USB bootable Windows10 disk maken op OSX voor een PC

Pagina: 1
Acties:
  • 8.082 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-03-2024
Hallo Allemaal,

Ik vroeg me af of iemand weet hoe je een USB bootable disk met windows10 maakt op een Mac om vervolgens te installeren op een game pc.

Ik weet dat er voor de mac DiskMaker X bestaat maar deze is alleen voor OSX installaties
Voor windows heb je Rufus maar dit programma werkt alleen op een windows pc

Bestaat er een programma als Rufus die met OSX werkt?
Of wat is de gemakkelijkste manier om op een mac een bootable usb te maken voor een PC?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Volgens mij kan je een W10 iso als block device naar mounted usb disk schrijven.

Dus iets als dd if=/User/x/Desktop/w10.iso of=/Volumes/usbdisk bs=1m, zou moeten werken denk ik.

Eerst de manual lezen of even info opzoeken voordat je dd gebruikt en een image schrijft.

[ Voor 5% gewijzigd door Oyster op 20-04-2016 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je zoekt naar windows 10 iso usb bootable on os x vind je genoeg aanwijzingen hoe je dit kunt doen, bijvoorbeeld via Boot Camp. Dit werkt zowel voor Macs als PCs. Aangezien dit eenvoudig zelf te vinden is, gaat dit topic op slot.

Als je er niet uitkomt, mag je een nieuw topic openen. Vermeld dan wel duidelijk wat het probleem is, waar je naar gezocht hebt (zoektermen), wat je gevonden hebt, wat je geprobeerd hebt en wat het resultaat is. Op die manier kunnen we je het beste helpen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.