Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMIRAL DAVE
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Mijn vraag
Beste mede tweakers/gamers/pc-eigenaren en de rest.
Al enige tijd maak ik gebruik van een Corsair H80i waterkoeling die opzich prima zijn werk doet en goed koelt. M'n H8i is iets meer dan een jaar jong maar een probleem krijg ik niet opgelost en dat is dat corsair link de pomp gewoon niet herkend.

Ik heb alle bekabeling meer dan eens gecontroleerd, diverse aansluitpunten geprobeerd en ben er dus 100% zeker van dat alles hardware matig goed in elkaar zit.
Relevante software en hardware die ik gebruikk
Corsair Link, altijd netjes geüpdatet naar de laatste nieuwe software versie als deze beschikbaar waren.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Heb heel wat op YouTube opgezocht aan instructie filmpjes om het probleem op te lossen waarbij tot nu toe alleen op registerwijzigingen uit kom waar ik in de sleutel VID_1B1C&PID_0C04 probleem is alleen deze sleutel is er gewoon niet.

- Ook heb ik op forums van corsair zelf rondgekeken naar een oplossing, maar deze zijn engelstalig, waarmee ik in de problemen kom omdat ik alles behalve goed ben in engels. Ook op nederlandse forums kom ik uit op het bovenstaande,

Mvg. admiral Dave ✯✯✯✯✯

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMIRAL DAVE
  • Niet online
?

Mvg. admiral Dave ✯✯✯✯✯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram98
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-09 15:55
Welk besturingssysteem heb je? Ik zie dat het veel verschilt per versie van Windows. Ook zijn er allemaal firmwares per versie van Link als ik het goed begrijp, heb je die al geprobeerd?

Heb je ook al een keer geprobeerd Link te verwijderen incl alle registerwaardes, files in appdata en tijdelijke bestanden en hem daarna opnieuw te installeren?

Ik zie ook mensen die geluk hebben met andere USB headers gebruiken, bijvoorbeeld eentje die aan de buitenkant van je kast aansluit op een USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMIRAL DAVE
  • Niet online
Hoi Bram

- Ik heb Windows 10 Home 64bit
- Ik heb inderdaad meerdere maken link verwijderd incl. alle registerwaardes (dit doe ik vaker als software niet wil werken.

- Ik heb alle USB headers op mijn moederbord geprobeerd, helaas geen effect. Ook heb ik het via de gewone USB 2.0 en de 3.0 geprobeerd ook dit mocht niet baten.

Frimeware van de pomp upgraden heb ik nog niet geprobeerd uit voorzichgigheid, ik weet niet hoe ik deze kan benaderen en heb hier geen ervaring mee, er zijn beshrijvingen te vinden hoe het moet, maar deze zijn in het engels, een taal die ik niet heel goed beheers.

Mvg. admiral Dave ✯✯✯✯✯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Corsair Link, ik heb het inmiddels opgegeven...
Het werkt inderdaad nooit, en sinds ik de LED op rood heb gezet start hij iedere keer met een roze LED op waarna je het iedere keer handmatig moet gaan aanpassen :') :w

Wat wil je met Corsair Link? Want buiten de eerder genoemde LED kun je eigenlijk alleen de fanspeed aanpassen. Je hebt misschien al gemerkt dat het ding de aangesloten fans een seconde of 10 op volle snelheid laat draaien, dit is niet aan te passen. Ik heb de fans gewoon op PWM headers op mijn moederbord gezet en heb alles via het moederbord geregeld zodat ik hier geen last van heb. De fanspeed instellen is überhaupt een hel...

Die roze LED neem ik maar voor lief, maar het blijft een beetje belachelijk.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMIRAL DAVE
  • Niet online
kuusj98 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 18:02:
Corsair Link, ik heb het inmiddels opgegeven...
Het werkt inderdaad nooit, en sinds ik de LED op rood heb gezet start hij iedere keer met een roze LED op waarna je het iedere keer handmatig moet gaan aanpassen :') :w

Wat wil je met Corsair Link? Want buiten de eerder genoemde LED kun je eigenlijk alleen de fanspeed aanpassen. Je hebt misschien al gemerkt dat het ding de aangesloten fans een seconde of 10 op volle snelheid laat draaien, dit is niet aan te passen. Ik heb de fans gewoon op PWM headers op mijn moederbord gezet en heb alles via het moederbord geregeld zodat ik hier geen last van heb. De fanspeed instellen is überhaupt een hel...

Die roze LED neem ik maar voor lief, maar het blijft een beetje belachelijk.
Hoi Kuusj98

- Het is mij inderdaad opgevallen dat tijdens het opstarten van de computer de fans voor korte periode op volle snelheid draaien, hoe en waarom geen idee.

- Ook ik heb heb de fan intussen op de CPU_PWN aangesloten doormiddel van een splitter.
- Het zou leuk zijn om CorsairLink aan de gang te krijgen zoals het hoort, en ik hoop dan ook samen met mede tweakers dit voor elkaar te krijgen. In ieder geval ben ik niet de enie met het probleem.

Mvg. admiral Dave ✯✯✯✯✯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Bij mijn weten moet je de pomp op de cpu_fan aansluiten en je fans op je CPU_opt

Zo moest ik ook mijn nepton 240 aansluiten .

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMIRAL DAVE
  • Niet online
Intussen heb ik mijn USB Headers op het moederbord getest, deze werken (zover ik kan zien) naar behoren. Wat me opvalt is dat het ledje zo nu en dan roze wordt en op een gegeven moment weer wit.

Mvg. admiral Dave ✯✯✯✯✯

Pagina: 1