Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Externe behuizing WD Blue - Delock

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 16:24

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Topicstarter
Gentz, Ladies

enkele weken terug heb ik, naar aanleiding van een nieuwe werklaptop, een WD Blue 1TB besteld om te gebruiken als externe disk voor virtuele dev machines op te slaan.

Hiervoor heb ik dan ook meteen een behuizing gekocht StarTech.

Bij levering meteen alles aangesloten en willen formateren, I/O error via windows GUI. Diskpart gebruikt maar zelfde probleem. Andere laptop getest en formateren ging perfect.

Samen met collega's e.d. nog meer testen gedaan en nu blijkt dat deze behuizing niet "werkt" zoals het hoort, files overkopiëren lijkt te lukken maar na enkele seconden breekt hij af onder het mom I/O error :(

Anyway, collega gisterenavond getest met een andere enclosure van hem (Lian-Li) Kleur maakt niet uit maar op zelfde serie laptop (van 't werk dus identiek) en geen problemen met data transfer.

Nu heb ik gezien dat deze van Lian-Li intern Sata II gebruiken, natuurlijk wil ik gebruiken wat er binnen de mogelijkheden valt en vermits de WD Blue Sata III heeft ben ik dus op zoek naar een enclosure met Sata III.

In het verleden reeds Delock gekocht (maar na enkele weken gestolen). Waar mijn vraag nu over ging: Op de pricewatch zie je bij deze Delock als interne bus "Sata 300" (Sata II ?) staan, waar als je naar de officiële site kijkt bij de specs staat er: 1 x SATA 6 Gb/s --> Correct me if I'm wrong, maar SATA 6 Gb/S == Sata III ?

Kan ik het er op wagen om alsnog zo eentje aan te schaffen met de zekerheid dat alles wel correct gaat werken?

Tl;Dr

Pricewatch tweakers: Delock (42488): Sata II
Officiele site: Delock (42488): Sata 6 Gb/S

Tweakers foutje? Of zie ik iets over het hoofd tussen de verschillende Sata benamingen? Is om te gebruiken icm WD Blue SSHD, dus Sata III capable :)

--
Verder: Kan er iemand verklaren waarom die StarTech zo vreemd doet op mijn systeem? Dell Precision 7510, allemaal USB 3.0 poorten. --> StarTech + SSD (dus geen SSHD) geen problemen, steek ik de SSHD in --> raar gedrag (bijkomend: dit vreemde gedrag doet hij dan weer niet op een MAC ... maar wel op andere series van Dell.... :@ )

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Beste antwoord (via dj_vibri op 20-04-2016 12:54)

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:15
Over die Delock. Ik dacht eerst dat er misschien een nieuwe versie was uitgekomen en heb dus gezocht op het EAN-nummer. Doch met dat EAN-nummer kwam ik toch bij Delock terecht op een case met SATA III. Op andere sites vond ik dan weer vermeldingen van SATA II of stond er gewoon SATA (omdat ze het zelf ook niet meer wisten?).
Ik denk dat ik gevonden heb wat er aan de hand is (sla me niet dood als het niet zo is), en de info heb ik kunnen samenstellen aan de hand van deze 2 sites : site 1 & site 2
Site 1 vermeldt SATA-300, en eSATA-600. Site 2 vermeldt de verschillende snelheden bij gebruik van welke uitgaande poort. Dus ik vermoed dat het intern SATA III is, maar aangezien dat de uitgaande poort eigenlijk de beperking is (USB2 of USB3), zal men SATA II vermelden wanneer aangesloten via USB, en SATA III als het via eSATA gaat. (misschien om claims te vermijden dat ze niet de snelheid halen van SATA III, terwijl eigenlijk hun USB-bus de beperkende factor is.

Blijkbaar zijn er wel meer problemen met Startech, als ik het internet even nakijk. Blijkbaar is die zeer gevoelig voor drivers. Drivers die werden meegeleverd bij laptops (van de laptopfabrikant) lijken dikwijls voor problemen te zorgen, maar wanneer ze de drivers installeren van de fabrikant van het moederbord, lijkt alles te werken. Misschien kan je eens zoeken achter de drivers voor je USB-poorten. Mocht het niet helpen, die Startech terugsturen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:15
Over die Delock. Ik dacht eerst dat er misschien een nieuwe versie was uitgekomen en heb dus gezocht op het EAN-nummer. Doch met dat EAN-nummer kwam ik toch bij Delock terecht op een case met SATA III. Op andere sites vond ik dan weer vermeldingen van SATA II of stond er gewoon SATA (omdat ze het zelf ook niet meer wisten?).
Ik denk dat ik gevonden heb wat er aan de hand is (sla me niet dood als het niet zo is), en de info heb ik kunnen samenstellen aan de hand van deze 2 sites : site 1 & site 2
Site 1 vermeldt SATA-300, en eSATA-600. Site 2 vermeldt de verschillende snelheden bij gebruik van welke uitgaande poort. Dus ik vermoed dat het intern SATA III is, maar aangezien dat de uitgaande poort eigenlijk de beperking is (USB2 of USB3), zal men SATA II vermelden wanneer aangesloten via USB, en SATA III als het via eSATA gaat. (misschien om claims te vermijden dat ze niet de snelheid halen van SATA III, terwijl eigenlijk hun USB-bus de beperkende factor is.

Blijkbaar zijn er wel meer problemen met Startech, als ik het internet even nakijk. Blijkbaar is die zeer gevoelig voor drivers. Drivers die werden meegeleverd bij laptops (van de laptopfabrikant) lijken dikwijls voor problemen te zorgen, maar wanneer ze de drivers installeren van de fabrikant van het moederbord, lijkt alles te werken. Misschien kan je eens zoeken achter de drivers voor je USB-poorten. Mocht het niet helpen, die Startech terugsturen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 16:24

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Topicstarter
Was inderdaad ook al waar ik over aan het denken was, wat betreft de USB 3 beperkende factor toestanden. Maar je hebt het wel fantastisch uit de doeken gedaan, dus wat dat betreft alvast koekjes voor jou :)

Mja, ik zal eens opzoek gaan naar welk moederbord/usb drivers ik nodig kan hebben maar ik vrees er beetje voor of dit het probleem zou oplossen. Terug sturen is een no-go, maar dan 14 dagen in het bezit ondertussen. Had eerst de schijf terug gestuurd, leverancier heeft dit wel super correct afgehandeld en hoewel ik de eerste terugzend-kosten diende te betalen heb ik achteraf geen extra factuur gekregen voor het opnieuw naar mij opsturen, hoewel er aan de schijf zelf blijkbaar niets aan de hand was.

Maar door alle "testen" en doorgeven aan verschillende mensen om 's avonds te testen zijn we al buiten de "retour" periode :)

Denk dat ik dan alvast de Delock ga bestellen en ondertussen eens ga kijken voor die drivers, you never know :)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.