Externe volume knop voor Auto Radio.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 760993

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een oplossing voor het missen van een volume knop.
Ik heb een tablet in mijn dashboard gebouwd met daarachter een JVC autoradio.
Nu kan ik de volume regelen met de knoppen op mijn stuur, maar er is geen manier om dit te doen op het dashboard.
Is het misschien mogelijk om zo iets http://www.ebay.com.au/it...l-Knob-LC-1-/280924275140 in mijn dashboard te bouwen of werkt dit alleen voor subwoofers?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-06 15:37

Emiel1984

Made in NL

Als de audio uit je tablet komt, zou ik eerder kijken naar een mogenlijkheid om het volume hiervan direct op de tablet aan te passen.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Emiel1984 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 02:53:
Als de audio uit je tablet komt, zou ik eerder kijken naar een mogenlijkheid om het volume hiervan direct op de tablet aan te passen.
De tablet is verbonden met de verborgen radio via bluetooth.
Als ik de volume knop gebruik van de tablet past deze alleen de volume van de tablet zelf aan en niet die van de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Je kan dezelfde soort controls gebruiken als externe CAN Bus kits. Je radio is op het interne CAN netwerk aangesloten, dus in principe kan je met een ander CAN apparaat dat knoppen heeft wel een audio control maken. Of het kant-en-klaar bestaat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-06 15:37

Emiel1984

Made in NL

Persoonlijk zou ik geen apparaten zomaar op de CAN bus aansluiten. Ik zou persoonlijk het laten voor wat het is. Je kan het volume tenslotte nog aanpassen via het stuur. De audio op de analoge manier aanpassen kan werken maar zal dan maar enkel werken voor 1 audio ingang aangesloten apparaat. Daardoor zal de knop niet in alle situaties werken. De optie die jij aangeeft heb ik niet eerder geprobeert. Gezien de prijs kan je ervoor kiezen de poging te wagen met de kans dat het niet werkt. Kijk wel even naar de uitgang frequenties.. Als je daar tijd in wilt steken.. Om na te gaan of hoog en of laag weg gefilterd worden. Al denk ik niet dat je daarvan iets zal terugvinden...

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Emiel1984 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 04:40:
Persoonlijk zou ik geen apparaten zomaar op de CAN bus aansluiten. Ik zou persoonlijk het laten voor wat het is. Je kan het volume tenslotte nog aanpassen via het stuur. De audio op de analoge manier aanpassen kan werken maar zal dan maar enkel werken voor 1 audio ingang aangesloten apparaat. Daardoor zal de knop niet in alle situaties werken. De optie die jij aangeeft heb ik niet eerder geprobeert. Gezien de prijs kan je ervoor kiezen de poging te wagen met de kans dat het niet werkt. Kijk wel even naar de uitgang frequenties.. Als je daar tijd in wilt steken.. Om na te gaan of hoog en of laag weg gefilterd worden. Al denk ik niet dat je daarvan iets zal terugvinden...
Ik lees eigenlijk alleen maar dat het echt de lage tonen zijn, dus ik denk dat het niet eens werkt.
Heeft iemand dit wel eens geprobeerd?
Afbeeldingslocatie: http://discountmegamart.com/images/products/preview/test__usb-volume.jpg
En deze gewoon in de USB ingang te knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nooit geprobeerd, maar hoe zag je dar voor je dan? Als in: de meeste tablets hebben maar 1 usb ingang en das ook meteen de stroomvoorziening. Wilde je er een USB hub tussen hangen? Lijkt me geen geslaagd plan ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:15
Was het niet handiger om meteen een zogenaamde custom fit unit in je auto te bouwen?

Dan lijkt het origineel, behoud van stuurwiel bediening, bellen, bluetooth, usb/sdkaartjes, equalizer etc etc. En omdat het OS android is kun je ook gewoon navigatie, flitsmeister, spotify of andere apps die je nu op je tablet draait gebruiken.
Ik heb zo'n unit voor 350 inclusief verzenden van de duitse ebay geplukt voor mijn bmw E46, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoepertje
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-05 14:52
Terrz schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:25:
Was het niet handiger om meteen een zogenaamde custom fit unit in je auto te bouwen?
Daar ben ik het ook mee eens een mooie dubbeldin systeem of een met zo'n uitschuifbaar display. Hoewel deze duurder zijn. Of je kan misschien een mooie tweedehandse op de kop tikken want de autoradio's van de betere merken hebben toch het eeuwige leven geloof ik. Wat ik mij vooral af vroeg: wat doe je tegen het velle licht van de tablet zodat je niet verblind wordt in het donker? Miss een donker thema ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Terrz schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:25:
Zo ziet het er nu bij mij uit:
Afbeeldingslocatie: http://tennodrops.com/consolidated_tab.jpg
Cradle is ook een draadloze oplader. Voorderest werkt alles perfect met tasker als ik de auto start of uit doe.
In de cradle zit een magneet die de tablet tegenhoudt. Bijrijders kunnen gewoon de tablet pakken en nummertjes zoeken :)
Pagina: 1