrij weinig. Dan wordt zo'n rit al een andere situatie.

De regio in het hoogseizoen: heet, druk en dan minder geschikt voor kids. In mei geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

[...]

Rustig rijden en alvast van de omgeving genieten + lekker eten en goed uitrusten in je hotel kan toch ook gewoon vakantie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:53

Nakebod

Nope.

adesign schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:34:
Dus, je stapt in de auto en stopt tussendoor niet? Niet eens even tanken? Pauze?
Klink mij als een heel slecht plan. Om de 2-3 uur pauze houden van minstens een half uur lijkt mij geen overbodige luxe, ook als je niet de enige chauffeur bent.

Serieus, vertrek een (half) dagje eerder, pak een hotel in de buurt van Dijon, kom daar ergens na 20:00 aan ofzo, sta smorgens lekker rustig op, en rij die laatste 600 kilometer ontspannen en uitgerust.

Editje: En daarbij komt ook nog dat je dag/nacht ritme niet naar de klote gaat. Ervan uitgaande dat je nu ook "gewoon" snachts slaapt en overdag leeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Nakebod op 20-04-2016 11:09 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:34

Standeman

Prutser 1e klasse

Anoniem: 221425 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:08:
Vorig jaar in de mei ben ik vanuit Zeeland naar Marseille gereden. Toen was onze dochter net 1 jaar geworden.
Wij hebben er bewust voor gekozen om overdag te rijden. Om 05.30 vertrokken en echt een heerlijke reis gehad. Om de twee uur stoppen, even een rondje lopen, wat eten, drinken... Gewoon fijn. Dochterlief lag heerlijk in d'r stoeltje naar buiten te kijken/ te slapen.
's Nachts zou ik echt nooit doen. Je bent helemaal kapot als je aankomt. Maar goed, dat is mijn visie.

Mijn insteek is altijd: De vakantie begint als je wegrijdt.
Dit ^^

Met mijn ouders pakte we nog wel eens de N-wegen en stapte we uit bij een dorpje om bijv. op een terrasje te lunchen of een kasteel te bekijken. We konden makkelijk de de hele dag over 400km doen. Ik vind het geweldig om met mooi weer door de heuvels en bergen te rijden, veel leuker dan alleen jakkeren op de snelweg.

Vakantie begint zodra de deur van je huis dicht trekt.. (of op zijn laatst als je de grens met België passeert :P )

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 20-04-2016 11:13 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

En na een nacht doortrekken ben je je eerste dag ook niet kwijt? :o

Je hebt nog geen antwoord gegeven op de belangrijkste vraag hier:
Als je dit soort afstand vaker reed zou je dit topic ws niet geopend hebben :z

Ervaring maakt echt uit. Als je niet gewend bent langer dan pakweg uurtje te rijden (normaal woon-werk) word je snel moe op een langere rit. En 1300km is een erg lange rit om in je eentje te doen. Kan zeker, maar het hakt er hard in, zeker als je ook nog je dag/nachtschema ervoor omgooit.

Even een anekdote: ben paar jaar terug naar huwelijk van vrienden in Pula, Kroatie geweest. Met z'n drieen in de auto. 's Nachts, want lang weekend en zo min mogelijk vrij willen nemen. Alledrie geruime tijd rijbewijs. Ik reed regelmatig stukken van 2 uur en af en toe langer (incl nachtritten naar wintersport in AT). Een van de andere twee had rijbewijs maar reed eigenlijk nooit, de ander reed korte stukjes en af en toe met vrienden overdag lange ritten (o.a. naar dezelfde lui in Pula).

Had makkelijk moeten gaan? Nee :X

De ene vriend met rijbewijs maar geen auto reed voorbeeldig, maar werd steeds na 45min zodanig moe van de inspanning van het rijden dat hij over moest dragen. Netto had je er weinig aan. En die ander, van wie ik verwacht had dat hij juist het best zou trekken, reed eigenlijk nooit 's nachts, werd zodanig nerveus dat hij iedere keer dat hij een tegenligger zag (wat op de Autobahn nogal eens gebeurt) op de rem ging staan en uiteindelijk bijna een ongeluk veroorzaakte door zich bij sneeuw in de Alpen op te laten jagen door vrachtwagens die sneller reden dan hij durfde en vervolgens op 90km/u en flinke sneeuwlaag een afrit in dook, zo'n typische korte Duitse. We kwamen 20cm voor vangrail tot stilstand. Heb hem ter plekke achterin gegooid en verbood hem nog achter mijn stuur te kruipen. Uiteindelijk reed ik van de 3300km dat lang weekend wegeteld 2900km zelf. Oh, en was op heenweg zo moe dat ik als zombie richting pre-party ging, daar na paar biertjes knockout ging en richting bed gesleept moest worden. Wil niet denken hoe ik met kleine kinderen omgegaan zou zijn onder dat soort omstandigheden :X - en dat ging goed omdat ik dus wel lange nachtritten gedaan had en trok. Stel die andere twee waren zonder mij op pad gegaan, dan zouden ze ws nooit dezelfde nacht nog Pula bereikt hebben :o

TLDR: geen lange nachtritten doen als je nooit lange ritten rijdt. Altijd zorgen dat je iemand erbij hebt die dat eerder heeft gedaan en het aankan.

Ik heb een schurfthekel aan nachten rijdend doortrekken (maar kan het dus wel), met mijn twee kleine kinderen zou ik deze rit zoals vele anderen in tweeen knippen, eerst naar ergens ter hoogte van Nancy of Dijon, daar dagje rondhangen en dan dag erop verder naar de Cote d'Azur. Hotelkosten zijn irrelevant - of je nu een nacht bij Dijon of een nacht in Cannes betaalt, dat ontloopt elkaar niets. En misschien meer dan een nacht: ik zou de stop onderdeel maken van de vakantie, iets leuks doen ter plekke etc, en allicht op terugweg andere route nemen.
Mbt overdag/'s nachts rijden: zoals gezegd, geen fan van hele nacht doortrekken, maar hele dag met kinderen opgesloten zitten en dan op moment dat jij uitgeput bent twee stuiterende koters hebben is ook niet alles. Tussenvorm zou zijn om voor zonsopgang te gaan rijden en dan door te rijden tot eind ochtend, begin middag. Dan ben je voor het zwaarste stuk (als het donker is) het meest fris en ben je voor de ochtendspits voorbij filegevaar, maar heb je 's middags nog tijd om de kinderen zich lekker in speeltuinen uit te laten putten en op tijd en goed naar bed te laten gaan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:05

Wokschotel

Op 6 wielen

Gewoon in 2 dagen rijden.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
2 chauffeurs. Mijn vrouw en ik. Verder kan ik dit ritje denk ik wel hebben. Ik ben wel eens naar zuid spanje gereden. Maar ging dan 3 weken op vakantie. Ook met kinderen. Toen stopte ik wel regelmatig om te tanken/eten/toilet/hotel. Nu was ik van plan om in een keer door te karren en alleen te stoppen om te tanken/toilet/eten. Geen hotel overnachting dus.

[ Voor 5% gewijzigd door adesign op 20-04-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Er zijn gewoon erg veel variabelen waar je rekening mee moet houden, maar belangrijkste is dat je een backup plan hebt. Zorg dat je alvast wat hotels onderweg weet te vinden mocht het onderweg toch tegen zitten.

Zelf zat ik twee jaar geleden in een vergelijkbare situatie maar uiteindelijk hebben we toen lekker simpel het vliegtuig gepakt naar de Costa Brava.

[ Voor 26% gewijzigd door Deveon op 20-04-2016 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-06 20:37
adesign schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:55:
2 chauffeurs. Mijn vrouw en ik. Verder kan ik dit ritje denk ik wel hebben. Ik ben wel eens naar zuid spanje gereden. Maar ging dan 3 weken op vakantie. Ook met kinderen. Toen stopte ik wel regelmatig om te tanken/eten/toilet/hotel. Nu was ik van plan om in een keer door te karren en alleen te stoppen om te tanken/toilet/eten. Geen hotel overnachting dus.
Je bent niet de eerste die het doet.
Zeker met een fijne auto ben je er zo.

