Toon posts:

fps kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Mijn collegas zegen dat ik een fps kaart kan inbouwen naast mijn videokaart om voor betere framerates te zorgen. Ik kan echter zon ding helemaal niet vinden op tweakers pricewatch!!! WTF

Kan iemand mij de goeie kan op wijzen?

Grtn,

Rick :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat je collega's of nog uit het 3DFX Voodoo2 tijdperk komen (al noemden we die dingen ook geen fps kaarten), het mogelijk hebben over physics kaarten, of gewoon niet weten waar ze het over hebben :P

Wat zou een FPSkaart moeten zijn in hun ogen, anders dan een videokaart (die je er blijkbaar al in hebt zitten)?

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen videokaart haha ik moest echt een fps kaart hebben zeggen ze. Ik ben nog niet zo handig hiermee maar als ik meer fps wilde hebben in mijn game moest ik voor een extra fps kaartje zorgen.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:26

weebl

YARR!

Ik denk dat ze je in de maling aan het nemen zijn... :P

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-01 18:32

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik denk dat je collega's je voor de gek houden.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Topicstarter
ik snap het niet

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-01 17:20
FPS kaarten liggen toch in hetzelfde schap als bougievonkjes, linksdraaiende schroevendraaiers, AC batterijen en spijkerkopjes?

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 16:14

Tazzios

..

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:17:
...
Kan iemand mij de goeie kan op wijzen?
...
Geef geen geld uit aan dingen waar van je geen idee hebt hoe het werkt, wat het is en of het überhaupt nuttig is in jou situatie.

Vermeld je huidige systeem specificaties.
Geef aan welke game(s) je speelt.
Vertel wat je frame rate problemen zijn.(indien er zijn tenminste)

[ Voor 4% gewijzigd door Tazzios op 20-04-2016 09:27 ]

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:26

weebl

YARR!

Die dingen bestaan gewoon niet.
Je collega's proberen je te laten zoeken naar iets wat je nooit gaat vinden 8)7 .

Er is maar een kaart die voor FPS kan zorgen en dat is je videokaart... :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:22:
Nee geen videokaart haha ik moest echt een fps kaart hebben zeggen ze. Ik ben nog niet zo handig hiermee maar als ik meer fps wilde hebben in mijn game moest ik voor een extra fps kaartje zorgen.
1) je collega's zijn een standaardgrap (a la waterdicht vergiet) aan het uithalen.
2) je collega's snappen er zelf even weinig van.

FPS is Frames Per Second, oftewel hoeveel plaatjes je GPU in een seconde tevoorschijn kan toveren (in een bepaald spel, met bepaalde settings). FPS wordt aan hardwarekant voor overgrote deel door GPU beinvloed (videokaart dus, of iGPU als je geen losse videokaart hebt) en in mindere mate door CPU. Aan softwarekant hangt het natuurlijk totaal af van wat je speelt (Patience geeft doorgaans hogere FPS dan Crysis) en je settings (hogere resolutie, meer details levert altijd lagere FPS dan kaal en lage resolutie). Ook andere troep die CPU of GPU bezig houdt beinvloedt het.

In de regel is een snellere GPU de beste manier om FPS te verhogen, maar het hangt af van wat exact bottleneck is in jouw situatie. Als je al een high-end GPU hebt met erg trage CPU ligt het anders, en als je PC tot de nok toe vol zit met spyware kun je beter software dan hardware aanpakken.

Maar goed, bovenstaande had je met minimale eigen inzet ook uit kunnen vinden. Dicht bij gebrek daaraan.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.