Toon posts:

Game PC 400/500 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetten, photoshop/illustrator en gamen. Nou game ik niet super veel maar het gaat er meer om dat ik No Man's Sky hier goed op kan spelen als die uit komt. Games die ik momenteel speel zijn: Sims 4, Cities Skylines en ik wacht ook op Planet Coaster.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zelfde prijs als PS4 dus rond 400 max 500.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en beeldscherm. Ook heb ik vorig jaar nog een nieuwe videokaart en voeding in mijn huidge pc gezet. Als er betere alternatieve voor de voeding en videokaart zijn binnen mijn budget dan hoor ik het graag.

MSI Radeon HD 7850 1GB
Seasonic S12II-520 520W ATX2

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het totale pakket om er een PC van te maken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor andere merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien ik een nieuwe 520W voeding heb en ik die zou willen blijven gebruiken om geld te besparen, zou het fijn zijn als andere componenten genoeg hebben aan deze voeding. Verder heb ik niet super veel eisen.

Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan dus standaard instellingen is voldoende denk ik.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben op zoek naar een PC die vergelijkbaar is met een PS4, qua graphics. Dit omdat ik No Man's Sky wil spelen die alleen voor de PS4 en PC uit komt. Ik ben geen fanatieke gamer, dus vandaar dat een goede PC misschien wat meer voor mij is ipv een PS4. Het gaat bij mij echt niet om de looks van het aparaat ofzo, als hij het maar goed kan.

Ik hoop dat iemand voor mij een lijstje kan maken van een PC die sowieso No Man's Sky goed kan draaien.

Hier de minimale specs van NMS:
Besturingssysteem: Windows 7
Processor: Intel Core i3
Geheugen: 8 GB RAM
Grafische kaart: nVidia GTX 480
Opslagruimte: 10 GB beschikbare ruimte

Thanks!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-11 13:59
Hoi, wat heb je zelf al opgezocht? Je dient zelf een idee aan te brengen van welke componenten je er in wilt doen. Je kunt er dan een lijstje van maken. Hier is de uitleg: Handleiding Pricewatch

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Verwijderd

Topicstarter
batumulia schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:57:
Hoi, wat heb je zelf al opgezocht? Je dient zelf een idee aan te brengen van welke componenten je er in wilt doen. Je kunt er dan een lijstje van maken. Hier is de uitleg: Handleiding Pricewatch
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 114,95€ 114,95
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 52,95€ 52,95
1Zalman ZM-T1 PLUS€ 23,99€ 23,99
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 27,95€ 27,95
1Crucial BX200 240GB€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 309,74

Ik ga hierbij er van uit dat ik mijn huidige videokaart en voeding dan blijf gebruiken. Is dit wat?

EDIT:

Of beter deze processor?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 174,-€ 174,-

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2016 19:56 ]

• GeneralX
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:25
Het is belangrijk om te weten of de gekozen CPU koeler gaat passen in je behuizing. Ik kon voor jouw behuizing echter niet achterhalen wat de maximum hoogte mag zijn. De Hyper 212 EVO is met zijn 159mm tamelijk hoog. Als je op zeker wilt spelen, steek je pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 erin. Die is met 153mm laag genoeg om in praktisch iedere tower te passen, zelfs de small form factor modellen. Verder zie ik dat je nog ongeveer 150 euro over hebt in je budget. Die zou je kunnen steken in:
  • Een betere processor (i5-6400)
  • Een duurder moederbord, zodat je in de toekomst makkelijker RAM bijplaatst, of een SSD met een M.2 aansluiting
  • Een duurdere kast: stoffilters en cablemanagement zorgen er dan voor dat de vaak toch al betere airflow zo min mogelijk gehinderd wordt. Stoffilters schelen ook flink in het onderhoud.
Het heeft geen meerwaarde om extra budget vrij te maken voor een andere GPU, met 200 euro ga je er dan niet echt op vooruit. Nu nog een i5-4460 plaatsen lijkt me onverstandig. Het verschil in prijs met een i5-6400 is klein, maar vervolgens zit je met een moederbord met DDR3 te klungelen als je ooit wilt upgraden.