Maar je moet wel genoeg pauzes houden.

Begin de nacht ga voorbij Dijon 6-7 uur rijden, met 2 kleine tussenstops. 5-10 minuten.
Ga daar ergens langs de snelweg even een tijdje uit de auto. 30 minuten +- (ontbijten)

Als je vrouw beetje snachts heeft kunnen slapen, en fit is laat je vrouw 2/3 uur rijden. Probeer jij te slapen.

Stop 30 minuten en rij jij laatste stuk.

Met de nodige tussenstops.

Zo zal ik het doen als we met zijn 2en waren, maar die kinderen kan ik niet inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn instelling is altijd: de vakantie begint zodra ik de motor thuis start. Kijk er ook op die manier aan, want vakantiedag 1 is op deze manier kapot, hoe vroeg of laat je ook aankomt. Ik zou een overnachting boeken ergens op 2/3e van de route, zodat je de volgende dag rustig kunt ontbijten en door kunt rijden naar Cannes.

Als je de hele dag doorrijdt ben je echt op als je aankomt. Wat verwacht je vervolgens van je eerste vakantiedag? Het enige wat je zo bereikt is dat je maximaal kunt genieten van het bed op je hotelkamer :+ En reken maar dat je kinderen vervelend zijn na zo'n lange tijd in de auto. Hopelijk kunnen ze slapen tijdens het rijden en worden ze niet wagenziek, maar als je er een paar kotsmomenten bij hebt kun je die 100km/u gemiddeld wel vergeten ;)

Dus wees realistisch: het kan absoluut in 1 dag (nacht), maar doe het s.v.p. niet omdat je dan meer aan je eerste vakantiedag hebt, want dan houd je jezelf voor de gek :) (hieronder zullen wel weer mensen reageren dat ze na 12+ uur autorijden helemaal uitgerust uitstappen, maar dat geloof ik niet :Y)).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Als je dit zelf niet uit kan vinden adviseer ik je niet te gaan. Het schijnt dat ze er zelfs een andere taal spreken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:45
Zonder kinderen zou dit nog te doen zijn als je hoofdzakelijk overdag rijdt. Maar als je het niet gewoon bent om een nacht door te trekken in de auto, dan is dit echt niet verstandig.

Mijn ervaring is dat het met jonge kinderen toch een stuk minder gemakkelijk gaat van zodra ze wakker worden. Ze gaan waarschijnlijk heel de nacht slapen, maar als de ochtend eraan komt zal je kleine(1j) melk nodig hebben, pamper verversen etc. Hiervoor ben je ook wel wat tijd kwijt. Je kan dit natuurlijk proberen te combineren met je pauzes.

Uiteraard ga je niets meer aan je dag hebben als je alleen heel de nacht doorrijdt. Eigenlijk is dit gewoon een slecht idee ;-)

Hoe ik het zou doen:
  • s'avonds rond 18u vertrekken en een hotel zoeken dat ongeveer in de helft ligt en waar je s'avonds laat kan inchecken(rond 00:00). Zo zijn je kleintjes maar een 2uur wakker van de rit wat toch ook scheelt.
  • Volgende dag uitslapen, wat leuks doen en dan opnieuw vertrekken rond de tijd je jongste zijn middagdut doet.
Dit gaat denk ik iets relaxer zijn. Je bent meer tijd kwijt maar geen fysiek wrak de eerste dagen.

[ Voor 17% gewijzigd door FragileM64 op 20-04-2016 12:48 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-06 18:56
Nakebod schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:08:
[...]

Serieus, vertrek een (half) dagje eerder, pak een hotel in de buurt van Dijon, kom daar ergens na 20:00 aan ofzo, sta smorgens lekker rustig op, en rij die laatste 600 kilometer ontspannen en uitgerust.
Zo doen wij het hier. Wij gaan regelmatig van omgeving Amsterdam naar omgeving Nice. Vertrek s'ochtends na de files en komen dan aan in de middag in Dijon. Aanrader met kinderen: Novotel (Dijon Sud, Massanay-La-Cote). Goed bereikbaar, afgesloten parkeerplaats,grote kamers, kinderbedjes aanwezig, zwembad, speeltuin en ander kinderspeelspul. De volgende dag eigenlijk dezelfde planning. Terugweg net zo. Allemaal heerlijk relaxed en ontspannen. 15 uur rijden lijkt mij echt helemaal niks met kinderen achterin: eentje zal maar eens een "slechte" dag hebben... En daar zit je dan met al 10 uur rijden achter de rug, een huilend kind achterin, en je bent net bij Lyon...
Koop inderdaad wel even zo'n peagepasje: scheelt niet alleen heen en terug tijd, moeite en ergernis, maar als je rond Cannes ergens heen gaat is via de A8 veelal verreweg het snelst/makkelijkst, en de tolpoortjesdichtheid is daar zo ongeveer de hoogste van heel Frankrijk :)

[ Voor 12% gewijzigd door Carnoustie op 20-04-2016 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

FragileM64 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:41:
[...]

Zonder kinderen zou dit nog te doen zijn als je hoofdzakelijk overdag rijdt. Maar als je het niet gewoon bent om een nacht door te trekken in de auto, dan is dit echt niet verstandig.

Mijn ervaring is dat het met jonge kinderen toch een stuk minder gemakkelijk gaat van zodra ze wakker worden. Ze gaan waarschijnlijk heel de nacht slapen, maar als de ochtend eraan komt zal je kleine(1j) melk nodig hebben, pamper verversen etc. Hiervoor ben je ook wel wat tijd kwijt. Je kan dit natuurlijk proberen te combineren met je pauzes.
Wel nee, na wat gewenning gaat dat prima, vraagt wel een stel ouders die consequent zijn en geduld hebben.

Mijn broer en ik waren respectievelijk 3 en 6 maanden toen we voor het eerst met auto & caravan naar midden Italië gingen.

En nee eind jaren 80/begin 90 had men nog geen airco.
[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 06:30
Wat doe je op de dag van vertrek? Werken of 'uitslapen'? Als je gaat werken ben je gek 8)7 en in het geval van 'uitslapen' zou ik dat idee schrappen en eerder vertrekken zodat je om 22.00 een tussenstop kan maken bij een wazig Frans hotel. Het is vakantie, niet de 24 uur van Le Mans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
jadjong schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:01:
Wat doe je op de dag van vertrek? Werken of 'uitslapen'? Als je gaat werken ben je gek 8)7 en in het geval van 'uitslapen' zou ik dat idee schrappen en eerder vertrekken zodat je om 22.00 een tussenstop kan maken bij een wazig Frans hotel. Het is vakantie, niet de 24 uur van Le Mans.
Nee ik ben vrij die maandag. Maar door prive omstandigheden kan ik pas dinsdag vertrekken. Dus ik wil die maandag lekker vroeg naar bed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 12:33
Wat een leuke dag voor een kind van 1 en 3 jaar om aan 1 stuk door 11-14 uur lang in een auto te zitten... mijn ouders stopte iedere 2 uurtjes en gingen we wat eten/drinken/Spelen en dan halverwege een ander hotel waar we dan fatsoenlijk avond eten hadden en konden slapen om de volgende ochtend weer fris verder konden.

En je gaat een vakantie plannen voordat je informeert of er wel iets voor kinderen te doen is? Jij wilt dus gewoon op vakantie en de kinderen zijn bijzaak, kan je ze beter bij oma en opa afgeven voor een week. Maar goed moet iedereen zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
adesign schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:19:
[...]

