Geheugen prijsverschil of kwaliteitverschil

Pagina: 1
Acties:

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Topicstarter
ok hier is de deal
256DDR NoName 266mhz bij mycom : 250 gld
256DDR Kinston 266mhz bij Graficall : 349 gld

Mijn vraag is dit gewoon het prijsverschil tussen NN en Kinston of het verschil in kwaliteit (cas2 / cas3)
En is dit het prijsverschil waard, is het merkbaar!!

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Het enigste wat ik je kan vertellen is dat op mijn moederbord geheugen met M-Tec (heeeel erg goedkoop geheugen) chips niet wil lopen, zelfs niet indien de FSB een stapje terug wordt gezet, terwijl met Infineon en Hyundai chips ik geen enkel probleem heb.

Dus idd denk ik dat er wel degelijk een reden is waarom het ene duurder is als het andere geheugen.

Verwijderd

Ligt eraan of je geluk hebt ja dan wel nee. Een NN cippie kan even goed presteren als een kingston module, alleen bij Kingston is de kans dat ie goed presteert heel groot en bij zo'n NN klein(er). Snap je?
Ook krijg je bij Kingston levenslange garantie op je chips en is die kingston beter te overklokken (in de meeste gevallen) dan NN chippies!
Alles duidelijk? Mooi!8-)

Verwijderd

hmz tja

Mijn ervaring bij MyCom is dat je net geluk moet hebben waarvandaan de wind waait.

Ik heb er voor 80,- Apacer en Kingston 128 Mb gekocht, maar ook M-tec zooi voor 200,- of meer.

Ze kopen heeeeel raar in daar geloof ik. Gelukkig kan ik het shit geheugen altijd nog ruilen binnen zoveel dagen. hehehe :)

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Topicstarter
Ok het kwaliteitsverschil is er, maar is dit het ook waard?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 23 juni 2001 23:28 schreef Perseus het volgende:
hmz tja

Mijn ervaring bij MyCom is dat je net geluk moet hebben waarvandaan de wind waait.

Ik heb er voor 80,- Apacer en Kingston 128 Mb gekocht, maar ook M-tec zooi voor 200,- of meer.

Ze kopen heeeeel raar in daar geloof ik. Gelukkig kan ik het shit geheugen altijd nog ruilen binnen zoveel dagen. hehehe :)
Mijn Mtec's lopen op 166Mhz fsb ook nog prima, omdat het 6 ns is.. dus onderschat dat niet :) Wil ik nog wel es zien met je cas3 a merk spul :)

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
Kingston modules heb ik zelf ook, werken probleemloos op mijn mobo's in tegenstelling met wat goedkopere DIMM's ik zou voor zekerheid gaan.

Flickr | Lego collectie

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20
als de goedkope niet goed zijn ruil je ze toch in?

het is echt heel zelden dat geheugen eerst goed is en dan opeens niet goed meer is.

beter overclockbaar? ik neem aan dat je een AMD DDR bord koopt? dan ga je toch niet FSB-overclocken? [daar ligt de overclockbaarheid van het geheugen]. nee dan ga je multiplier-overclocken en daar maakt het niks uit. het verschil tussen cas2 en cas3 merk je nauwelijks. en de meeste no-name modules lopen wel op cas2. als die van jou dat niet doet kan je altijd nog even ruilen voor een ander of duurder geheugen halen als dat dan zonodig moet.

past goedkoop geheugen niet goed in je moederbord? had dan 100,- meer uitgegeven aan een goed moederbord dan aan geheugen! :)

Verwijderd

hmmz...... zo veel verschil mag er eigenlijk niet in zitten hoor, scheelt maar een paar gulden inkoop

Verwijderd

Mijn punt was eigenlijk dat je bij MyCom zeker goed geheugen kan kopen. ook voor de door jouw genoemde prijzen.

Je moet alleen net geluk hebben dat ze merk geheugen hebben liggen voor die prijzen, want dat kan wel eens wisselen. Of je kan het aan de verkoper vragen, Ik kreeg een keer apacer geheugen van de gast omdat ik erom vroeg en anders had ik M-tec gehad.

suc6 :7
Pagina: 1