Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Iphone verliest connectie met Netgear R7000

Pagina: 1
Acties:

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik ben sinds gisteren over gegaan van een Dlink 655 op de Netgear R7000.

Ik heb de volgende apparaten probleemloos met Wifi in mn netwerk hangen.
Logitech (Hub)
laptop
AppleTv
iPhone 6
2x Ipad

Met een iPhone 4 en 5 zijn er wat problemen.
Na lang proberen verbinding maken lukt dit uiteindelijk, maar zodra in slaapstand verliezen ze
verbinding en moeten ze weer (lang) opnieuw connecten.
Heb al alle netwerkinstellingen hersteld in de iPhones maar haalt ook helaas niks uit.

Bij de iPhone 4 zie ik ook de 5ghz band niet verschijnen.

Al wat op google gezocht maar kom ik helaas voorlasnog ook niet verder mee.
Met de Dlink overigens geen enkele problemen met connecties :?

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de hulp.

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Een iPhone 4 heeft geen 5Ghz radio, dus dat werkt sowieso niet.

Heb je Google al geraadpleegd voor het probleem? Er is namelijk méér dan genoeg over te vinden. :)

• noteboeki
Ah dat verklaart dan de 5Ghz band, Bedankt.

Ja zeker al gezocht op Google, hier kom ik wel wat vergelijkbare problemen tegen, helaas geen oplossing vooralsnog.

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
noteboeki schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:51:
Ah dat verklaart dan de 5Ghz band, Bedankt.

Ja zeker al gezocht op Google, hier kom ik wel wat vergelijkbare problemen tegen, helaas geen oplossing vooralsnog.
Tweede link op Google:
http://forums.macrumors.c...ects-when-locked.1454385/

Schijnbaar zet iOS wifi in een soort stand-by modus om de accu te sparen.

[ Voor 9% gewijzigd door Gravit0n op 20-04-2016 08:56 ]

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:45
Gravit0n schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:54:
[...]

Tweede link op Google:

Dit inderdaad. Zit volgens mij al sinds jaar en dag in iOS. Super frustrerend als je het mij vraagt, maar ik heb niet de illusie dat dit ooit gaat wijzigen.

• noteboeki
Gravit0n schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:54:
[...]

Tweede link op Google:

Dat heb ik idd gelezen, maar zoals ik schreef had ik dit probleem voorheen niet met mn Dlink-Dir 655.

Zodra iPhone scherm aanging direct weer (of nog steeds) connectie met de Dlink.

Nu bij de Netgear duurt het erg lang (ca. 20/30) sec voor er weer connectie is.

Iphone 6 heeft hier dus overigens geen last van bij de Netgear, zodra scherm aan zie ik gelijk de Wifi balkjes.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:12
Het probleem is niet zozeer dat iOS de wifi uitzet in standby (doen sommige androids ook) maar dat het verbinding maken met je wifi zo traag gaat.

Tijdens het verbinden gaat je client grofweg de volgende fases door.
1. Associatie met het accesspoint op RF niveau
1b. Uitwisselen van authenticatie (WPA) om toegang te krijgen
2. Een adres ophalen middels dhcp (meestal)

1.
Als dit het probleem is dan is er een een compatibiliteits issue tussen je iphone en je accesspoint. Dit kan voorkomen, vaak is het vooral dat verschillende type chipsets soms niet helemaal lekker met elkaar communiceren. Het kan ook gewoon zijn dat het druk op de frequentie is en de chipset in die apparaten daar meer last van hebben.

1b. Hetzelfde voor encryptie, dit zit in de driver/chipset en kan dus ook voor de vertraging zorgen.

2. Wellicht doet de iphone iets geks met het ip adres, misschien laat hij de lease verlopen en zorgt dat voor de vertraging?

Om uit te sluiten waar het probleem zit zou ik de volgende testen uitvoeren
Test 1. Encryptie van Wifi accesspoint verwijderen en een vast ip adres instellen op de telefoon.
Gaat dit goed? ga dan door naar test 2. Gaat dit niet? Ga verder troubleshooten door bv kanalen te veranderen, omgeving AP te veranderen of firmware te upgraden. Blijft dit niet goed gaan? Dan zou ik het accesspoint terugbrengen (of beide iPhones zijn defect).

Test2. Schakel nu encryptie in en kijk hoe het dan gaat. Experimenteer met WPA/WEP om te kijken of er verschil in zit.

Test3. Haal nu het static ip eraf en zet hem terug op DHCP.

Als je deze stappen volgt kan je beter achterhalen waar het probleem zit. Hoe je het gevonden probleem daarna oplost is een nieuw vraagstuk :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• noteboeki
laurens0619 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:47:
Het probleem is niet zozeer dat iOS de wifi uitzet in standby (doen sommige androids ook) maar dat het verbinding maken met je wifi zo traag gaat.

