Ander woord voor: "usb controlled padlock"?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chappie010
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-08-2021
Hoi,

Ik zoek een *goedkoop* slot dat open en dicht gaat op aansturing van mijn pc. Nou dacht ik dat is een "usb controlled padlock" maar daar heeft niemand ter wereld iets over op het internet geplaatst volgens google.

Een geavanceerdere versie zou zijn:
bluetooth smartlock

Maar boven budget <15,- dus toen bedacht ik me dat ik ook gewoon een via usb aangestuurde servo/lineaire actuator in een slotje kan bouwen om het doel te bereiken, maar die actuatoren/servos zijn voor zover ik vind nog duurder dan zo'n bluetooth slot.

Wellicht hebben jullie een betere suggestie? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Een fatsoenlijk mechanisch slot voor <15 is al een uitdaging.
Een servo'tje en USB transciever kost een paar euro, maar is daarmee geen slot.

Wat wil je nou precies, behalve dat het niets mag kosten?

Een electronic lock?
https://www.google.nl/sea...Q_AUICCgC&biw=640&bih=279

[ Voor 32% gewijzigd door Oyster op 20-04-2016 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Een losse elektronisch slot idd en dan bestuurd door een USB I/O controler.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chappie010
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-08-2021
Hmm, ah "electronic lock" dankjewel!

Ik denk dat dit hem gaat worden: Electronisch slot

De kwaliteit is insignificant, enkel een computergestuurde "transformatie/rotatie" was benodigd. die beweging kan ik fysiek wel tot slot ombouwen in het kluisje dat ik maak :9

Voor de printplaat die dat slotje aanstuurt had ik deze 5v usb relais in gedachte. Als output geeft die aan: "10A 250Vac" of "10A 30Vdc", dat zijn de maxima, een lager voltage over de COM en NO zijn ook prima.

Dan hoef ik daarna alleen nog maar een stukje code te schrijven dat een aan en uit signaal stuurt, dankjewel! :)

[ Voor 52% gewijzigd door chappie010 op 20-04-2016 15:04 . Reden: voltage slot matched controller output beter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het slot waar je naar linkt is een spanningsloos vergrendeld slot. Dat wil zeggen: geen spanning, geen spullen waar je bij kunt.

Ik weet niet wat de toepassing gaat worden van je slot maar dat is écht wel iets om over na te denken. Destijds toen ik voor een groot bedrijf werkte waar schuif- en draaideuren werden gemonteerd en onderhouden kwam ik geregeld situaties tegen dat een aannemer maar wat geplaatst had. Nooduitgangen die bijvoorbeeld spanningsloos vergrendeld werden en geen noodstroomvoorziening hadden...