EDIT: eigenlijk zou ik dus alleen het RAM en de SSD uit jouw build overnemen, de rest kan met dit budget wel iets beter. Een andere mogelijkheid is dat je alleen de CPU koeler uit je lijstje verandert naar degene die ik linkte en tweedehands een aantrekkelijke videokaart opzoekt. Dan zou je voor 200 euro nog best interessante opties moeten kunnen vinden. Voor 200 euro heb je al een R9 380 met 4GB VRAM. Dat is een aanmerkelijke verbetering ten opzichte van een 7850.

[ Voor 23% gewijzigd door GeneralX op 21-04-2016 01:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
GeneralX schreef op donderdag 21 april 2016 @ 01:11:
Het is belangrijk om te weten of de gekozen CPU koeler gaat passen in je behuizing. Ik kon voor jouw behuizing echter niet achterhalen wat de maximum hoogte mag zijn. De Hyper 212 EVO is met zijn 159mm tamelijk hoog. Als je op zeker wilt spelen, steek je pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 erin. Die is met 153mm laag genoeg om in praktisch iedere tower te passen, zelfs de small form factor modellen. Verder zie ik dat je nog ongeveer 150 euro over hebt in je budget. Die zou je kunnen steken in:
  • Een betere processor (i5-6400)
  • Een duurder moederbord, zodat je in de toekomst makkelijker RAM bijplaatst, of een SSD met een M.2 aansluiting
  • Een duurdere kast: stoffilters en cablemanagement zorgen er dan voor dat de vaak toch al betere airflow zo min mogelijk gehinderd wordt. Stoffilters schelen ook flink in het onderhoud.
Het heeft geen meerwaarde om extra budget vrij te maken voor een andere GPU, met 200 euro ga je er dan niet echt op vooruit. Nu nog een i5-4460 plaatsen lijkt me onverstandig. Het verschil in prijs met een i5-6400 is klein, maar vervolgens zit je met een moederbord met DDR3 te klungelen als je ooit wilt upgraden.

EDIT: eigenlijk zou ik dus alleen het RAM en de SSD uit jouw build overnemen, de rest kan met dit budget wel iets beter. Een andere mogelijkheid is dat je alleen de CPU koeler uit je lijstje verandert naar degene die ik linkte en tweedehands een aantrekkelijke videokaart opzoekt. Dan zou je voor 200 euro nog best interessante opties moeten kunnen vinden. Voor 200 euro heb je al een R9 380 met 4GB VRAM. Dat is een aanmerkelijke verbetering ten opzichte van een 7850.
Thanks! Dus dit zou een goede build zijn:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 182,50€ 182,50
1Gigabyte GA-B150M-DS3P€ 86,50€ 86,50
1Cooler Master Silencio 352€ 52,95€ 52,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,95€ 26,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 27,95€ 27,95
1Crucial BX200 240GB€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 436,80

Dit met mijn 7850 videokaart zou dus ook goed presteren? Omdat je het hebt over de R9 380. Ik twijfel nu of ik ook videokaart het beste kan upgraden.

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:28:

<Lijstje>

Dit met mijn 7850 videokaart zou dus ook goed presteren? Omdat je het hebt over de R9 380. Ik twijfel nu of ik ook videokaart het beste kan upgraden.
Tja dat hangt van een paar factoren af:

1: Je zegt dat je de sims 4 en City skylines speelt. Deze spellen vreten niet zoveel GPU kracht maar eerder CPU kracht. No man no sky daarin tegen vreet juist veel GPU kracht (Minimaal een GTX 480). Ik weet niet of je oude 7850 met 1GB VRAM het aankan. Maar in deze factor is het aan te raden om je GPU te upgraden

2: Je buget. Je zegt dat je een max buget hebt van €500,-. Aan je lijstje te zien zit je met de bezorgkosten ongeveer op de €450,- zit. Je zou je oude videokaart voor €30,- verkopen en dan heb je voor €80,- een R7 360 of iets dergelijke. Ik kan je al verklappen dat je niet zo ver veruit gaat komen kwa GPU kracht.

Dus als je wilt upgraden zal ik voor de AMD 370 of 380 gaan aangezien die veel VRAM hebben en Direct x 12 ondersteund. Deze kaarten beginnen bij de €150,- Ook is het een poging om je videokaart 2de hans te kopen. Voor €100,- heb je al een AMD R9 270x of 280,

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

Pagina: 1