Nee ik ben vrij die maandag. Maar door prive omstandigheden kan ik pas dinsdag vertrekken. Dus ik wil die maandag lekker vroeg naar bed.
Als je dinsdag om 12.00 aan wilt komen moet je maandag al om 22.00 de deur uit met het meest strakke schema. Kinderen geloof ik wel, als ze kunnen slapen in de auto heb je er geen last van, maar jij en je vrouw moeten effectief een nachtje doorhalen. Afgezien van de veiligheid (DLD en FR hebben niet zulke mooie snelwegen met overal lampjes) lijkt mij de jetlag niet zo'n mooi begin van de vakantie, voornamelijk omdat twee personen er wel last van hebben en de andere twee helemaal niet. ;)
Als ik een nachtje oversla duurt het 2-3 dagen voordat ik er weer helemaal overheen ben, dat is in jouw geval vrijdag :P

[ Voor 5% gewijzigd door jadjong op 20-04-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Gek dat het openbaar vervoer maar een keer wordt genoemd. Ga gewoon lekker met het OV: Vanaf Schiphol vliegen voldoende vliegtuigen.

En huur ter plekke een Ford Mustang, Dodge Charger of BMW 6 cabrio ofzoiets. Dan is de auto ook nog eens een leuk vervoermiddel in plaats van je default vervoermiddel. Zo'n auto maakt je vakantie echt heel gaaf.

Een ander voordeel van het OV is dat er vaak WiFi aan boord is. Dat houdt de kinderen weer bezig als ze twee uur moeten stilzitten. Met sommige MiFi devices kun je zelfs het vliegtuig WiFi tetheren zodat je maar een keer hoeft te betalen voor al je WiFi devices.

[ Voor 27% gewijzigd door Trommelrem op 20-04-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb de afgelopen jaren bijna elk jaar wel een keer zo'n ritje naar Zuid-Frankrijk gemaakt. Met 2 chauffeurs gaat dat prima in 1 dag ('s ochtends 6:00 uur weg, 's avonds rond 20:00 aankomst met korte pauzes tussendoor). Als je alleen rijdt zou ik wel even nadenken. Vooral als je de route nooit eerder hebt gereden en dus extra moet opletten.

Wat we vorig jaar hebben gedaan is 's avonds na het werk nog doorrijden naar Noord-Frankrijk (bijv. Metz). Daar voor 3 tientjes een Formule 1 of Premiere Classe hotel oid nemen langs de snelweg en dan de volgende dag vroeg weer door. Dan ben je ook tegen het eind van de middag wel op je bestemming. Wij komen dan ook nog uit Groningen. Als je zuidelijker in het land woont kun je nog een stuk verder de eerste dag.

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 20-04-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 12:13
[...]Ook betaal je dan voor de 1e nacht hotel terwijl je de eerste dag niets hebt gedaan. Ik houd van gelijk knallen en genieten.
Sorry, maar dit kosten argument begrijp ik niet goed. Kies voor veiligheid, een ongeluk kost je uiteindelijk meer. Bezuinig niet door te denken vanuit je portemonnee, maar gebruik je gezonde boeren verstand en alles wat je dierbaar is om te kiezen voor het in één nacht doorrijden of een relaxte en veilige 2-daagse trip. Ik vind het feit dat je hier een topic over opent al veelzeggend trouwens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Palomar schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:58:
Heb de afgelopen jaren bijna elk jaar wel een keer zo'n ritje naar Zuid-Frankrijk gemaakt. Met 2 chauffeurs gaat dat prima in 1 dag ('s ochtends 6:00 uur weg, 's avonds rond 20:00 aankomst met korte pauzes tussendoor).
Overdag rijden is al een groot verschil. Voordeel: minder vermoeidheid. Nadeel: kinderen wakker.
Wat we vorig jaar hebben gedaan is 's avonds na het werk nog doorrijden naar Noord-Frankrijk (bijv. Metz). Daar voor 3 tientjes een Formule 1 of Premiere Classe hotel oid nemen langs de snelweg
Formule 1 kan ik hardgrondig afraden. Goedkope afwerkplek :X en verzamelplaats van werklui uit Oost-Europa. Je wilt - met kleine kinderen zeker - je eigen sanitaire voorzieningen.

IBIS Budget etc. heeft dat aanzienlijk minder en is niet veel duurder.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 20-04-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Rukapul schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:05:
[...]

Overdag rijden is al een groot verschil. Voordeel: minder vermoeidheid. Nadeel: kinderen wakker.

[...]

Formule 1 kan ik hardgrondig afraden. Goedkope afwerkplek :X en verzamelplaats van werklui uit Oost-Europa.

IBIS Budget etc. heeft dat aanzienlijk minder en is niet veel duurder.
Wij hadden een Premiere Classe hotel en dat was prima. En die jij noemt zullen idd ook wel prima zijn. F1 hadden we idd ook niet genomen omdat die het allergoedkoopst was en gedeeld sanitair had volgens de beschrijving.

Ik zou dit wel overwegen als je optimaal je tijd wilt benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 20:55
Op lange ritten vertrek ik ook het liefst in de nacht of de avond er voor.
Aangezien het een stuk rustiger rijden is.
Maar zodra de zon weer op komt ga ik altijd even 30 min of een uurtje achterin om te slapen.
En natuurlijk een lekker ontbijt. :)
Anders loop je echt teveel risco op slaap rijden.

Zodra de zon opkomt slaat de vermoeidheid pas in dus let daar op.

Kan (helaas) geen advies geven over de kinderen want die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:32:

TLDR: geen lange nachtritten doen als je nooit lange ritten rijdt. Altijd zorgen dat je iemand erbij hebt die dat eerder heeft gedaan en het aankan.
Volledig mee eens. Veiligheid is het belangrijkste, en als je de nacht doortrekt gooi je toch een dag weg op bestemming, je moet immers je slaap inhalen en de andere eerste uren voel je je toch een zombie. Maak een nachtstop met hotel halverwege, of rijd met zijn tweeën en slaap om de beurt.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02:27
Ik doe dat ieder jaar ongeveer die kant op. Vind het heel leuk, lekker met mijn vrouw muziek luisteren en af en toe een bakje koffie drinken en goed doorrijden in de nacht. Zou het alleen niet doen als je het niet gewend bent een nacht door te trekken en lange stukken te rijden, dan is de lol er waarschijnlijk snel van af en kan je net zo goed een nachtje ergens slapen tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Barns schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:59:
[...]

Sorry, maar dit kosten argument begrijp ik niet goed. Kies voor veiligheid, een ongeluk kost je uiteindelijk meer. Bezuinig niet door te denken vanuit je portemonnee, maar gebruik je gezonde boeren verstand en alles wat je dierbaar is om te kiezen voor het in één nacht doorrijden of een relaxte en veilige 2-daagse trip. Ik vind het feit dat je hier een topic over opent al veelzeggend trouwens :X
Veel eenvoudiger argument: je betaalt toch al voor hotel in Cannes. Nachtje minder daar om onderweg nacht te kunnen pakken kost je netto niets. En je raakt itt de in-een-nacht-doorrukken optie geen dag kwijt, je kunt rustig naar plek halverwege rijden, onderweg dingen doen/zien. Volgende dag rij je naar eindbestemming en komt vroeg aan (desgewenst exact op incheckmoment) zonder zodanig moe te zijn dat je gelijk in slaap dondert of knallende koppijn krijgt van jengelende koters.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 10:49
Ik haat nachtrijden, kost je evengoed een dag als dagrijden, met als bonus een verstoord ritme. Dat terzijde, het wordt wel een uurtje of 15 rijden, meer als je wat vaker stopt (en je hebt kids, dus denk 16-17 wel redelijk is). Bovendien is mei in Frankrijk trip/vakantiemaand dus kan druk zijn. Als je daar rond 12 wil zijn, zit je midden in de ochtendspits op je grootste bottleneck: Lyon. Reken ook daar maar weer een uur extra voor.

