KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Nah, ik heb dus al een gewone V770 van Diamond. Vandaar.Op zaterdag 23 juni 2001 22:34 schreef Eastern het volgende:
Zelf heb ik een v3 3000, maar als ik kon kiezen en ze waren even duur, dan nam ik de TNT2. De v3 is wel mooi, alleen nadeel is max. 16ram, 16bit textures. Verder maakt het niet superveel uit. Als je een Ultra TNT2 kan pakken, dan moet je die zeker nemen.
Ahh net een id.. kan nog wel een Ultra krijgen ipv deze 770.. ms moek iets bijleggen..
Wat zou een 770 gewoon en zo'n V3 nu kunnen opbrengen?
Weet ik, maar ms is die V3 toch ergens goed voor..Op zaterdag 23 juni 2001 22:36 schreef sub-zero het volgende:
ik ga altijd voor nvidia
nvidia rules
Verwijderd
En het is wel duidelijk welke API gewonnen heeft
Een V550? Nah, dan weet ik genoeg.. had ik niet verwacht eigenlijk .. Zal nog wel ff kijken.. de tvout van een voodoo schijnt wel goed te zijn..Op zaterdag 23 juni 2001 23:31 schreef PsyFlux het volgende:
Ik zou de V770 nemen. Ik heb zelf een voodoo3 2000 en een vriend van mij had een V550, en die V550 was vaak echt sneller. Alleen in Glide kon die voodoo3 'm net ff verslaan, maar in directx of in OpenGL liep hij mijlenver achter. Bovendien ziet directx en OpenGL er bagger uit op een voodoo3.
En het is wel duidelijk welke API gewonnen heeft
tnt2 kan 32 bit aan, voodoo max 16 bit.
tnt2 is ook sneller dan v3 in de meeste spelen.
en als je iets meer geld heb kan je beter een geforce 2mx nemen... voor ongeveer F 250,- heb je ze al.
Dan moet ik 2 vga kaarten voor 250,- zien te verkopenOp zaterdag 23 juni 2001 23:58 schreef jhead22 het volgende:
Voor de tnt gaan natuurlijk...
tnt2 kan 32 bit aan, voodoo max 16 bit.
tnt2 is ook sneller dan v3 in de meeste spelen.
en als je iets meer geld heb kan je beter een geforce 2mx nemen... voor ongeveer F 250,- heb je ze al.
als je allebei beetje overclocked, en de JUISTE drivers voor de voodoo3 download (lees, de laatste) dan kan de voodoo3 in bijv. quake3 wel zo'n 20-30% sneller zijn in 640 480 en 800 600 16 bit
Verwijderd
Een redelijke prijs imho voor de voodoo3 2000 is iets van 75 piek, en voor die V770 iets van 100 piek. Dan kun je natuurlijk wel nog wat bijleggen en een Geforce2 MX kopen. Maar die V770 is helemaal nog zo slecht nog niet hoor! Zo was er hier laatst ook nog een draadje van iemand die zijn V770 vervangen had door een Geforce 2 MX 200 en eigenlijk teleurgesteld was over de performance winst....
Mx200 sucked ook behoorlijk jah!Op zondag 24 juni 2001 00:08 schreef PsyFlux het volgende:
Dat zul je er niet voor krijgen denk ik...
Een redelijke prijs imho voor de voodoo3 2000 is iets van 75 piek, en voor die V770 iets van 100 piek. Dan kun je natuurlijk wel nog wat bijleggen en een Geforce2 MX kopen. Maar die V770 is helemaal nog zo slecht nog niet hoor! Zo was er hier laatst ook nog een draadje van iemand die zijn V770 vervangen had door een Geforce 2 MX 200 en eigenlijk teleurgesteld was over de performance winst....
Nah, voor die Voodoo krijg ik nog wel 125,- (tvout) en die v770 ook, dus dat lukt wel.. weet alleen niet of dat het wel waard is, met een tnt2ultra in het vooruitzicht (misschien dus).
Maar idd.. jammer dat ik niet beide kan gebruiken
Zeker in de resoluties die jij gebruikt, roeleert de V3.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Whehe.. toch weer wel? Weet je wat.. ik wacht even op me proc en dan merken we het zo welOp zondag 24 juni 2001 00:49 schreef RAILGUNNER het volgende:
Ik zou de V3 pakken, dis is op ruwe FPS gewoon sneller.
Zeker in de resoluties die jij gebruikt, roeleert de V3.