Tijdens het verbinden gaat je client grofweg de volgende fases door.
1. Associatie met het accesspoint op RF niveau
1b. Uitwisselen van authenticatie (WPA) om toegang te krijgen
2. Een adres ophalen middels dhcp (meestal)

1.
Als dit het probleem is dan is er een een compatibiliteits issue tussen je iphone en je accesspoint. Dit kan voorkomen, vaak is het vooral dat verschillende type chipsets soms niet helemaal lekker met elkaar communiceren. Het kan ook gewoon zijn dat het druk op de frequentie is en de chipset in die apparaten daar meer last van hebben.

1b. Hetzelfde voor encryptie, dit zit in de driver/chipset en kan dus ook voor de vertraging zorgen.

2. Wellicht doet de iphone iets geks met het ip adres, misschien laat hij de lease verlopen en zorgt dat voor de vertraging?

Om uit te sluiten waar het probleem zit zou ik de volgende testen uitvoeren
Test 1. Encryptie van Wifi accesspoint verwijderen en een vast ip adres instellen op de telefoon.
Gaat dit goed? ga dan door naar test 2. Gaat dit niet? Ga verder troubleshooten door bv kanalen te veranderen, omgeving AP te veranderen of firmware te upgraden. Blijft dit niet goed gaan? Dan zou ik het accesspoint terugbrengen (of beide iPhones zijn defect).

Test2. Schakel nu encryptie in en kijk hoe het dan gaat. Experimenteer met WPA/WEP om te kijken of er verschil in zit.

Test3. Haal nu het static ip eraf en zet hem terug op DHCP.

Als je deze stappen volgt kan je beter achterhalen waar het probleem zit. Hoe je het gevonden probleem daarna oplost is een nieuw vraagstuk :)
Bedankt, ik zal eens gaan kijken.
Bij thuiskomst ook met de iPhone 6 geen connectie meer, zowel op 2.5ghz als 5ghz erg moeizaam om verbinding te krijgen.
En als er dan eindelijk verbinding is laden pagina's of wat dan ook nog steeds niet.
Denk dat ik mn vertrouwde Dlink maat weer pak en de Netgear linea direct retour gaat. Voor een dergelijk bedrag voor een router mag je toch verwachten dat het e.e.a. Fatsoenlijk (out of the box) funktioneert..

Ipads zijn de enige die wel goed funktioneren.
Edit. Windows Laptop ook geen probleem en werkt ook prima.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De R7000 is een drie jaar oud ontwerp, je hebt niet bepaald neusje van de zalm gekocht ofzo...

Iig komt dit gedrag bekend voor, heb vergelijkbare issues met een Asus RT-AC66U en mijn werk-Macbook. Collega van me met veel iOS devices heeft het er ook mee. Overeenkomst met de R7000 is de WiFi-chip, dat is de Broadcom BCM4360. De firmware/drivers ervoor waren aanvankelijk hopeloos en compatibility was ellendig. Vanaf 2014 is dat langzaam bijgetrokken tot het vorig jaar bijna mature te noemen was.

Gezien je zo'n oude router gekozen hebt om nieuw te kopen: check om te beginnen eens wat voor firmware erop zit en of er mogelijk nieuwer beschikbaar is. Als je firmware Broadcom basecode uit jaar kruik heeft kun je problemen verwachten :o

Als je op nieuwste firmware draait en het probleem nog steeds speelt, kijk even naar de relevante settings:
- WMM moet aan staan. Moet bijna, want > iOS 7 kun je niet eens goed verbinden zonder WMM
- WMM Power Save is waarschijnlijk waar het fout gaat. Als het aan staat, uitzetten. Staat het uit, probeer het dan aan te zetten.
- als er iets over 802.11k, r, of v in zit, probeer dan die settings te wijzigen.
- kijk naar de beacon interval. Normaliter staat het op 100ms. Dat is licht inefficient, als je maar een enkele AP in huis hebt zou een veelvoud daarvan beter zijn - maar bij uitdagende RF-omstandigheden maakt dat het lastiger te verbinden met de AP. Als de interval significant boven de 100ms is, probeer het op 100ms te zetten.

Mocht je hier geen zin in hebben, vermijd dat Broadcom 4360-based apparaten. De TP-Link Archer C7 ligt voor de hand als prima apparaat met ander chipset (Qualcomm Atheros 9880), maar default firmware valt tegen, dus je wilt DD-WRT erop zetten. Geen zin daarin? De Netgear R7500v2 heeft een QCA9980, is absoluut superieur aan de BCM4360, maar kost ook meer.

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 20-04-2016 19:40 ]

Oslik blyat! Oslik!