Zeker als je het alleen doet: niet doen ;)

Overigens ben ik zeer tevreden met die Formule1 hotels: het is gewoon een bed en verder niets.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:52
Cyclonic schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:29:
Wat een leuke dag voor een kind van 1 en 3 jaar om aan 1 stuk door 11-14 uur lang in een auto te zitten... mijn ouders stopte iedere 2 uurtjes en gingen we wat eten/drinken/Spelen en dan halverwege een ander hotel waar we dan fatsoenlijk avond eten hadden en konden slapen om de volgende ochtend weer fris verder konden.

En je gaat een vakantie plannen voordat je informeert of er wel iets voor kinderen te doen is? Jij wilt dus gewoon op vakantie en de kinderen zijn bijzaak, kan je ze beter bij oma en opa afgeven voor een week. Maar goed moet iedereen zelf weten.
Kijk zo krijg je tegenwoordig dus van die softies en jankerds. Er wordt veel te veel rekening gehouden met die kids achterin. In 'mijn tijd' flikkerde ze af en toe een nieuw Donald Duck vakantieboek naar achteren en als we echt lastig werden een extra rol Fruitella (werden we nog lastiger van maar dat snapte toen nog niemand). En verder gewoon doorkarren en zo snel mogelijk op de plek van bestemming aankomen. Wat dan ook altijd wel een overnachtig op 2/3 van de afstand was, maar dit terzijde :+

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:31

bladebla

<Piéééép>

Haha, herkenbaar. :D En niks geen airco. Lekker warmpjes op de achterbank.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:16
Ik heb het gevoel dat er wel wat overdreven gereageerd wordt op het lange rijden. Ben zelf 19 jaar, heb ruim een jaar mijn rijbewijs. Vorig jaar heb ik twee maanden nadat ik mijn rijbewijs gehaald heb samen met 5 vrienden (6 man in de auto) in een comfortabele auto naar Kroatië gereden. Ik en een vriend met rijbewijs, 2 chauffeurs dus.
Ik houd van autorijden, al sinds ik mijn rijbewijs heb grijp ik elke kans aan om auto te kunnen rijden. Dat speelt natuurlijk mee. Ik heb dus met twee maanden m'n rijbewijs direct lang achter elkaar gereden. We vertrokken een uur of 11 's avonds na een dag slapen (en een gala de avond daar weer voor), dus ik voelde me redelijk uitgerust (werd echt een uur of 22:00 wakker). Direct eerste 4 uur achter elkaar gereden, daarna reed mijn vriend een uur of 2,5 maar hij had een shitty dag gehad, was echt moe en stopte daar dus gauw mee. Mijn shift daarna (uur of 5 's morgens) was echt perfect, iedereen sliep net (want waren toch wel moe geworden allemaal) dus ik was alleen wakker. De zon kwam net op en ik heb zo'n 5 uur achter elkaar gereden.
Daarna hebben we om de twee uur wat gewisseld, maar we waren echt zo in Kroatië. Toch weer 1500km op de teller gezet. Nergens langer dan 10 minuten gestopt, we hadden zin in onze villa ;)

Ik heb dus goede ervaringen met lange stukken rijden, ga het komende zomer weer exact hetzelfde doen. Maar nogmaals: ik houd van autorijden, geniet er echt van. Dat in combinatie met goed uitgeslapen zijn maakt dat ik echt wel lange stukken kan rijden. Houd je niet van autorijden, en ben je het niet gewend (al heb ik pas een jaar mijn rijbewijs), dan zal het je een stuk zwaarder vallen. 2 chauffeurs is wel echt een must, al is het maar zodat jij weer even 2 uurtjes slaap kan pakken alvorens je weer een lang stuk knalt.

Kinderen zullen impact hebben op hoe vermoeiend het rijden is, dus daarvoor zou ik wel wat meer tijd uittrekken. Maar om nu te zeggen dat het gekkenwerk is en niet in 1 keer kan, dat vind ik een beetje te gek, moet prima kunnen. Houd gewoon rekening met hoeveel je normaal rijd in een week, wat je gewend bent, al hebt gedaan aan lange stukken en hoe je kinderen worden na een aantal uur achterin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

@^ het kan allemaal prima, natuurlijk, zelf in een aftandse 106 (maar zonder kinderen) het zelfde gedaan. Echter als TS dit op een forum moet gaan vragen en niet zelf een aantal Basic conclusies kan trekken denk ik dat het handiger is als hij eerst eens een vakantie/middagje weg naar Zeeland gaat proberen. Beetje opgroeien en wennen aan het idee en leren zelf na te denken en keuzes te maken etc.
EvaluationCopy schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:29:
[...]

Kijk zo krijg je tegenwoordig dus van die softies en jankerds. Er wordt veel te veel rekening gehouden met die kids achterin. In 'mijn tijd' flikkerde ze af en toe een nieuw Donald Duck vakantieboek naar achteren en als we echt lastig werden een extra rol Fruitella (werden we nog lastiger van maar dat snapte toen nog niemand). En verder gewoon doorkarren en zo snel mogelijk op de plek van bestemming aankomen. Wat dan ook altijd wel een overnachtig op 2/3 van de afstand was, maar dit terzijde :+
Tja mijn ouders werden ook voor gek verklaard
Om met 'zo een jonge baby' dat te doen. Ook in die tijd waren er zat mensen die hun prinsjes en prinsesjes voor geen kloot onder controle hadden/opgevoed en een uurtje in de auto daardoor al als een nachtmerrie beleven.

[ Voor 18% gewijzigd door GoldenSample op 20-04-2016 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
jakob558 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:15:
Daarna hebben we om de twee uur wat gewisseld, maar we waren echt zo in Kroatië.
Dit maakt echt alle verschil hoor. Als jij 12 uur achtereen op de baan zit, dan ga je echt indommelen, zeker als je nachtrijdt. Elke 2 uur wisselen is een uitkomst. Dan nog is rijden met kinderen iets anders als rijden met vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
Brent schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:26:
[...]

Dit maakt echt alle verschil hoor. Als jij 12 uur achtereen op de baan zit, dan ga je echt indommelen, zeker als je nachtrijdt. Elke 2 uur wisselen is een uitkomst. Dan nog is rijden met kinderen iets anders als rijden met vrienden.
Dit was nadat ik dus al zo'n 9,5 uur had gehad, en andere chauffeur zo'n 2/2,5. Dus we hadden niet extreem veel meer te gaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-06 12:48
Mijn tip: hou 0 'rekening' met je kinderen. Leer ze gewoon vanaf dag 1 om grote afstanden te rijden. Ouders die niet ver willen omdat de kinderen niet van autorijden houden komen later nooit meer ver weg. Je moet het ze gewoon aanleren.

Oja: en mijn mening. Wat mij betreft kun je als je een ervaren rijder bent zo in 1 dag naar Noord-Spanje knallen. Maar ik zou dat niet 's nachts doen in je eentje als je gas wilt geven. En al helemaal niet als je sowieso in het dagelijkse leven weinig kilometers maakt.

[ Voor 36% gewijzigd door PLAE op 20-04-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
jakob558 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:28:
[...]

Dit was nadat ik dus al zo'n 9,5 uur had gehad, en andere chauffeur zo'n 2/2,5. Dus we hadden niet extreem veel meer te gaan ;)
Hoe verder je bent, hoe meer een stop nodig is en nut heeft. Heb ook weleens 10 uur nonstop(ish) gereden (na normale nacht), was toen wel goed gaar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-06 20:27

Garyu

WW

PLAE schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:31:
Mijn tip: hou 0 'rekening' met je kinderen. Leer ze gewoon vanaf dag 1 om grote afstanden te rijden. Ouders die niet ver willen omdat de kinderen niet van autorijden houden komen later nooit meer ver weg. Je moet het ze gewoon aanleren.
Wat een onzin :O. Lang autorijden is gewoon k*t als kind, waarom zou je dat moeten/willen forceren? Zoals Theo Maassen al zei, 'alles went' (iets met een deegroller). Lekker stukje empathie ook..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong

Ik heb dus goede ervaringen met lange stukken rijden, ga het komende zomer weer exact hetzelfde doen. Maar nogmaals: ik houd van autorijden, geniet er echt van. Dat in combinatie met goed uitgeslapen zijn maakt dat ik echt wel lange stukken kan rijden. Houd je niet van autorijden, en ben je het niet gewend (al heb ik pas een jaar mijn rijbewijs), dan zal het je een stuk zwaarder vallen. 2 chauffeurs is wel echt een must, al is het maar zodat jij weer even 2 uurtjes slaap kan pakken alvorens je weer een lang stuk knalt.