Verwijderd
tnt2 gewoon
voor een celly1 zal ik de voodoo nemen
minder cpu belasting
heb je een snelleren proc zoals pen3 athlon enz dan kan je de tnt2 nemen (erg gevoelig met cpu )
hier heb je een antwoord van mij en getest
wil je meer info email me maar of icq
Staat allemaal in de txt:Op zondag 24 juni 2001 01:03 schreef suijkerbuijk het volgende:
voodoo3 (welke heb je dan )
tnt2 gewoon
voor een celly1 zal ik de voodoo nemen
minder cpu belasting
heb je een snelleren proc zoals pen3 athlon enz dan kan je de tnt2 nemen (erg gevoelig met cpu )
hier heb je een antwoord van mij en getest
wil je meer info email me maar of icq
Celeron 566@850Mhz
Voodoo 3 3000 tvout
V770 32Mb
Dus op zich mhz zat.. maarjah.. kweetniet
Ik heb zelf ook zo'n kaartje en ik kan nog steeds de spellen redelijk draaien! ik heb een PIII 450, voodoo 3 3000 deze kaart draait op een clocksnelheid van orgineel 166 Mhz, nu op 210 Mhz. Ik kan de spellen SOF 2 en Jedi Night II nog goed draaien in 800x600. Ik heb de TNT 2 zien draaien en echt, koop de VOODOO 3 draait sneller ( deze vergelijking was met PREDATOR II) vooral op lagere resoluties! als kun je CS op Topsnelheid draaien in 1024x768!
DUS de oude vertrouwde VOODOO 3 kaart maar doen zou ik zegge! de groete
Mystiq
Wat een onzin! Het ligt aan de hoeveelheid RAM dat bepaald of de schijf veel of weinig swapt...Op vrijdag 26 juli 2002 13:21 schreef Mystiqes het volgende:
Ik zou een Voodoo 3 doen, dit kaartje neemt et over van je processor, anders gaat je hardeschijf zo swappe!
Voodoo3 is eigenlijk alleen sneller in spellen die geoptimaliseerd zijn voor Glide (UT).Ik heb zelf ook zo'n kaartje en ik kan nog steeds de spellen redelijk draaien! ik heb een PIII 450, voodoo 3 3000 deze kaart draait op een clocksnelheid van orgineel 166 Mhz, nu op 210 Mhz. Ik kan de spellen SOF 2 en Jedi Night II nog goed draaien in 800x600. Ik heb de TNT 2 zien draaien en echt, koop de VOODOO 3 draait sneller ( deze vergelijking was met PREDATOR II) vooral op lagere resoluties! als kun je CS op Topsnelheid draaien in 1024x768!
DUS de oude vertrouwde VOODOO 3 kaart maar doen zou ik zegge! de groete
[topic=309815/1/25]Mystiq
Het enige nadeel wat alle nVidia freaks hier kunnen noemen is dat de kaart 16 MB mem heeft en "maar" 16 bit kleur aan kan. 16 bit kleur op een Voodoo 3 ziet er alleen wel wat beter uit dan normaal 16 bit kleur... En die 16 MB, ik had eerst een Viper 2 (met 32 MB) en heb die verwisseld voor een Matrox G400 (16 MB, die Viper 2 kan ik nu doorschuiven naar m'n Athlon XP). Quake 3 draait ietsje langzamer, maar super opmerkelijk is het nog niet. Ik verloor 200 3Dmarks in 3Dmark 2000, ook niet echt indrukwekkend minder. 16 MB of 32 MB maakt niet zo achterlijk veel uit.
Voodoo 3 heeft bovendien waarschijnlijk betere 2D kwaliteit. En je hebt natuurlijk het voordeel van Glide (van de spellen die je op die pc draait zijn er vast nog wel een stel die met Glide overweg kunnen, de allernieuwste games draaien tenslotte niet zo lekker op zo'n pc
Welke API er gewonnen heeft maakt imho geen ruk uit. Op een Voodoo 3 draai je eerder spellen uit de tijd van de voodoo 3 (wat ongeveer dezelfde tijd is als de TNT2) en die ondersteunen nog wel eens Glide.
De enige reden dat de Voodoo 3 het niet won van de TNT2 qua omzet destijds was dat ie geen 32 bit kon. Puur marketing gezeik, alle consumenten dachten "Oh, 32 bit kleur bij nVidia, da's wel meer dan 16 bit op zo'n Voodoo 3". Wisten hun ook veel. In FPS was de kaart toch zeker een waardige tegenstander van de TNT2, en 16 bit op een voodoo 3 zag er beter uit dan op een TNT2 voor zover ik weet hoor...
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Vraag me wel af wat er uit zijn beloofde benchmarks is gekomen.