• noteboeki
Bedankt voor de informatie.
Ik was me ervan bewust dat het niet de nieuwste techniek was die ik kocht.(firmware was up-to date)
Maar verwachte wel een verbetering tegen over mn nog veel oudere Router.

Na redelijk wat leeswerk leek het erop dat er in de 3 jaar niet heel erg veel verbeteringen in wifi land waren en
kwam ik regelmatig de opmerking tegen dat het (nog) niet de moeite waard was om te upgraden naar een nieuw(er) model.
En om nou bv naar een R8000 te gaan voor bijna het dubbele bedrag is naar mijn idee alleen zinvol als je een heavy user bent, wat ik dus niet ben.

Anyway net na een kleine wijziging in de router ook volledige connectie met laptop kwijt en (voor de 3de keer) compleet moeten resetten naar fabrieks instellingen en vervolgens met geen mogelijkheid meer aan de gang gekregen.
Kortom helemaal klaar met de Netgear en zit nu weer op mn vertouwde Dlink Dir655 uit 2008! (8 jaar oud, leeftijd zegt dus blijkbaar niet alles :+ )
(Dlink in de 7 jaar gebruik never nooit hoeven te resetten of wat voor problemen dan ook mee gehad)

De Netgear gaat terug en ga een kijken naar een ander merk, suggesties zijn van harte welkom.
Alvast hartelijk bedankt, (ook voor de voorgaande hulp nog bedankt.8)

[ Voor 7% gewijzigd door noteboeki op 20-04-2016 20:51 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

noteboeki schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:21:
Ik was me ervan bewust dat het niet de nieuwste techniek was die ik kocht.(firmware was up-to date)

Na redelijk wat leeswerk leek het erop dat er in de 3 jaar niet heel erg veel verbeteringen in wifi land waren en
kwam ik regelmatig de opmerking tegen dat het (nog) niet de moeite waard was om te upgraden naar een nieuw(er) model.
En om nou bv naar een R8000 te gaan voor bijna het dubbele bedrag is naar mijn idee alleen zinvol als je een heavy user bent, wat ik dus niet ben.
De R8000 is een totaal onzinnig apparaat dat gebouwd is om een probleem die niemand heeft op te lossen. Het heeft twee 5GHz chips ipv eentje in de normalere gevallen. En jawel, beide zijn de gewraakte BCM4360 waar je nu al problemen mee hebt. Zoals gezegd, vermijd in jouw geval BCM4360, dan zit je ws goed.
Anyway net na een kleine wijziging in de router ook volledige connectie met laptop kwijt en (voor de 3de keer) compleet moeten resetten naar fabrieks instellingen en vervolgens met geen mogelijkheid meer aan de gang gekregen.
Exact welke kleine wijziging?
Kortom helemaal klaar met de Netgear en zit nu weer op mn vertouwde Dlink Dir655 uit 2008! (8 jaar oud, leeftijd zegt dus blijkbaar niet alles :+ )
(Dlink in de 7 jaar gebruik never nooit hoeven te resetten of wat voor problemen dan ook mee gehad)

De Netgear gaat terug en ga een kijken naar een ander merk, suggesties zijn van harte welkom.
Wederom, negeer merk van het apparaat zelf, kijk naar de WiFi-chip. Vermijd de BCM4360 waar jij en anderen in deze situatie problemen mee hebben. Verder heb ik al twee suggesties hierboven genoemd.

Oslik blyat! Oslik!

• noteboeki
dion_b schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:25:
[...]

De R8000 is een totaal onzinnig apparaat dat gebouwd is om een probleem die niemand heeft op te lossen. Het heeft twee 5GHz chips ipv eentje in de normalere gevallen. En jawel, beide zijn de gewraakte BCM4360 waar je nu al problemen mee hebt. Zoals gezegd, vermijd in jouw geval BCM4360, dan zit je ws goed.

[...]

Exact welke kleine wijziging?
Ik wilde kijken of het soort beveiliging WPA2 of wat dan ook iets zou uithalen met de connecties.
Na het opslaan van deze wijziging was de complete (internet)verbinding weg en niet meer terug te krijgen en dus
de router moeten resetten.
dion_b schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:25:
[...]

[...]

Wederom, negeer merk van het apparaat zelf, kijk naar de WiFi-chip. Vermijd de BCM4360 waar jij en anderen in deze situatie problemen mee hebben. Verder heb ik al twee suggesties hierboven genoemd.
Bedank voor je suggesties echter heb ik nadat de lichte boosheid van wederom moeten resetten wat afgenomen was de Netgear weer uit de doos gehaald om hem noch een laatste kans te geven

Ik kan het ook niet heel goed begrijpen dat dit (naar mijn idee) een van de meest verkochte routers is van de afgelopen tijd, veel aanbevelingen en (zeer) goede reviews krijgt en (bij mij) dergelijke knullige problemen geeft (ongeachte de wellicht bracke WIFI chip, en het een 3 jaar oud ontwerp is..)
Gistereravond dus weer helemaal vanaf nul begonnen en ingeregeld, vanavond maar verder testen.