Kinderen zullen impact hebben op hoe vermoeiend het rijden is, dus daarvoor zou ik wel wat meer tijd uittrekken. Maar om nu te zeggen dat het gekkenwerk is en niet in 1 keer kan, dat vind ik een beetje te gek, moet prima kunnen. Houd gewoon rekening met hoeveel je normaal rijd in een week, wat je gewend bent, al hebt gedaan aan lange stukken en hoe je kinderen worden na een aantal uur achterin zitten.
Jij start de dag om 22.00 nadat je de hele dag geslapen hebt en al in een nachtritme zit, dat is een gigantische voorsprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-06 12:48
Garyu schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:52:
[...]

Wat een onzin :O. Lang autorijden is gewoon k*t als kind, waarom zou je dat moeten/willen forceren? Zoals Theo Maassen al zei, 'alles went' (iets met een deegroller). Lekker stukje empathie ook..
Er zijn zoveel dingen in het leven die stom lijken maar uiteindelijk wel iets moois opleveren, zoals een lange rit naar een fijne vakantiebestemming. Even doorbijten dus :> en je kunt het best een beetje leuker maken onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
jadjong schreef op woensdag 20 april 2016 @ 18:06:
[...]

Jij start de dag om 22.00 nadat je de hele dag geslapen hebt en al in een nachtritme zit, dat is een gigantische voorsprong.
Klopt, maar die voorsprong is te maken. Daar bereid je je dan op voor. Maar het klopt; als je na een werkdag of druk weekend met de kinderen zoiets wilt doen; dat is iets minder slim.
Ik weet nog wel dat mijn vader altijd vroeg uit z'n werk kwam op de vrijdagmiddag, direct naar bed ging en om een uur of 10 weer eruitkwam. Had hij toch 5 uurtjes slaap gepakt en begon hij als het ware de avond fris om op vakantie te gaan. Ben dan ook niets anders gewend dan 's nachts op vakantie gaan. De drukke snelwegen in FR en Duitsland in het hoogseizoen schijn je gauw zat te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:31

fynrd1

Fooled by Randomness

Je gaat veel tijd en voornamelijk energie verliezen doordat je de ochtendspits en avondspits door moet. Ik zou dan sowieso na de ochtendspits vertrekken, en dan uitgebreid pauzeren en eventueel rusten tijdens de avondspits. Laatste stuk kan je dan lekker fris doorrijden, mits je auto comfortabel is voor lange afstanden. Wil je ook genieten van je reis, rij dan via Duitsland (Karlsruhe, Freiburg) dan Zwitserland (Basel, Luzern, Lugano) en dan Italië ( Milaan, Turijn, San Remo). Niet alleen voor jou, maar ook je kinderen zullen het waarderen denk ik. Je zal dan wel je avond stop zodanig moeten plannen dat deze niet in Zwitserland is, tenzij je geld voor het verbranden hebt natuurlijk, of zelf eten meeneemt. Een (magnetron)frietje + flesje drinken kost je zo 18 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door fynrd1 op 20-04-2016 19:36 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
fynrd1 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 19:33:
Je gaat veel tijd en voornamelijk energie verliezen doordat je de ochtendspits en avondspits door moet. Ik zou dan sowieso na de ochtendspits vertrekken, en dan uitgebreid pauzeren en eventueel rusten tijdens de avondspits.
Van Brabant naar Cannes ga je sowieso beide spitsen ergens meemaken, en zoals ik al aangaf gaat ie ochtendsspits op het slechte stuk hebben.
Laatste stuk kan je dan lekker fris doorrijden, mits je auto comfortabel is voor lange afstanden. Wil je ook genieten van je reis, rij dan via Duitsland (Karlsruhe, Freiburg) dan Zwitserland (Basel, Luzern, Lugano) en dan Italië ( Milaan, Turijn, San Remo). Niet alleen voor jou, maar ook je kinderen zullen het waarderen denk ik. Je zal dan wel je avond stop zodanig moeten plannen dat deze niet in Zwitserland is, tenz jij je geld voor het verbranden hebt natuurlijk, of zelf eten meeneemt.
Is wel stevig om hoor, maar Duitsland is beter tuffen dan Frankrijk, daar geef ik je gelijk in. Tijdswinst? Nee, dat lijkt me toch sterk. Gotthard is nog altijd een stevige drempel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Idd. En punt is dat jij weet dat je goede ervaringen hebt en weet dat je op de andere chauffeur kunt vertrouwen. Dat laatste is waar het bij mij (op zelfde traject) mis ging. Dan nog heb ik iedereen er doorheen gesleept, maar zou het een stuk liever met jou dan met die twee gedaan hebben ;)
Het is geen gekkenwerk om het te doen, maar als je niet weet of je het zelf trekt en ook niet of je op je mede-chauffeur kunt vertrouwen is het riskant, met als grootste risico dat je het alsnog niet trekt, of dat een van de twee het wel trekt en de ander niet en vervolgens de ene die alles gereden heeft alsnog minimaal een dag kwijt is om bij te komen.
PLAE schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:31:
Jij hebt kinderen? Reden dat we adviseren het niet in een ruk te doen met kinderen is niet voor de kinderen maar voor de ouders, jezelf dus. Die kinderen trekken het wel, maar als je jonge kinderen lang opgesloten houdt, exploderen ze als je ze los laat. Ben je zelf helemaal brak dan, dan ga je hoofdpijn krijgen.

Dat is gelijk ook argument om deel van de rit alsnog 's nachts te doen, om te zorgen dat zij grootste deel van de tijd dat ze normaal rond kunnen rennen dat ook op vakantie kunnen doen. Veel makkelijker die krengen erna alsnog in bed te krijgen enzo :z

Eea hangt uiteraard af van leeftijd en karakter van kinderen in kwestie. Met 0 en 3 zou ik wat ik hierboven roep vasthouden. M'n dochter was op haar 6e al prima in staat om overdag hele dag stil te zitten lezen, heb dan ook probleemloos Mont St.Michel - A'dam in een ruk door (Peage in FR vermijdend) overdag met haar gereden ;)
Oja: en mijn mening. Wat mij betreft kun je als je een ervaren rijder bent zo in 1 dag naar Noord-Spanje knallen. Maar ik zou dat niet 's nachts doen in je eentje als je gas wilt geven. En al helemaal niet als je sowieso in het dagelijkse leven weinig kilometers maakt.
Dat vooral. Het is niet de afstand, het is de combo van veel langer rijden dan gewend en ook nog je dag/nachtritme om zeep helpen dat dit een brak idee maakt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

PLAE schreef op woensdag 20 april 2016 @ 18:12:
[...]

