2.400mhz RAM in een 2.133mhz moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• Larkinzzz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-12-2025
Hey, ik vroeg mij af of ik gewoon deze RAM kan gaan gebruiken in mijn moederbord dat maar tot 2.133mhz support. pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB

Of is dat niet aan te raden? Ik las ergens dat hij dan gewoon op 2.133mhz loopt.

Of is het verstandiger om 2.133mhz RAM te halen? Probleem is dan wel dat ik 15 euro duurder uit ben...

Dit moederbord ga ik gebruiken trouwens: pricewatch: Asus B150I PRO GAMING/WIFI/AURA

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-01 18:03

Rannasha

Does not compute.

Sneller RAM dan wat het moederbord ondersteunt is doorgaans geen probleem, het zal dan op een lagere snelheid draaien.

Als je garanties wil over compatibiliteit dan moet je de website van de moederbordfabrikant raadplegen voor een lijst van officieel ondersteunde RAM modules. Maar ook als het niet op de compatibiliteitslijst staat, zal het waarschijnlijk prima werken (zolang het het juiste type module betreft, met het juiste voltage, enz...)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 22:30
Je geheugen zou zich normaal terugclocken naar 2133 MHz in dit geval en in theorie geen problemen geven.

Wel zou ik nog even kijken naar de QVL lijst of het geheugen daar op staat. Zo niet, dan is er een kleine kans dat je geheugen niet goed gaat werken.

• Larkinzzz
Oké, want ik las dat iemand ook sneller geheugen had in een 2.133mhz moederbord, maar dat het alleen op 1600mhz wou draaien. Die kans is dus vrij klein?

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ja, maar het maakt helemaal niks uit op welke snelheid je geheugen draad (sommige gevallen daargelaten) aangezien je het verschil niet merkt :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Heb zelf slechte ervaringen met Ballistix Sport qua compatibiliteit. Kan je beter pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 of pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16.

• Larkinzzz
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 18:33:
Heb zelf slechte ervaringen met Ballistix Sport qua compatibiliteit. Kan je beter pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 of pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16.
Met welke producten had jij problemen dan? Heb er zelf nog nooit problemen mee gehad, maar ik heb ook nog nooit hogere mhz RAM gebruikt dan het moederbord kan draaien.

Verwijderd

Ballistix Sport icm ASUS en Gigabyte moederborden met de chipsets B85 en B150 zijn soms geen gelukkige combi. Maar waarom hoger geklokt nemen als je met pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 ram hebt wat nauwelijks meer kost maar gegarandeerd werkt.

Waarom eigenlijk het ASUS moederbord? Die neem je puur voor het uiterlijk neem ik aan en dan is ram anders gekleurd dan zwart of rood geen gezicht.

• Larkinzzz
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:14:
Ballistix Sport icm ASUS en Gigabyte moederborden met de chipsets B85 en B150 zijn soms geen gelukkige combi. Maar waarom hoger geklokt nemen als je met pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 ram hebt wat nauwelijks meer kost maar gegarandeerd werkt.

Waarom eigenlijk het ASUS moederbord? Die neem je puur voor het uiterlijk neem ik aan en dan is ram anders gekleurd dan zwart of rood geen gezicht.
Dat moederbord had 30 euro cashback, en presteert op meedere fronten beter dan de pricewatch: Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI die ik eerst zou gaan aanschaffen.

Wil graag een RAM met headspreader, vind zo'n kale groene RAM stick maar lelijk, ook al heeft mijn case geen window.

Verwijderd

Op welke fronten denk je dat de ASUS beter presteert dan de Gigabyte? De Gigabyte vind ik zelf namelijk een completer bord met USB3.1 en 2 casefanheaders. ASUS zet daar een iets betere geluidskaart tegenover waar je alleen wat van hoort icm high-tech spul en RGB verlichting waar je niets van ziet in een dichte behuizing. En wat je zegt: had €30,- cashback. Als je de ASUS nu nog moet kopen is deze stukken minder interessant dan vorige week.

• Larkinzzz
Deze review: http://nl.hardware.info/r...eview-betaalbaar-mini-itx

Heb hem al in huis, dus met die 30 euro cashback vind ik het zeker waard. Die usb 3.1 snelheid valt tegen, en ook het geluid. Zoals ook bij de comments van die review te lezen, is dit Asus bordje eigenlijk bijna hetzelfde, zonder de minpunten. En nog goedkoper ook met die cashback.

[ Voor 5% gewijzigd door Larkinzzz op 19-04-2016 22:10 ]

Pagina: 1