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11 09:32
noteboeki schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:21:

Kortom helemaal klaar met de Netgear en zit nu weer op mn vertouwde Dlink Dir655 uit 2008!

Op welke firmware-versie zit je? Ik lees hier allemaal bekende problemen die voorkomen bij versie 1.0.5.60 & 1.0.6.28. Beide versies zijn teruggetrokken en inmiddels wordt 1.0.4.30 weer gepusht.

Ik zelf heb met v1.0.4.30 i.i.g. nergens last van terwijl ik op diverse fora vind dat er veel mensen zijn met vergelijkbare problemen op deze twee teruggetrokken updates.

• noteboeki
robcoenen schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:20:
[...]

Op welke firmware-versie zit je? Ik lees hier allemaal bekende problemen die voorkomen bij versie 1.0.5.60 & 1.0.6.28. Beide versies zijn teruggetrokken en inmiddels wordt 1.0.4.30 weer gepusht.

Ik zelf heb met v1.0.4.30 i.i.g. nergens last van terwijl ik op diverse fora vind dat er veel mensen zijn met vergelijkbare problemen op deze twee teruggetrokken updates.
Deze, en er is geen nieuwere geeft hij in de router aan.

Firmwareversie V1.0.4.30_1.1.67

Ik moet ook zeggen dat hij nu stabiel is en ook geen last meer heeft van conectie verlies of moeilijke/trage verbindingen. Snelheid ook prima.

[ Voor 11% gewijzigd door noteboeki op 21-04-2016 17:44 ]

• noteboeki
Na een dag probleemloos in gebruik even kort de stroom van de Router afgehaald en vervolgens weer een rampeplan :(
Met geen mogelijkheid meer verbinding te krijgen en (maar weer eens) moeten resetten naar fabrieksinstellingen.

Ik heb mn best gedaan maar gaat nu definitief terug..

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wel een pro-tip voor volgende keer: als je wilt gaan sleutelen aan WiFi-instellingen, doe dat altijd vanaf een computer met bedrade verbinding. Zelfs de beste AP/clientcombo wordt niet vrolijk van een verbinding die verandert terwijl je ermee verbonden bent, laat staan als verbinden juist het probleem is :o

Scheelt erg veel tijd en frustratie. Of het in dit geval zoveel gescheeld zou hebben is een tweede, maar het blijft altijd makkelijker.

Oslik blyat! Oslik!

• noteboeki
dion_b schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 22:42:
Wel een pro-tip voor volgende keer: als je wilt gaan sleutelen aan WiFi-instellingen, doe dat altijd vanaf een computer met bedrade verbinding. Zelfs de beste AP/clientcombo wordt niet vrolijk van een verbinding die verandert terwijl je ermee verbonden bent, laat staan als verbinden juist het probleem is :o

Scheelt erg veel tijd en frustratie. Of het in dit geval zoveel gescheeld zou hebben is een tweede, maar het blijft altijd makkelijker.
Bedankt voor de tip.
Ik werk ongeveer 90% van de tijd bedraad op mn XPS15, meeste wijzigen dan ook bedraad gedaan.
De Netgear funktioneert nu weer naar behoren, maar heb geen vertrouwen meer in deze Router.
Ik denk er over om maar een switch te maken naar Asus..

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Netgears werken prima, maar je moet wel vaak de standaard firmware even updaten aangezien die nog wel eens problemen geeft. Zodra de firmware een bijgewerkt is doen ze het prima.

Fixing things to the breaking point...

• noteboeki
RGAT schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 02:46:
Netgears werken prima, maar je moet wel vaak de standaard firmware even updaten aangezien die nog wel eens problemen geeft. Zodra de firmware een bijgewerkt is doen ze het prima.
Ik zou willen dat ik je menig deelde..
Helaas kan ik het voor nu alleen maar omschrijven als troep :X

Heb de Netgear nog wat dagen gebruikt terwijl ik zoek naar een vervanging, als het eenmaal draait geen probleem.
Maar dan zo ineens van het 1 op het andere moment gewoon compleet alle verbindingen weg, modem
opnieuw opstarten, router opnieuw opstarten het maakt allemaal geen zak uit.
Is geen verbinding meer mee te krijgen en enige wat dan nog rest is een reset naar fabrieksinstellingen.

Wat een enorme teleurstelling deze Router, kan er helaas niks anders van maken.
Pagina: 1