Er zijn zoveel dingen in het leven die stom lijken maar uiteindelijk wel iets moois opleveren, zoals een lange rit naar een fijne vakantiebestemming. Even doorbijten dus :> en je kunt het best een beetje leuker maken onderweg.
Oh, ik zeg niet dat je niet naar een fijne vakantiebestemming zou kunnen rijden, ik zou het alleen met een beetje empathie voor je kinderen doen, en dus kijken of je bijvoorbeeld de reis in een paar stukken opdeelt, onderweg ergens langs een leuk iets rijdt (denk aan een kasteel, een museum, een strand, whatever), etc. Zo is de reis zelf ook aangenaam en heb je niet 15 uur lang huilende kinderen op de achterbank. Om bij Theo Maassen te blijven, er zijn zat alternatieven voor de deegroller :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:36
Als ik met de auto vanuit Noorwegen naar mijn ouders in NL bezoek is het minimaal 24 uur rijden.
Die 24 uur is de minimaal benodigde rijtijd dus pauzes, tanken, slapen, etc niet meerekend.
Mijn "record" is 28 uur met iets van 15 uur rijden de eerste dag.
Mijn advies voor jouw tripje is: Doe het niet en doe er gewoon 2 dagen over. Het feit dat je hier advies over vraagt over nachtrijden betekend al dat je niet gewend bent om hele lange afstanden te rijden, dat is namelijk een van de eerste dingen die je wilt doen als je een lange afstand moet rijden.
Vertrek op dag 1 na de ochtend spits en zoek voor Lyon een hotel op. Heb een goede nachtrust en ga de volgende dag ook na de ochtendspits weer rijden en dan kom je vroeg in de middag uitgerust op je eindbestemming aan.

Als je jouw plan volgt en om 00.00 van huis gaat om om 12.00 op je bestemming aan te komen dan kan ik je nu al vertellen dat je dat hoogstwaarschijnlijk niet gaat halen en dat die dag sowieso al "verloren" is omdat je moe bij het hotel aan komt.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:31

fynrd1

Fooled by Randomness

Brent schreef op woensdag 20 april 2016 @ 19:38:
[...]

Van Brabant naar Cannes ga je sowieso beide spitsen ergens meemaken, en zoals ik al aangaf gaat ie ochtendsspits op het slechte stuk hebben.

[...]

Is wel stevig om hoor, maar Duitsland is beter tuffen dan Frankrijk, daar geef ik je gelijk in. Tijdswinst? Nee, dat lijkt me toch sterk. Gotthard is nog altijd een stevige drempel ;)
Ik heb even uitgezocht hoeveel het om zou zijn, en het komt neer op zo'n 50km meer. Gerekend vanuit Eindhoven. De Gotthard heeft geen restricties buiten de drukke zomermaanden, tenzij het heel erg warm is. Maar in file staan bij de Gotthard is geen straf, je kan dan heerlijk genieten van je omgeving. Overigens kan je in Duitsland en Italië veel tijd goedmaken door flink door te rijden. Ik weet dat er kinderen op de achterbank zitten, maar max 150 rijden in beide landen moet geen probleem zijn met een A3 lijkt me. Italië is dan inderdaad max 130, maar 150 is gedoogd.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie2001
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-04 16:59
Ik vind dat hier over het algemeen wel overdreven gepraat wordt over het 's nachts rijden van 1400km. Zelf maak ik jaarlijks een dergelijke vakantierit, ik vertrek om 22.00, rijd stevig door, ik stop op 500km en op 1000km om te tanken en geniet om 9:00 van een ontbijtje op de camping. Ik rijd dit stuk zelf, mijn vriendin slaapt en ik geniet van elke kilometer.
Overdag rijden is veel vermoeiender, je gemiddelde snelheid gaat omlaag en je moet veel meer rekening houden met andere weggebruikers. In Frankrijk kun je gigantische stukken de cruise control erop houden. Zorg voor goede flitserinfo (CamSam iCoyote) en rijd 160 op de teller, dan kost het je maar 45 áls je gepakt wordt.
In mijn familie- en vriendenkring is het echt niet ongebruikelijk om dergelijke afstanden in één keer te rijden.

Luister goed naar je lichaam/gevoel en maak er geen strijd van om door te rijden :) Ik ben weleens op 50km voor de eindbestemming gestopt om even 10 minuten te eten/lopen, mijn concentratie was niet goed meer en ik was na die kleine stop weer scherp.

[ Voor 22% gewijzigd door Sjakie2001 op 20-04-2016 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 08-06 23:03

Exigence

dnkroz

Sjakie2001 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:40:
Ik vind dat hier over het algemeen wel overdreven gepraat wordt over het 's nachts rijden van 1400km. Zelf maak ik jaarlijks een dergelijke vakantierit, ik vertrek om 22.00, rijd stevig door, ik stop op 500km en op 1000km om te tanken en geniet om 9:00 van een ontbijtje op de camping. Ik rijd dit stuk zelf, mijn vriendin slaapt en ik geniet van elke kilometer.
Overdag rijden is veel vermoeiender, je gemiddelde snelheid gaat omlaag en je moet veel meer rekening houden met andere weggebruikers. In Frankrijk kun je gigantische stukken de cruise control erop houden. Zorg voor goede flitserinfo (CamSam iCoyote) en rijd 160 op de teller, dan kost het je maar 45 áls je gepakt wordt.
In mijn familie- en vriendenkring is het echt niet ongebruikelijk om dergelijke afstanden in één keer te rijden.

Luister goed naar je lichaam/gevoel en maak er geen strijd van om door te rijden :) Ik ben weleens op 50km voor de eindbestemming gestopt om even 10 minuten te eten/lopen, dat scheelt enorm qua concentratie.
Het is ook allemaal wel te doen. Maar alleen als je van jezelf weet dat je het kunt en je goed naar jezelf luistert.

Ikzelf rijd minimaal 40.000 kilometer per jaar en meerdere keren per jaar ritten van 1000 km of meer. En dan lang niet alleen in landen met kaarsrechte snelwegen en goede chauffeurs (heb rijervaring in landen als Rusland, Griekenland, Albanië etc., maar ook in Azië heb ik duizenden kilometers gemaakt) dus ja, ik weet van mijzelf zeker dat ik het kan (mits ik redelijk uitgeslapen ben).

Als wij op vakantie gaan rijd ook alleen ik, mijn vriendin die slaapt. Vorig jaar nog vanuit Tallinn via Bialystok (Polen) naar huis(2200 km) in 2 etappes (900 km naar Bialystok, daar even slapen en daarna 1300 km naar huis). En geloof me dat die 900 km intensiever waren dan die 1300 daarna. Twee zeer lange rijdagen. Dat allemaal in een Ford Fiesta uit 2002 met enorm gare stoelen.

Het kan allemaal wel, maar wil je het gaan uitproberen voor het eerst? En dan ook nog met kinderen er bij?

Een ook 's nachts of overdag rijden is enorm persoonlijk. Een goede vriend van mij zweert bij 's nachts rijden, persoonlijk rijd ik liever overdag. Drukte houdt me scherp en dwingt je tot concentratie.

[ Voor 4% gewijzigd door Exigence op 20-04-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:42

CeesKees

I rest my Kees

Leuk, een stad met kinderen.

Familiecamping met zwembad, speeltuinen en animatie geen beter idee?

Anyway... Volgens mij is internationale check uit tijd 12:00 en check in 16:00

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Exigence schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:54:
[...]

Als wij op vakantie gaan rijd ook alleen ik, mijn vriendin die slaapt. Vorig jaar nog vanuit Tallinn via Bialystok (Polen) naar huis(2200 km) in 2 etappes (900 km naar Bialystok, daar even slapen en daarna 1300 km naar huis). En geloof me dat die 900 km intensiever waren dan die 1300 daarna.
Twee zeer lange rijdagen. Dat allemaal in een Ford Fiesta uit 2002 met enorm gare stoelen.
Laat me raden: bomen zijn na de 3 miljardste minder relaxed, zeker als je op tweebaansweggetje continu tussen vrachtwagens moet slalommen en hopen dat niemand te diep in het glaasje gekeken heeft :+
Het kan allemaal wel, maar wil je het gaan uitproberen voor het eerst? En dan ook nog met kinderen er bij?
Dat vooral. Als je weet dat de bestuurders het goed trekken is het helemaal niet zo'n drama. Maar weet je dat niet, dan vraag ik me af of je er met gezin met kinderen achter moet komen. Niets is erger dan jengelende kinderen als je zelf echt helemaal op bent.
CeesKees schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:05:
Leuk, een stad met kinderen.

