Volgens Tom (toms hardware) kan je ze op dezelfde manier unlocken als de durons.
Aan de Tbirdt zit alleen 1 probleem. Doordat ze meer L2 cache hebben hebben ze iets meer stroom nodig hierdoor kan je hem in princiepe minder ver overclocken dan de durons. Tom heeft een 1000 MHz Tbirdt naar 1.1 geklokt gewoon om te laten zien dat het kan.
Ik ken iemand die zijn Tbird 700 of 750 naar 1050 MHz heeft weten te klokken, dus het kan zeker wel.
Neej, hoeft niet per se (Wel aan te raden trouwens)
M'n vader heeft thuis een Thunderbird 700 staan (niet gelockt ) en met een 250watt voeding...
Heb hem op 805MHz gekregen... (geen multiplier switches op z'n mobo FSB naar 115)
Overclocken met multiplier zou waarschijnlijk dus best goed kunnen
300 Watt wordt altijd aangeraden voor Atlon. Zeker als je een Geforce 256 gaat gebruiken.
Wat dat overklokken betreft; het lijkt erop dat Durons core ongeveer 900/950 aankunnen en Thunderbirds 1000/1100. Vermoedelijk wordt er maar 1 core gemaakt en worden ze 'teruggezet' naar lagere waarden. Als dit klopt (correct me if I'm wrong) zou in principe iedere goede Thunderbird 'headroom' hebben om +/- 1000-1100 Mhz te halen. Tenzij het natuurlijk een minder goed exemplaar is en dan als langzamer verkocht wordt. Dit weet je natuurlijk nooit zeker vantevoren. Klopt mijn redenatie?