Dat de V3 in 16-bit beter eruit zag kwam omdat die intern op 22 (of 24?) bit werkte.
Ja maar deze Glide is kun je nu ook toepassen in bijna elk spel! je moet gewoon de OPENGL dll van WICKED3D kopieren en deze in het spel neerzetten, en Glide, dus niet alleen toepasbaar in UT.Op vrijdag 26 juli 2002 13:42 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat een onzin! Het ligt aan de hoeveelheid RAM dat bepaald of de schijf veel of weinig swapt...
[..]
Voodoo3 is eigenlijk alleen sneller in spellen die geoptimaliseerd zijn voor Glide (UT).
[..]
[topic=309815/1/25]
Verwijderd
Complete onzin dus he. Een V550 is een TNT1, geen TNT2 en zeker geen TNT2 ultra. De V550 stond reeds tegenover een Voodoo2(sli) man!Op zaterdag 23 juni 2001 23:31 schreef PsyFlux het volgende:
Ik zou de V770 nemen. Ik heb zelf een voodoo3 2000 en een vriend van mij had een V550, en die V550 was vaak echt sneller. Alleen in Glide kon die voodoo3 'm net ff verslaan, maar in directx of in OpenGL liep hij mijlenver achter. Bovendien ziet directx en OpenGL er bagger uit op een voodoo3.
Persoonlijk zou ik altijd voor die voodoo kaart gaan maar ik denk dat de tnt2 in direct3d toch wel wat sneller is. In opengl (en glide) niet. Zei je niet dat je in 16 bit wilde spelen? De voodoo3 maakt gebruik van een 22 bit post filter zodat 16 bit er op de voodoo3 mooier uitziet dan op de tnt2. Helaas ondersteund de tnt2 wel agp textures, 32 bit textures en 32 bit z-buffer maar als je alleen 16 bit speelt, ben je met de voodoo beter af.
Wow, ik zie het...Op vrijdag 26 juli 2002 13:56 schreef Tsuranim het volgende:
hebben jullie wel gemerkt dat dit een topic van een jaar oud is? de topic starter heeft waarschijnlijk al de pc geupgrade naar een GF4 oid
Hij is nog steeds bezig met de bench van die TNT2. Sjezus wat is dat ding langzaamVraag me wel af wat er uit zijn beloofde benchmarks is gekomen.
Ik wist wel dat er zoiets wasDat de V3 in 16-bit beter eruit zag kwam omdat die intern op 22 (of 24?) bit werkte.
Verwijderd
En zo slecht is die Voodoo ook weer nie hoor
edit: Argghhh.. CHECK de DATUM
C:\>_
Op zaterdag 27 juli 2002 22:15 schreef Vinnie het volgende:
Als dit niet onderaan had gestaan had ik een serieuse replie geplaatst
Wil je dat voor ons alsjeblieft dan nog doen?Op zaterdag 27 juli 2002 22:23 schreef Masterdam het volgende:
[..]
Als dit niet onderaan had gestaan had ik een serieuse replie geplaatst
Dat had [url="http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/49915"]Tsuranim[/url] ook al [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14531470#14531470"]ontdekt[/url]Op zaterdag 27 juli 2002 22:15 schreef Vinnie het volgende:
ik zou voor die Voodoo3 gaan( al was het voor glide ondersteuning
)
En zo slecht is die Voodoo ook weer nie hoor
is wel vet als je spellen speelt als halflife en CS (mini GL driver). Wel jammer dat je met de officiele drivers(win2k driver) geen OpenGL of Glide kunt gebruiken onder windows xp.
Ik heb wel de 3000 versie en niet de 2000 versie (k heb em zo'n 10 maanden geleden gekocht voor 15 ¤ op ibazar, persoon dacht dat het een 8 mb 2000 versie was)
ik henb ook een 770 die is makkelijk als ultra te gebruiken een fannnetje en op 145-150/183 zettenOp zaterdag 23 juni 2001 22:35 schreef nigelator het volgende:
[..]
Nah, ik heb dus al een gewone V770 van Diamond. Vandaar.En dus ook een V3
Ahh net een id.. kan nog wel een Ultra krijgen ipv deze 770.. ms moek iets bijleggen..
Wat zou een 770 gewoon en zo'n V3 nu kunnen opbrengen?
Dus ik denk dat je het beste voor de tnt2 kan gaan, ookal vond ik Unreal Tournament er mooier uitzien met de v3 3000 agp, denk ik nog wel dat je wat meer snelheid zal hebben met de tnt2 met andere dingen naast UT...
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
Dit topic is gesloten.
![]()