Familiecamping met zwembad, speeltuinen en animatie geen beter idee?
Mwoeah, zat dat je met kinderen kunt doen in steden. Heb in oktober citytripje naar Brussel en Antwerpen gedaan met m'n zoontje die week erop drie zou worden. In Brussel dinosaurussen gekeken (Instituut voor Natuurwetemschappen) en gelachen om Manneken Pis, in Antwerpen de Zoo gepakt. Hij genoot er volop van en heeft het er 6 maanden later nog over. :)

Ken Cannes totaal niet, maar vast genoeg te doen voor kinderen als je het even uitzoekt.
Anyway... Volgens mij is internationale check uit tijd 12:00 en check in 16:00
Kan natuurlijk per adres verschillen. Als TS zegt dat het 12u is, heeft hij dat (hoop ik toch...) opgezocht.

[ Voor 28% gewijzigd door dion_b op 21-04-2016 00:09 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:29
Garyu schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:52:
[...]

Wat een onzin :O. Mijn ouders hebben mijn zus en mij altijd meegenomen op zomervakanties ver weg. We hadden zelf geen auto in die tijd en leende deze altijd van familie. Zelfs nu heb ik als ik de benzine van een tankstation ruikdat ik een vakantiegevoel krijg. Ik heb het nooit als vervelend ervaren. Met een walk-man en wat simpel speelgoed waren wij uren zoet. We reden altijd 's nachts zodat we overdag aankwamen zodat er nog boodschappen gedaan konden worden en de tenten nog met daglicht konden worden opgezet. De eerste jaren gebeurden dit altijd in zo'n auto:
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2893/13669618813_c71eb43689_c.jpg
Dus 0,0 aan luxe en handdoeken tussen de ramen beschermde ons tegen de zon. Wat waren mijn zus en ik weer blij als we op vakantie gingen! De eerste jaren deed mijn vader het alleen, toen mijn moeder ook haar rijbewijs haalde was dat wel een stuk fijner volgens mijn vader.

Nu stap ik zelf ook zo in de auto en zeker als je met z'n tweeën uitgerust aan een reis begint is zo'n afstand zeker haalbaar als je elke 2 uur wisselt, dit voorkomt dat je te vermoeid raakt waardoor je niet meer goed hersteld. Natuurlijk blijft het per persoon anders. Maar het is niet standaard onmogelijk, de huidige achterbank generatie is alleen een stuk verwender dan wij destijds.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:11

Griffin

Is mythical

LordSinclair schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:34:
[...]

Zelfs nu heb ik als ik de benzine van een tankstation ruik dat ik een vakantiegevoel krijg. Ik heb het nooit als vervelend ervaren.
Dat dus :9

Om ook maar even een duit in het zakje te doen.
Eind juni vertrekken wij (ik, mijn vrouw en mijn zoontje van 13 maanden) naar zuid frankrijk en heb juist ervoor gekozen om het in 2 dagen te doen (eerste dag 800km, tweede ongeveer 500). (terug trouwens ongeveer 600 om 700).
De reden is omdat ik voornamelijk het rijden moet doen (mijn vrouw houd niet van autorijden) maar ik absoluut niet weet hoe mijn zoon reageert op hele lange auto ritten (langste tot nu toe was 3 uur oid). Dit icm mogelijke files ga ik geen risico nemen dat we er opeens lang over doen en ik op ben en/of mijn zoon.

Nu vertrekken we rond 6:00 in de ochtend en we komen dan ongeveer rond 16:00 uur aan in Macon. Zo hebben we tijd zat om rustig de benen te trekken. Tweede dag gaat van Macon naar Frejus in alle rust. Terug gaat het zelfde maar vertrekken we wat later en rijden we tot Dijon.

Voor ons begint de vakantie ook niet als we op bestemming zijn, maar de autorit erheen vinden we ook al vakantie. persoonlijk denk ik dat die insteek belangrijk is, zo kom je veel relaxter op bestemming aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

LordSinclair schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:34:
[...]

Wat een onzin :O. Mijn ouders hebben mijn zus en mij altijd meegenomen op zomervakanties ver weg. We hadden zelf geen auto in die tijd en leende deze altijd van familie. Zelfs nu heb ik als ik de benzine van een tankstation ruikdat ik een vakantiegevoel krijg. Ik heb het nooit als vervelend ervaren. Met een walk-man en wat simpel speelgoed waren wij uren zoet. We reden altijd 's nachts zodat we overdag aankwamen zodat er nog boodschappen gedaan konden worden en de tenten nog met daglicht konden worden opgezet. De eerste jaren gebeurden dit altijd in zo'n auto:
[afbeelding]
Dus 0,0 aan luxe en handdoeken tussen de ramen beschermde ons tegen de zon. Wat waren mijn zus en ik weer blij als we op vakantie gingen! De eerste jaren deed mijn vader het alleen, toen mijn moeder ook haar rijbewijs haalde was dat wel een stuk fijner volgens mijn vader.

Nu stap ik zelf ook zo in de auto en zeker als je met z'n tweeën uitgerust aan een reis begint is zo'n afstand zeker haalbaar als je elke 2 uur wisselt, dit voorkomt dat je te vermoeid raakt waardoor je niet meer goed hersteld. Natuurlijk blijft het per persoon anders. Maar het is niet standaard onmogelijk, de huidige achterbank generatie is alleen een stuk verwender dan wij destijds.
Ligt nogal aan de leeftijd van de kinderen - met 10j op vakantie gaan is nogal wat anders dan met 2j, dan snap je echt nog niet waarom je zo lang in de auto moet zitten en wil je gewoon spelen.
Mijn reactie was dan ook vooral een reactie op de stelling dat je je gewoon niks van je kinderen moet aantrekken en gewoon moet doorknallen, zonder pauze en whatever.. 8)7

Als je kinderen het prima vinden om lang te rijden, nou, mooi toch, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken. Ik zou me ook geen zorgen maken, maar wel kijken hoe ik de vakantie, zoals je zelf al zegt, al bij de reis zelf te laten beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:38

RvL

Als je weg gaat met het voornemen het in 1 ruk te willen doen, verplicht je jezelf onbewust ook om dat doel te halen. Ik zou mezelf de stress van het in een nacht/dag moeten rijden niet op de hals halen.

Ik vertrek op lange reizen altijd met de insteek dat ik zover mogelijk wil komen op een dag, maar als het om welke reden dan ook niet meer gaat, ga ik op zoek naar een hotel/camping/whatever. Je insteek is dan heel anders, maar je moet je dan ook wel houden aan je voornemen om te stoppen als het niet meer gaat.

Op zich is de afstand te halen in 1 rit maar het is van heel veel factoren afhankelijk of dat ook veilig en verantwoord kan, zoals:
• de dag voor vertrek: rust of drukte?
• hoe gedragen de kinderen zich in de auto? Rust op de achterbank = rust voor de bestuurder. Drukke kinderen negeren kun je even, maar zeker geen 12 uur lang
• hoe is het weer? 's Nachts rijden is al vermoeiend, 's nachts rijden met regen nog veel vermoeiender
• hoe is het verkeer?

Persoonlijk zou ik er voor kiezen om het in 2 keer te doen. In het meest gunstige geval heb je goed kunnen rusten voor vertrek, slapen de kinderen en is het weer perfect en kom je inderdaad rond 12.00 aan in Cannes. Dan begint het feest want de kinderen zijn uitgeslapen met jullie als ouders niet ;)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:29
Garyu schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:26:
[...]

Ligt nogal aan de leeftijd van de kinderen - met 10j op vakantie gaan is nogal wat anders dan met 2j, dan snap je echt nog niet waarom je zo lang in de auto moet zitten en wil je gewoon spelen.
Mijn reactie was dan ook vooral een reactie op de stelling dat je je gewoon niks van je kinderen moet aantrekken en gewoon moet doorknallen, zonder pauze en whatever.. 8)7
Wij deden dit al bijna vanaf de geboorte. Mijn ouders wilde zich niet laten tegenhouden en gingen er lekker op uit, niet alleen, maar met de kinderen. Dat je het als kind niet bewust kiest betekend niet dat het vervelend hoeft te zijn.

Ik denk dat de manier van opgroeien/opvoeden de laatste jaren 180 graden gedraaid is, 25 jaar geleden deden kinderen wat ouders wilden nu doen ouders was hun kinderen willen.

Daarnaast verliezen de kinderen met "doorknallen" 1 speeldag i.p.v. 2 ;) En natuurlijk heb je gewoon pauzes, lunch was altijd uitgebreid op een parkeerplaats en zo ook het avondeten. De chauffeurs hadden ook een moment buiten de auto nodig. Vaak wilden wij als kinderen juist snel verder :)

[ Voor 10% gewijzigd door LordSinclair op 21-04-2016 09:35 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:33
Ik heb zowel overdag als in de nacht gereden naar Frankrijk. Een tocht van 1000 kilometer.

Als je nachts gaat rijden, zorg dat je goed bent uitgerust. Je merkt (over)vermoeidheid doordat je afstanden tussen objecten slechter gaat inschatten, je snelheid niet of later aanpast aan de verkeerssituatie. Dit sluipt er langzaam gedurende de rit in, en neemt progressief toe (zonder rust te nemen). Vergelijkbaar met rijden onder invloed! Als je voor het eerst een nachtrit maakt, zul je extra voor deze verschijnselen moeten oppassen aangezien je het waarschijnlijk niet eerder hebt ervaren. Hoe vaker je in de nacht rijdt, hoe beter je je concrentratie en focus kunt doceren en het langer kunt volhouden. Neem niet teveel hooi op je vork de eerste keer, mijns inziens is Cannes dan te ver. En ja, op de dag van aankomst ben je een natte dweil.

Als je overdag gaat rijden, neem dan vermaak mee voor de kids.

Beide hebben hun voor en nadelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeeg
  • Laatst online: 10:59
Als je 's nachts gaat rijden: rijd niet met een slapende medepassagier naast je. Houd elkaar wakker/scherp en stop echt als het bijna niet meer gaat.

(ik kan me nog een keer herinneren dat we op een gegeven moment (zo rond half vijf 's nachts) echt niet meer konden, maar toen we eenmaal even op een parkeerplaats stonden om even uit te rusten, was de slaap weer weg en hebben we uiteindelijk doorgereden tot een uur of negen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 09-06 00:26

Smurf

Detri

Sinds we kinderen hebben is Oostenrijk (Karinthië) een beetje ons vaste vakantieplekje geworden (oudste is nu 3,5jr en de jongste 0,5jr). We vertrekken meestal rond 11uur 's avonds en ik herken wel een beetje wat gezegd wordt over de vermoeidheid die opkomt op met moment dat de zon opkomt. Gelukkig rijden we tegen die tijd al in het alpengebied en zijn de bergpassen interessant genoeg om me dan bij de les te houden. Op de terugweg voorkomen we dit door eind van de middag al te vertrekken zodat we rond 3uur weer thuis zijn.

Het weer tijdens de rit heeft bij mij trouwens veel meer invloed. De enige keren dat ik wegens vermoeidheid heb moeten stoppen waren de ritten waar het eigenlijk non-stop regende.

Onze oudste vind autorijden overigens prachtig en stapt het liefst gelijk weer in de auto als we het over de laatste vakantie hebben. Zijn enige voorwaarde is dat we hem wakker maken voordat we door de Felbertauerntunnel tunnel rijden :+

Ik denk wel dat nachtrijden iets is wat je moet liggen. Ik ben van huis uit niet anders gewend ondanks dat mijn dagelijks ritme het niet (meer) toe laat ben ik nog steeds een avondmens. Voor mij begint de vakantie dus echt al op het moment dat ik de voordeur dicht trek.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Idd als kind reden me ouders al snachts, ik slaap ook perfect in de auto, mijn kids ook. En rij altijd snachts. Zo rustgevend. Geen hatige gele kentekens overal om je heen, gewoon rust. Kom veel uitgeruster op eindbestemming dan overdag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 23:10
gewoon gaan, alhoewel ik 1000Km in 1 dag/nacht wel de max vindt.

rijd zelf regelmatig naar oostenrijk en of italie zowel overdag als 's nachts en vindt het prima te doen. in een ruk naar het gardameer (1200km) is eigenlijk wel iets teveel van het goede zeker als je ook nog een aanhanger bij hebt.

ik ben niet afgelopen zomer maar het jaar daarvoor met de auto naar het gardameer gereden, in een stuk door, 's ochtends heel vroeg weggereden en 's middags daar.. ik was gebroken toen ik daar aan kwam en daar komt bij dat ik maar een passagier had dat is misschien minder intensief als kinderen.

met een losse wagen vind ik 1000km de max. wanneer ik nu met caravan ga en rijd ik max 800km per dag daar doe ik dan tussen de 10 en 12 uur over.

uiteindelijk is mijn gedachte zeker nu de caravan mee gaat dat de vakantie begint voor de deur, als ik moe wordt zoek ik wel een camping en blijf ik slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamustra
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Zorg ervoor dat je een "bakje" hebt van de Télépeage. Kost niets extra en bespaart je heel wat tijd en gerommel.
Let verder heel hard op met flitsers, want die staan op veel plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
kamustra schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:02:
Zorg ervoor dat je een "bakje" hebt van de Télépeage. Kost niets extra en bespaart je heel wat tijd en gerommel.
Voordeel is dat een ticket niet veel kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:36
Smurf schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:07:
Gelukkig rijden we tegen die tijd al in het alpengebied en zijn de bergpassen interessant genoeg om me dan bij de les te houden.
Actief autorijden in de bergen is dan ook minder vermoeiend als hersenloos 'immer geradeaus' over de snelweg rechtdoor. :*)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
kamustra schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:02:
Kostte mij wel wat via de anwb. Hoe heb jij het geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:40
Als ik op vakantie naar zuid-frankrijk of italie rij, is mijn instelling:
"Ik zie wel hoe laat ik aankom. Ik ga gewoon genieten van het gevoel van vrijheid dat je met een auto hebt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamustra
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Palomar schreef op donderdag 28 april 2016 @ 23:14:
[...]

Kostte mij wel wat via de anwb. Hoe heb jij het geregeld?
ATMB biedt dit aan, elke maand is er wel een promo waardoor dit gratis wordt. Je moet wat Frans kunnen, maar op hun website staat het duidelijk uitgelegd. Deze maand heb je een "peter" nodig met een abonnementsnummer, een soort referral dus. Als je interesse hebt kan je me een DM sturen dan geef ik je mijn nr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MewBie schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:54:
[...]

Actief autorijden in de bergen is dan ook minder vermoeiend als hersenloos 'immer geradeaus' over de snelweg rechtdoor. :*)
Keerzijde is dat risico op kotsen op achterbank wat groter wordt, en de gevolgen daarvan opruimen behoorlijk wat tijd in beslag neemt :X

* dion_b heeft tijdje terug erg veel lol gehad in de Transsylvanische Karpaten, tot dus er een fontein achter me losbarstte :')
zetje01 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 00:56:
Als ik op vakantie naar zuid-frankrijk of italie rij, is mijn instelling:
"Ik zie wel hoe laat ik aankom. Ik ga gewoon genieten van het gevoel van vrijheid dat je met een auto hebt"
Dat. Reis = vakantie.

Heb ik trouwens net zo met de trein, daar is het de vrijheid om ogen dicht te doen, ogen open te doen of te flirten met Chinese uitwisselingsstudente naast me O-)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1